آیفون 14 پرو معرفی شد؛ مشخصات کامل + قیمت iPhone 14 Pro

اطلاعاتی مانند یادآورها، رویدادهای تقویم و آب‌و‌هوای روی نمایشگر همیشه روشن دستگاه نمایش داده خواهند شد. حتی یک حالت خواب برای تصاویر پس زمینه iOS 16 وجود دارد که با تیره کردن آن‌ها، مصرف باتری را کاهش می‌دهد. تصاویر گوشی موبایل اپل آیفون 14 پرو پلاسشما را با شکل ظاهری این گوشی موبایل آشنا می سازد.

  • کلیه اجناس ارائه شده در این فروشگاه، کالای اصل بوده و به همراه تضمین اصالت کالا و ۷ روز مهلت تست و تعویض کالا در صورت وجود هر گونه ایراد فنی، عرضه می‌شود.
  • اپل تا سال گذشته، از یک تراشه به صورت مشابه در تمام گوشی‌های خود استفاده می‌کرد.
  • سنسورهای موجود در این گوشی هوشمند نیز شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب نما، فشارسنج، سیری هستند.
  • همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم دیگر خبری از بریدگی نیست و اپل از طراحی جدیدی استفاده می‌کند.
  • درواقع اپل به طراحی محصولات خود اهمیت فراوانی می‌دهد که باعث می‌شود از ارگونومی مناسبی برخوردار باشند.
  • بالاخره در سال 2021 شاهد تغییرات ظاهری در آیفون بودیم و انتظار می‌رفت در سال 2022 این تغییر و تحولات در گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتر هم شود.
شایعات حاکی از آن است که مدل آیفون 14 پرو مکس از یک نوع پردازنده جدید A16 استفاده می‌کند که هنوز معرفی نشده است و این‌بار قرار نیست همین پردازنده در مدل‌های استاندارد هم مورد استفاده قرار گیرد. پردازنده A15 آیفون ۱۳، به‌شکل مشکل مشابه در آیفون ۱۴ پایه و آیفون ۱۴ مکس هم استفاده می‌شوند. امسال ترکیب متفاوتی از گوشی‌های پرچم‌دار اپل را شاهد خواهیم بود و با حذف نسخه مینی، نسخه جدیدی به‌نام آیفون ۱۴ پرو مکس هم احتمالا به جمع عناوین سری ۲۰۲۲ اضافه می‌شود.

مشخصات پردازنده

گوشی iPhone 14 Pro Max لبه‌های صاف آیفون ۱۳ پرو مکس را حفظ کرده اما کمی متفاوت به نظر می‌رسد. این موضوع سبب شده تا هم یک گوشی نسبتاً بزرگ به شمار بیاید و هم وقتی آن را در دست می‌گیرید، متوجه سنگینی آن شوید. برای اولین بار، سری Pro دارای یک دوربین اصلی جدید 48 مگاپیکسلی با سنسور چهار پیکسلی است که با عکس گرفته شده سازگار می شود و دارای تثبیت کننده اپتیکال با تغییر سنسور نسل دوم است. برای اکثر عکس‌ها، سنسور چهار پیکسلی هر چهار پیکسل را در یک چهار پیکسل بزرگ معادل 2.44 میکرومتر ترکیب می‌کند، که منجر به ثبت شگفت‌انگیز در نور کم و حفظ اندازه عکس در 12 مگاپیکسل عملی می‌شود.

مشخصات آیفون 14 پرو 512 گیگابایت

اپل می‌گوید پردازنده مرکزی تراشه جدید این شرکت در مقایسه با تراشه‌های رقیب تا 40 درصد سریع‌تر است و این یعنی A16 توانمندترین تراشه‌ای محسوب می‌شود که برای گوشی‌های هوشمند ساخته و استفاده می‌شود. ابعاد صفحه نمایش به 6.1 اینچ می‌رسد و دارای پنلی از نوع LTPO Super Retina XDR است که 9to5mac می‌تواند وضوح تصویری بالغ بر 1179 در 2556 پیکسل را ارائه دهد. همانطور که در بخش طراحی اشاره کردیم دیگر خبری از بریدگی نیست و اپل از طراحی جدیدی استفاده می‌کند. در واقع آیفون 14 پرو مانند مدل پرو مکس از حفره‌ای کپسولی شکل برخوردار شده که اپل به آن حفره داینامیک جزیره‌ای می‌گوید.

از دیگر قابلیت های گوشی ایفون ۱۴ پرو مکس در سطح نمایشگر باید به صفحه نمایش همیشه روشن اشاره کرد که از آن به عنوان یکی از جذابیت های خرید آیفون 14 پرو مکس 256GB در نزد کاربران نام برده می شود. هنگامی که گوشی ایفون 14 پرو مکس شما در حالت لاک اسکرین قرار دارد، صفحه نمایش در حالت روشن باقی می ماند و با استفاده از IOS 16 می توانید صفحه نمایش را شخصی سازی کنید و کاربردی ترین ویجت ها را برای خود قرار دهید. در زمان هایی که گوشی را در جیب خود می گذارید برای کاهش بیشتر مصرف باتری، روشنایی صفحه را پایین می آورد تا بتوانید در طول شبانه روز بدون نیاز به شارژ مجدد از گوشی خود استفاده نمایید. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که این قابلیت باعث مصرف انرژی باتری نمی شود و اپل ترخ صفحه نمایش را در حالت لاک اسکرین به 1 هرتز می رساند و این به معنای مصرف بسیار پایین باتری خواهد بود. همان طور که در عکس گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس پیداست، بالاخره اپل دست به یک طراحی جدید زده و ظاهر پنل جلوی این گوشی را تا اندازه‌ای تغییر داده است!