اخراج کارمندان اپل استور به دلیل فعالیت های اتحادیه – فایل NLRB


اتحادیه ای مدعی شد که پنج کارمند اپل استور به تلافی فعالیت های اتحادیه خود به طور غیرقانونی اخراج شده اند. اتهامات رسمی به هیئت ملی روابط کار (NLRB) – علاوه بر مواردی که قبلاً علیه اپل به دلیل سایر اشکال خرابکاری اتحادیه مطرح شده است، ثبت شده است.

کارکنان ارتباطات آمریکا می گویند که اگر دلایل رسمی اخراج مربوط به حضور و غیاب بود، فقط یک بهانه بوده است. در یک مثال، یک کارگر اتحادیه کارگری به دلیل اینکه به طور متوسط ​​در سه نوبت یک دقیقه تاخیر داشت تنبیه شد…

زمینه

جنبش صنفی رو به رشد در میان کارکنان اپل استور، شرکت کوپرتینویی را به اقدامات غیرقانونی مختلف در تخریب اتحادیه متهم کرده است. این موارد از حضور اجباری در جلسات ضد اتحادیه، تشکیل اتحادیه جعلی و مجازات اعضای اتحادیه تا اخراج کارگران به دلیل تشویق کارکنان به عضویت در اتحادیه را شامل می شود.

کارشناسان هشدار داده‌اند که در حالی که سرنگونی اتحادیه‌ها می‌تواند کارساز باشد، می‌تواند پیامدهای منفی پایداری برای شرکت‌هایی داشته باشد که درگیر آن هستند.

اتحادیه می گوید کارگران فروشگاه اپل به طور غیرقانونی اخراج شدند

واشنگتن پست آخرین اتهامات علیه این شرکت را گزارش می دهد.

کارگران ارتباطات آمریکا در روز دوشنبه ادعا کردند که اپل پنج سازمان دهنده اتحادیه را در کانزاس سیتی، مونیخ، به تلافی فعالیت اتحادیه اخراج کرد.

کارگران اخراجی که همگی سازمان دهندگان فعال یک کمپین کارگری در فروشگاه Apple’s Country Club Plaza در کانزاس سیتی بودند، گفتند که به دلیل تأخیر، درخواست کار و پر کردن نادرست فرم‌های مربوط به حضور، تنبیه و اخراج شده‌اند.

اتحادیه ها می گویند که تعقیب فعالان اتحادیه برای مسائل جزئی حضور و غیاب که در میان سایر کارمندان رایج است، شکست استاندارد اتحادیه است. CWA گفت که اخراج به دلیل حضور ضعیف بسیار نادر است.

جما وایات که به مدت هفت سال در اپل در کانزاس سیتی کار کرد و بهار گذشته در فروشگاه خود شروع به سازماندهی کرد، پس از دیر رسیدن به شیفت خود با اخطار انضباطی مواجه شد. او گفت که به طور متوسط ​​یک دقیقه، سه بار در ماه. اپل در اوایل فوریه او را پس از دو مشکل دیگر از کار اخراج کرد.

او گفت که تاکتیک ارعاب کارساز بود زیرا سایر کارکنان مایل نبودند شغل خود را با درگیر شدن در فشار برای تشکیل اتحادیه به خطر بیندازند.

این پرونده همچنین ادعا می کند که مدیران فروشگاه تعدادی جلسات پرخاشگرانه با کارکنان برگزار کردند تا آنها را از پیوستن به اتحادیه منصرف کنند و در نهایت حضور در آن جلسات را اجباری کردند – نقض قوانین کار فدرال.

عکس: اپل

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی