آیفون ۱۴ ارزش خریدن دارد؟ خبرآنلاین

روی لبه سمت راست این گوشی دکمه‌های پاور و تنظیم صدا را مشاهده می‌کنید. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تمام مدل‌های آیفون ۱۴ که در آمریکا راهی بازار می‌شوند، از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل درگاه سیم‌کارت روی گوشی دیده نمی‌شود. این فضای ذخیره‌سازی محدود به ویژه در مورد گوشی های آیفون نگران‌کننده‌تر است؛‌ چرا که اپل هرگز درگاه کارت حافظه جانبی میکرو اس دی را برای افزایش حافظه در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

  • ظرفیت آیفون ۱۳ پرو مکس ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت بود و ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو مکس به ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعت افزایش پیدا کرده است.
  • البته که با خود اپلیکیشن پیش فرض آیفون هم می‌توانید این فایل‌ها را ویرایش کنید.
  • قیمت آیفون 14 پرو همچنان در نسخه پایه همان 999 دلار است و آیفون 14 پرو مکس پایه نیز 1099 دلار قیمت دارد؛ یعنی دقیقا همان قیمتی که برای آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس داشتیم.
  • اما با توجه به اطلاعات روی کاغذ می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد خوبی از خود نشان خواهد داد.

برای شارژ کردن گجت نیز همچنان می‌توان از درگاه Lightning یا فناوری شارژ بی‌سیم MagSafe استفاده کرد. دوربین آیفون 14 به سیستم هیبرید F5 مجهز شده که از موتورهای عصبی برای بهبود تصویر و افزایش سرعت پردازش تصویر استفاده می‌کند. این روند جدید «Photonic Engine» قادر است جذب نور در تاریکی را تا 2.5 برابر افزایش دهد. آیفون سری 14 نیز به سیستم تشخیص تصادف نیز مجهز شده و قادر است در صورت خطر با مراکز اورژانسی تماس حاصل نماید. آیفون جدید قادر است با ارتباط ماهواره‌ای حتی بدون داشتن سرویس سیم کارت یا اینترنت SMS ارسال کنید.

کنایه سنگین اپل به گوشی‌های اندرویدی

فضای ذخیره سازی داخلی این گوشی نیز از 128 گیگابایت شروع می‌شود و به 1 ترابایت می‌رسد. هنوز ما نتوانسته‌ایم قابلیت‌ها و عملکرد دوربین آیفون 14 را آزمایش و بررسی کنیم، اما تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که پیشرفت دوربین این گوشی نسبت به نسل قبلی بسیار ناچیز و نامحسوس است. این پیشرفت سنسور باعث می‌شود تا ویدیوهایی با کیفیت 8K به ثبت برسد و کیفیت این ویدیوها می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند، ناگفته نماند این ادعا توسط یک تحلیلگر دیگر تایید شده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم گوشی هوشمندی تحت عنوان iPhone 14 Mini وجود نخواهد داشت و این موضوع به معنی عرضه نشدن دستگاهی از شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ با قیمتی کم‌تر از ۷۹۹ دلار است.

اخبار مرتبط

شرکت اپل همیشه از بریدگی نمایشگر گوشی‌های خود که ماژول قدرتمند TrueDepth را در خود جای می‌دهد حتی در مواجهه با طعنه‌های رقبایی مانند سامسونگ دفاع کرده است. با این حال امسال اپل در تولید گوشی‌های جدید خود گامی به سوی جلو برداشته و این ویژگی را در نیمی از گوشی‌های آیفون 14 یعنی نسخه های پرو، حذف کرده است. شرکت اپل در طی رویداد Far Out از گوشی جدید آیفون 14 پرو رونمایی کرد. این گوشی با مشخصات برتر خود، مسیر را برای تولید آیفون‌های جذاب آینده هموار کرده است. مدل‌های پرو در سری آیفون 14 اکنون دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هستند که به شما امکان می‌دهد چهار پیکسل را در یک پیکسل ترکیب کنید تا عکس‌های روشن‌تر، دقیق‌تر و بهتری را ثبت کنید. باتری آیفون 14 پرو مکس در بحث ظرفیت تا قسمتی مشابه آیفون 14 پلاس است اما با بهبود های طراحی در پردازنده A16 قطعا عمر باتری بیشتری را در این دستگاه شاهد خواهیم بود.

مشخصات فنی گوشی OnePlus 11 Pro لو رفت

صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس یکی از بهترین صفحه‌های نمایشی است که تا این لحظه روی آیفون مشاهده می‌کنیم. در حالت خودکار حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد و حتی در محیط‌های بیرونی و زیر نور خورشید 9to5mac میزان روشنایی صفحه نمایش به ۲۰۰۰ نیت هم میرسد. روی لبه پایینی گوشی هم یکی از بلندگوها را مشاهده می‌کنید و یکی دیگر از بلندگوها هم در قسمت بالای صفحه نمایش و بین صفحه نمایش و لبه بالایی قرار گرفته است.