آیفون 14 به بازار ایران رسید + قیمت تمامی مدل ها پایگاه خبری جماران

بزرگ‌ترین خبری که در مورد طراحی آیفون ۱۴ وجود دارد، افشاگری بزرگی در مورد رندرهای غیر رسمی از آیفون ۱۴ پرو مکس بوده است. در این رندها به‌جای ناچ، از یک دوربین پانچی استفاده شده است و احتمالا اجزای مربوط به فیس آی دی هم در زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد. همچنین، برجستگی خاصی در بخش دوربین وجود ندارد و لنزهای تقریبا صاف در پشت محصول دیده می‌شوند.

چنین مشخصاتی باعث می‌شود با تراکم پیکسلی 460 پیکسل در هر اینچ طرف شویم. این گوشی با قیمت ۸۰۰ دلار در مدل پایه در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) در دسترس قرار خواهد گرفت. دوربین‌ها در آيفون 14 به‌گونه‌ای هستند که دیگر برآمدگی 9to5mac و بیرون زدگی زیادی ندارند. باتوجه به پیشرفت‌هایی که در بخش فناوری حسگر دوربین و تولید‌ لنزهای پیشرفته صورت گرفته، این امکان وجود دارد. اما شایعاتی درباره نسل بعدی گوشی هوشمند اپل یعنی آيفون 14 به گوش می‌رسد.

گوشی ایسوس

سری iPhone 14 را به فناوری eSIM مجهز شده و نیاز به استفاده از سیم کارت فیزیکی را از بین برده است. این یعنی از این پس درگاه سیم کارت برای مدل‌های آیفون 14 در برخی کشورها مانند آمریکا حذف می‌شود. آیفون 14 و گوشی آیفون 14 پلاس، از همان دوربین‌های 12 مگاپیکسلی آیفون 13 و آیفون 13 مینی بهره می‌برند. آیفون 14 پرو به لطف تراشه و امکاناتی که دارد یکی از جذاب‌ترین محصولاتی محسوب می‌شود که اپل در سال 2022 وارد بازار می‌کند.

باتری

در عوض دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس و مدل پرو معمولی بیشترین تغییرات را داشتند. اپل امسال از یک دوربین جدید 48 مگاپیکسلی ساخت سونی استفاده کرده است که با ترکیب پیکسل‌های عکس، می‌تواند عکس‌های 12 مگاپیکسلی بهتری در محیط‌های کم نور داشته باشد. همچنین شما با فعال کردن حالت ProRAW می‌توانید تصاویر را با رزولوشن کامل 48 مگاپیکسل ثبت کنید. این قیمت 100 دلار بیشتر از مدل پایه است که در ازای نمایشگر بزرگتر و عمر باتری بهتر آن را خواهید پرداخت.

میزان رم این پردازنده هنوز مشخص نیست اما قطعا نسبت به نسخه های A15 بالاتر خواهد بود. همچنین استفاده از طراحی 4 نانومتری به اپل اجازه مصرف کمتر انرژی و قدرت بیشتر را داده تا این گردازنده به حفظ جایگاه اپل کمک کند. بهتر است اپل روی ویژگی‌های هوش مصنوعی، قابلیت‌های سیری و ارائه داده‌ها و خدمات بهتر و واضح‌تر برای کاربران، تمرکز کافی را داشته باشد. داشتن یک سیری خوب و باکیفیت می‌توان در رقابت با Google Assistant مناسب باشد.

  • تامین انرژی گوشی iPhone 14 نیز بر عهده یک باتری 3279 میلی‌آمپر ساعتی گذاشته شده است.
  • همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم دیگر خبری از بریدگی نیست و اپل از طراحی جدیدی استفاده می‌کند.
  • از نظر حافظه با ظرفیت‌های مختلفی مواجه هستیم که شامل گزینه‌های 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی دسترسی خواهید داشت.
  • نکته مهم اینکه، قیمت سری iPhone 14 که دراین مطلب ارائه می‌شود، تنها برای خرید از وب سایت اپل و در ایالات متحده آمریکا معتبر خواهد بود و در سایر کشورها و بازارها، ممکن است با قیمت بیشتری عرضه شود.