استراتژی آیفون 15 اولترا محتمل به نظر می رسد، اما شرم آور است [Opinion]


پس از عرضه اپل واچ اولترا، برخی معتقدند که سری آیفون های سال آینده می توانند به جای پرو مکس، آیفون 15 اولترا را ببینند.

تئوری این است که اپل تمایز بین مدل‌های آیفون پرو و ​​اولترا را با اهداف دوگانه افزایش قیمت مدل‌های رده بالا و ترغیب خریداران حرفه‌ای برای ارتقا به مدل اولترا افزایش خواهد داد.

زمینه

تاکنون ناهماهنگی هایی در برندسازی و استراتژی مدل رده بالای آیفون وجود داشته است. برخی از سال‌ها مجبور بودید برای مدل بزرگ‌تر و گران‌تر پول خرج کنید اگر تمام ویژگی‌های ارائه شده را می‌خواهید، در مواقع دیگر دو مدل برتر تقریباً مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را در اندازه‌های مختلف ارائه می‌کردند.

امسال شاهد پیشرفت جدیدی بودیم، به طوری که اپل به مشتریان این امکان را داد که اندازه صفحه نمایش بزرگتر را بدون نیاز به انتخاب Pro Max انتخاب کنند. با این حال، پیشنهاد می شود که اپل می تواند این روند را در سال آینده معکوس کند.

برند آیفون 15 اولترا

ایده برندسازی آیفون 15 اولترا البته از اعلام اپل واچ اولترا الهام گرفته شده است. این یک اپل واچ با قیمت عالی است که ویژگی های منحصر به فرد آن مدل را دارد.

(البته ناهماهنگی های مشابهی در اینجا وجود داشت، با تغییر نام تجاری برتر ساعت از Edition به Ultra و متمایز شدن از مواد درجه یک به ویژگی های برتر.)

در مورد تصویر برند، این به نظر من بدیهی است. نام تجاری Pro Max ممکن است فقط دو هجا باشد، اما همچنان در چاپ ناخوشایند به نظر می‌رسید، و توصیف‌کننده‌های دوقلو هنوز برای من کمی خنده‌دار به نظر می‌رسند. مانند، یک اصطلاح انتخاب کنید، اپل.

بنابراین، برای من، محدوده ای که به نظر می رسد قطعاً از دیدگاه برند ترجیح داده می شود:

  • آیفون 15
  • آیفون 15 پلاس
  • آیفون 15 پرو
  • آیفون 15 اولترا

تفاوت احتمالی ویژگی با آیفون 15 اولترا

با این حال، این نام تجاری تنها در صورتی معنا پیدا می کند که تفاوت های قابل توجهی بین Pro و Ultra وجود داشته باشد – و به نظر من به سه دلیل احتمالاً وجود دارد.

اول از همه، ناهماهنگی های گذشته را کنار بگذاریم، این همان معنای Ultra در مجموعه ساعت است، بنابراین احمقانه است که معنای متفاوتی برای آیفون داشته باشد.

دوم، گزارش‌ها از قبل به یک تفاوت محتمل برای بزرگ‌ترین مدل از چهار مدل در سال آینده اشاره می‌کنند – و این یک تفاوت بزرگ است.

در حال حاضر، ویژگی شماره یک شایعه شده، لنز پریسکوپ برای زوم اپتیکال بهتر است. در حالی که تحلیلگران ابتدا فکر می کردند این فناوری منحصر به مدل های پرو 2023 است، مینگ چی کو اکنون ادعا می کند که تنها آیفون 15 پرو مکس بزرگتر لنز جدید را دریافت می کند.

این مدل پیش زمینه را می دهد دور قابلیت زوم اپتیکال بهتر از بقیه محدوده.

سوم، اپل در حال حاضر با افزایش تمایز بین مدل های پایه و مدل های پرو در این مسیر شروع کرده است. این اولین باری است که اپل آخرین تراشه سری A را برای مدل‌های پرو رزرو می‌کند، اما امسال لیست بلندبالایی از تفاوت‌های ویژگی‌ها نیز وجود دارد:

  • جزیره پویا
  • نمایشگر دائمی
  • ترویج
  • روشنایی صفحه نمایش
  • شیشه مات
  • دوربین 48 مگاپیکسلی
  • OIS تغییر سنسور پیشرفته
  • اسکنر LiDAR
  • پرتره های حالت شب
  • لنز ماکرو
  • پشتیبانی از ProRAW
  • ویدئو ProRes
  • عمر باتری بهتر
  • ردیف ذخیره سازی 1 ترابایت

در مقابل، آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس اساساً اندازه نوار فیزیکی، اندازه صفحه نمایش و عمر باتری یکسانی دارند. بنابراین در اینجا فرصت روشنی برای اپل وجود دارد تا تمایز محصولات را بیشتر گسترش دهد.

یک محدوده کلاسیک خوب، بهتر و بهتر ایجاد می کند

اگر اپل این کار را انجام می داد، تغییرات کوچکی در ترکیب کلاسیک خوب، بهتر و بهتر وجود داشت:

  • خوب: آیفون 15
  • خوب (اما بزرگتر): آیفون 15 پلاس
  • بهتر: آیفون 15 پرو
  • بهترین: آیفون 15 اولترا

دو دلیل وجود دارد که چرا خوب/بهتر/بهتر به یک استراتژی بازاریابی کلاسیک تبدیل شده است.

اول از همه، برخی از مردم همیشه بهترین ها را می خواهند، چه نیاز داشته باشند یا نه. با قرار دادن واضح یک محصول به عنوان بهترین، فروش آن مدل را افزایش خواهید داد.

دوم، فروشندگان می‌دانند که اگر به مردم دو گزینه بدهید، اکثر آنها ارزان‌تر را انتخاب می‌کنند. اگر سه گزینه به آنها بدهید، تعداد بیشتری از آنها گزینه میانی را انتخاب می کنند. حتی گاهی اوقات گزینه “بهتر” معرفی شده است نه به این دلیل که شرکت انتظار دارد افراد زیادی آن را بخرند، بلکه به این دلیل است که تعداد افرادی که مدل برتر را خریداری می کنند و اکنون مدل میانی است را افزایش می دهد.

اما من فکر می کنم شرم آور خواهد بود

من فکر می کنم این استراتژی از دیدگاه اپل منطقی است، اما فکر می کنم برای مصرف کنندگان شرم آور است.

همه کسانی که بهترین مجموعه ویژگی را می خواهند، بزرگترین دستگاه را نیز نمی خواهند. در واقع، تعداد قابل توجهی از کسانی هستند که ترجیح می‌دهند دستگاه فشرده‌تری داشته باشند بدون اینکه عملکرد یا قابلیت‌ها را به خطر بیندازند.

آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس از این منظر بسیار عالی هستند، زیرا خریداران می‌توانند صفحه نمایش بزرگ‌تر یا کوچک‌تر را بدون به خطر انداختن عملکرد گوشی انتخاب کنند. با استراتژی ای که اکنون از اپل انتظار دارم، کسانی که حداکثر ظرفیت را می خواهند مجبور به خرید سایز بزرگتر خواهند شد.

دوست داشته باشیم یا نخواهیم، ​​با این حال، من فکر می‌کنم که باعث درآمدزایی اپل می‌شود، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این اتفاق بیفتد.

نطر شما چی هست؟ آیا با نظر من موافقید؟ و آیا شما راضی هستید یا ناامید؟ لطفا افکار خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی