آیا آیفون ایکس بخریم؟ 9to5mac Farsi

در ادامهی این مقاله به معرفی مختصر برترین و پرفروشترین برندهای گوشی در دنیا میپردازیم. اپل این نمایشگر را Super Retina نامیده تا ثابت کند، بهترین نمایشگر موجود در دنیا را طراحی کرده و از آن روی iPhone X استفاده کرده است. این دوره کاملاً مبتنی بر جدیدترین تحقیقات روز دنیا در زمینههای مختلف است که ساعتها و روزها وقت صرف گردآوری چکیده آنها شده است. این زمان در حالتی است که به شبکهی 4G متصل باشید و از گوشی برای دیدن فیلم، وبگردی، گوشدادن به موسیقی، بازیکردن، چککردن شبکههای اجتماعی و عکاسی استفاده معمول را داشته باشید. استفاده از شیشه برای قاب پشتی، فلزی براق برای قاب اصلی، حذف کلید خانه و در انتها استفاده از نمایشگری بزرگ مواردی هستند که نشاندهندهی تفاوت iPhone X با نسخههای قبلی آیفون است. برخلاف تمام آیفونهای فلزی که تا امروز ساخته شدهاند، قاب اصلی از فلزی براق ساخته شده تا زیر نور خودنمایی کند.

اگر قبلا تنها با حرکتدادن صفحهی برنامه به سمت بالا آن برنامه را میبستید، حالا باید به روش iOS 4.0 عمل کنید. زبان طراحی جدید، آیفون 10 را بهطور عجیبی به سمت تبدیلشدنش به یک کالای لوکس پیش برده است. مهندسی افزودهی اپل روی این پنلها باعث شده تا غلظت رنگها کاملا متعادل باشد، نه مثل آیفون 8 کم باشد و نه مثل گلکسی S8 اشباع باشد تا از حد تعادل خارج شود. گرچه تا این لحظه خبری از واکنش وزارت صمت نیست، اما همین یک اتفاق کافی بود تا برخی فروشگاه قیمت آیفون ۱۳ پرومکس را تا ۷۰ میلیون تومان بالا ببرند. چیزی که کمتر شاهد آن بودیم؛ اما iOS تا جای ممکن برای رساندن آیفون جدید به هدفی که مدنظر اپل بوده تغییر کرده است. سری میکس هنوز هم شاهد محصولات جدید بوده و آخرین گوشی این سری، Mi Mix Fold نام دارد. آنها شاید بتوانند جای خالی خودرو و لوازم خانگی خارجی را با پراید و برندهای تقلبی پر کنند، اما در حوزه صنعت موبایل هنوز به تکنولوژی مونتاژ هم دست نیافتهاند.

با وجودی که اندروید هم توسط گوگل ارائه شده که در آمریکا قرار دارد، ولی از آنجائیکه اندروید یک پلتفورم جهانیست، کاربران اندروید تنها با داشتن یک اکانت گوگل میتوانند از سرویسهای موبایل گوگل (GMS) استفاده کنند و حتی نام ایران هنوز هم در لیست این شرکت وجود دارد، این در صورتیست که اپل به کل، کاربران ایرانی را به رسمیت نمیشناسد. همانطور که میدانید اپل یک شرکت آمریکایی است و به واسطه مسائل سیاسی، این شرکت مجبورست به کاربران ایرانی خدمات ارائه ندهد و اگر گوشی آیفون جدید بخرید، نام و کد ایران را در لیست آن نخواهید یافت و مشکل دقیقاً از همینجا آغاز میشود! بررسی بازار و فروشگاههای اینترنتی نشان از کمیابشدن پرچمدار صنعت موبایل در ایران دارد. به گزارش تجارتنیوز، بررسیها نشان میدهد که گوشیهای آیفون از گروه ۲۳ به گروه ۲۷ کالایی منتقل شد. در فناوری تشخیص چهرهی اپل، یک دوربین و فرستندهی مادونقرمز در بالای نمایشگر قرار داده شده است؛ هنگامیکه آیفون میخواهد چهرهی شما را تشخیص دهد، فرستندهی نوری نامرئی را به صورت شما میتاباند. این نشان میدهد، فاصلهی لبهها تا نمایشگر تا جای ممکن از طراحی جدیدترین آیفون اپل حذف شده است.

همچنین بدنه پلاستیکی استفاده شده در آن باعث کاهش قیمت تمام شده آن شده بود و این قیمت کمتر هم جذاب دو چندانی را برای این مدل به همراه آورده بود. ابعاد تلفن اپل به صورت 143/6×70/9×7/7 mm نمایش داده می شود و وزن آن در حدود 174 گرم است. اسنپدراگون 821 که در شیائومی می نوت 2 یافت میشود جدیدترین پردازنده نیست، اما این تلفن هنوز نیازهای شما را برطرف میکند. انواع گوشی های هوشمند شیائومی کدامند؟ به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت موتورولا بهزودی از گوشی هوشمند تاشوی جدید خود به نام Razr 2022 رونمایی خواهد کرد. با پیشرفته تر شدن تکنولوژی بازاریابی، شرکت ها در می یابند که میتوانند همه چیز را از کارکردهای اصلی تجارت مانند تبدیل تجارت الکترونیکی تا موارد پیچیده تر، مانند مدیریت روابط چند بعدی مشتری با چند کانال، تسریع و بهینه سازی کنند. در کنار تمام این قابلیتها، آیفون 10 میتواند تصاویر پانارومای 63مگاپیکسلی ثبت کند، با استفاده از فناوری “پیکسل فوکوس” روی سوژههای شما فوکوس کند، علاوهبر صورت، بدن انسان را هم تشخیص دهد و از همه مهمتر با فرمت جدید HEIF تصویر ثبت کند تا در حجم کمتری، جزئیات بیشتر را جا دهد.

برخلاف آیفون 8پلاس، دوربینهای روی قاب پشتی به حالت عمودی روی قاب پشتی قرار گرفتهاند. به علاوه یکی دیگر از شاهکارهای طراحان در قسمت کناری، به فریم لس بودن شیشهها مربوط میشود (شیشههای بدون قاب طراحی شدهاند). این گوشی میتواند عناصر صحنهای را که میخواهید از آن عکاسی کنید، تشخیص دهد تا بهترین بازدهی ممکن را هنگام ثبت تصویر داشته باشد؛ همچنین دوربینهای جدید میتوانند ویدئوهای 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند که کیفیت آنها در مقایسه با هر گوشی دیگری شما را به وجد میآورد. هواوی برای تغییر ظاهر اندروید از EMUI 9.0 استفاده کرده تا کاربر تجربه بسیار راحتی داشته باشد. اولین تجربهی استفاده از پنلهای اولد سامسونگ روی گوشیهای اپل، نتیجهای جذاب برای همه به همراه آورده است. شاید تعجبآور نباشد که نگرانیهای عمومی مشابهی در مورد افزایش استفاده از تلفن همراه نیز به وجود آمده است. نتایج بهدستآمده از دوام باتری آیفون 10 خوب است اما عالی نیست؛ در حالت عادی استفادهی روزمره، میتوانید به حدود یازده ساعت استفاده از گوشی در حالت صفحه روشن، دل خوش کنید. دوربینهای روی قاب پشتی تفاوت زیادی با آیفون 8پلاس ندارند؛ اما دوربین سلفی در آیفون 10 معجزه میکند و تصور اینکه چقدر میتوانید از سلفیهای آن لذت ببرید، غیرممکن است.

این مورد حتی در انجام پردازشهای سنگین هنگام استفاده از دوربین برای افزودن واقعیت مجازی، هنگام استفاده از اطلاعات بیومتریک صورت شما هنگام بازکردن قفل گوشی، ساختن Animoji یا خروجیگرفتن از عکسهای پرتره که درجهیک هستند، دیده نمیشود، چه برسد به آنکه هنگام بازیکردن یا بازکردن چند برنامه کنار هم، دیده شوند. سامسونگ هم دیده داره تعداد دسته بندی هاش زیاد میشه، پس اومده پایین ردهها و گوشیهای اقتصادی رو هم به سری A اضافه کرده! از میان همه گوشی های همراهی که در زندگی خود بررسی کرده ایم شاید آیفون 13 پرو بهترین تلفن همراهی باشد که تاکنون دیده ایم. در واقع این محدودیتها در حدی آزاردهنده بودند که هر فردی را میدیدیم که به تازگی از اندروید به آیفون تغییر کاربری داده، به ما توصیه میکرد که هیچوقت سمت این پلتفورم نرویم و میگفت خودش هم از خرید آیفون پشیمان شده است.

تکنولوژی مدرن اطلاعات بر موقعیت و عملکرد بسیاری از جوامع، سازمانها و افراد اثرات قابل ملاحظه ای گذاشته و به موازات پیشرفتهای شگرفی که در این زمینه بوجود آمده است، سرنوشت جوامع، سازمانها وافراد هر روز بیش ازگذشته به این فناوری مدرن گره می خورد . برای مثال، کلارک و ریولر10 (1993) یک فهرست از مقالات چاپ شده در زمینه علوم و مدیریت تکنولوژی که شامل بیش از 10000 منبع بیشتر از 3000 منبع در سال 1981 بود ، ارائه کردند. حتی نمایشگر هم برای استفاده از فناوری تشخیص چهره قربانی شده و قسمت بالایی آن بریده شده است و لبهی بالایی آن در مقایسه با هر گوشی دیگری که تا به امروز دیده بودیم، حالت متفاوتی دارد. اپل ادعا کرده، الگوی صورت را با استفاده از سی هزار نقطه ذخیره میکند که دورزدن آن اصلا کار سادهای نیست. درحدود بیست سال اخیر دو کار بنیادی واصولی درتکنولوژی کشاورزی صورت گرفته است . اگر ده سال به استفاده از کلید خانه عادت کردهاید، باید با حذف این کلید و استفاده از ژستهای حرکتی جدید کنار بیایید.

باتری آیفون جدید ظرفیت 2716میلیآمپرساعتی دارد و با توجه به نمایشگر و تراشهی دهنانومتری که هر دو مصرف حداقلی دارند، زمان زیادی را دوام میآورد. فداکردن کلید خانه که 10 سال روی آیفون وجود داشت و بریدن نمایشگر از بالا کافی نبود؛ بلکه آیفون 10 آنقدر برای اپل اهمیت دارد که حتی iOS را هم به خاطر آن تغییر داده است. در حالی که تا روز گذشته قیمت آیفون در محدوده ۳۳ میلیون تومان بود اکنون حداقل حدود ۴۰ میلیون تومان به فروش میرسد. تنها در سال 2010 هواوی توانست 120 میلیون دیوایس فعال را به سراسر جهان عرضه کند. کار جامعهشناس این نیست که به دنبال روابط اجتماعی-انسانی محض بگردد؛ همچنین کار جامعهشناس تکنولوژی این نیست که از تأثیر دو حوزه مجزای جامعه انسانی و تکنولوژی بر هم سخن بگوید؛ کار آنها این است که رصد کنند چه کنشگری با چه کنشگری در پیوند است و چه کنشگرانی با چه تکنیکهایی پیوند مییابند و چگونه این پیوندها زنجیره یا شبکه مستحکمی میسازند که بهراحتی نمیتوان آن را از هم گسست.

اگر آیفون در تلاش اول، صورت شما را نشناسد، باید نمایشگر را برای شناختن مجدد خاموش و روشن کنید یا اینکه آن را پایین ببرید و دوباره روبهروی صورتتان قرار دهید. این تمام ماجرا نیست؛ اگر آیفون 10 بین افراد زیادی که چهرهشان را نمیشناسد دستبهدست شود، دیگر به شناخت چهره عکسالعمل نشان نمیدهد و حتما باید از پین یا پسوورد برای بازکردن آن استفاده کنید تا دوباره صورتتان را بشناسد. این نمایشگر در مقایسه با پنلهای معمولی، مصرف انرژی کمتری دارد و این به خاطر استفاده از پنلهای اولد است؛ اما این مشخصه باعث نشده تا نور نمایشگر مثل محصولات دیگری که پنل اولد دارند کم باشد؛ بلکه این پنل در هر شرایطی بهترین بازدهی ممکن را دارد. اکنون نیز با گذشت بیش از یکسال، قیمت این مدل تا حد زیادی پایین آمده و میتوان با مناسبترین قیمت آن را تهیه کرد.

کنار گذاشتن باتری قابل تعویض، به شرکت های سازنده اجازه می دهد که فضای داخل گوشی را بهتر مدیریت کنند به همین دلیل باتری هیچ یک از گوشی های جدید قابل تعویض نیست. دوربین ثانویه این محصول همچون پرچمدار خانواده X، مجهز به ثبت تصاویر سلفی با اشارات دست نیز میباشد که در کنار شاتر اختصاصی دوربین میتواند راهکار بسیار جذابی برای شکار تصاویر سلفی باشد. اپل سعی کرده نهایت استفاده را از این فناوری جدید بکند؛ استفاده از آن برای ثبت تصاویر پرتره با دوربین سلفی، استفاده برای ساختن شکلکهای بامزه که آنها را Animoji نامیده است و همچنین استفاده برای روشن نگهداشتن گوشی زمانی که کاربر به آن نگاه میکند، مواردی هستند که iPhone X به کمک حسگر اینفرارد، بدون نقص آنها را انجام میدهد. به عنوان مثال گوشی های آیفون پارت نامبر چین از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی میکنند اما پارت نامبر آمریکا یا همان LLA تنها از یک سیم کارت پشتیبانی میکند و سیم کارت دوم به صورت غیر فیزیکی و با استفاده از eSIM در این گوشیها مورد استفاده قرار می گیرد.

فرض کنید گوشی جدید آیفون خریدهاید؛ اولین قدم برای استفاده از سرویسهای اختصاصی آیفون، داشتن یک شناسه اپل و یا همان اپل آیدی است، تا مدتی پیش برای ساخت اپل آیدی ارائه اطلاعات شخصی و یک ایمیل معتبر کافی بود، اما به خاطر ارتقاء مسائل امنیتی، اپل از شما درخواست میکند اطلاعات بیشتری از خودتان ثبت کنید و تا شماره موبایل خود را وارد نکنید و به اپل آدرس دقیق منزلتان را ندهید، دیگر نمیتوانید به سادگی قبل اپل آیدیتان را بسازید. حال تصور کنید محدودیتهای این شرکت برای ساخت اپل آیدی را دور زدیم و توانستیم یک شناسهی اپل بسازیم، ولی باز هم موانعی سر راهمان قرار میگیرد و با مشکلاتی مواجه میشویم، به عنوان مثال یکی از محدودیتهای گوشی اپل در ایران برنامههایست که ایران را به رسمیت نمیشناسند. فروشگاه بهگو نمایندگی لوازم جانبی موبایل برند های اصلی اماده فروش و ارسال جدیدترین محصولات لوازم جانبی انواع گوشی های هوشمند و تبلت به سراسر ایران میباشد . 19کالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر و البته مرجع موبایل ایران قرارست در اینجا به این مشکلات پرداخته و آنها را بررسی کند. در این بین مشخص نیست تصمیمگیران و مدافعان ممنوعیت واردات اپل چه جایگزینی در ذهن دارند که چنین خوابی برای بازار موبایل ایران دیدهاند.

عاقله ترابی: تکنولوژی در چند سال اخیر با چنان سرعتی در حال پیشرفت است که هر فناوری منحصر بهفرد و عجیبی را هم که ببینیم بهراحتی سایت 9to5mac باور میکنیم. چندی پیش، این باور وجود داشت که گوشیهای اپل سختافزار پرقدرتی ندارد و تنها به خاطر هماهنگی سختافزار و سیستمعامل، قدرتی کمنظیر دارند. اما این باور اشتباه، این روزها دیگر وجود ندارد. در این مطلب سلام دنیا، به معرفی بهترین گوشی های هواوی سال 2022 همراه با مشخصات فنی، مزایا، معایب از نظر دوربین، سخت افزار و قیمت پرداختیم. با ما همراه باشید و در انتها خودتان محدودیتهای اپل در ایران را در یک کفهی ترازو و مزایای این اکوسیستم را در کفهی دیگر قرار دهید و ببینید کدام کفه سنگینترست. اگر شما هم تصمیم به خرید گوشی آیفون گرفتهاید، احتمالاً محدودیتهای اپل در ایران باعث شده تا حدی نسبت به انتخابتان دودل شده شوید و از این موضوع بترسید که پس از تغییر کاربری به آیفون با چه محدودیتهایی مواجه خواهید شد. ما بارها نسبت به تبعات این تصمیم هشدار دادهایم، اما گویا قرار نیست به این هشدارها توجه شود. تا کنون هیچگونه ابلاغیهای مبنی بر ممنوعیت یا محدودیت واردات به دست ما نرسیده است. برای رفع مشکل وصل نشدن هدفون به گوشی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که هدفون خود را با دستگاه دیگری امتحان کنید تا مطمئن شوید هدفون مشکلی ندارد.

تمام سطوح آیفون براق و صیقلی طراحی شدهاند و تنها برآمدگی آیفون جدید مربوط به مجموعهی دوربین آن میشود که حدود یک میلیمتری از قاب پشتی بیرون زده است. آیفون جدید در دو رنگ خاکستری و نقرهای راهی بازار شده که در هر دو مدل قاب جلویی به رنگ مشکی است و این بابت استفاده از سنسورهای متعدد در بخش بالایی نمایشگر است. نسل جدید حسگر اثر انگشت در این گوشی مورد استفاده قرار گرفتهاست که به ادعای اپل سرعت و دقت بیشتری نسبت به نسل قبل دارد. مثل بقیهی گوشیهای امروزی بازار، امکان اتصال به شبکههای نسل چهارم با سرعت انتقال یک گیگابیت بر ثانیه، بلوتوث نسخهی 5، Wi-Fi با استاندارد ac و استفاده از تمام ماهوارههای موجود برای مکانیابی دقیق و سریع از دیگر مشخصات سختافزاری آیفون 10 است.

هر چند که خرید آنلاین مزیت های گوناگونی دارد و از هر نظر امکان خرید را برای مصرف کنندگان آسان نموده است،اما همچنان در زمان تحویل جنس امکان انتقال ویروس وجود دارد.بر این اساس کشور هایی که در زمینه فناوری حرفی برای گفتن دارند،توانسته اند ربات هایی را اختراع کنند که خطرات ناشی از عدم رعایت فاصله اجتماعی را به حداقل برسانند.با عنایت به اینکه ارتباطات در سفارش آنلاین و تحویل آن بین دو نفر صورت می گیرد،همچنان خطر ابتلا وجود دارد.ربات های مذکور راحتی را برای صاحبان کسب و کار و هم مصرف کنندگان به ارمغان آورده اند.البته شایان ذکر است هنگام قرار دادن سفارشات در داخل ربات ها،آنها را کاملا ضدعفونی می کنند که این عمل تاثیرات کرونا را نشان می دهد. گاهی نیز عدم روشن شدن گوشی سونی از مشکلات درونی باتری می باشد.

هرچند هنوز هم روشهایی برای دور زدن این قوانین و رفع محدودیتهای اپل وجود دارد، اما در نهایت کاربران را مجبور به طی کردن مسیرهای پیچیده و یا پرداخت هزینههای اضافی برای ساخت آن میکند که قطعاً خوشایند نیست. چیزی که باعث تفاوت آیفون 10 با سایر آیفونها و از مهمتر آیفون 8پلاس شده، دوربین سلفی آن است. سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در رابطه با ممنوعیت واردات آیفون گفت: از وضعیت کنونی بهعنوان ممنوعیت واردات آیفون نباید یاد کرد. هدف اصلی آن توسعه فناوریهای جدیدی است که به رایانهها اجازه میدهد زبانها و عملکردهای جدید را یاد بگیرند و در نتیجه هوشمندتر شوند. اپل سعی کرده کمکاری سه سال قبل را در تولید این گوشی جبران کند و امکانات جدیدی را روی آن قرار دهد تا علاوه بر طرفداران اپل، بقیهی کاربران هم به خرید آن ترغیب شوند. آیفون 10 فقط چهرهی یک نفر را میشناسد و نمیتوانید مثل اثرانگشت، چند چهره را به آیفون معرفی کنید تا از آنها برای بازکردنش استفاده کنید.