انواع پاور کامپیوتر 3 دسته بندی اصلی

برای مثال اگر یک کامپیوتر معمولی با ولتاژ 400 وات کاملاً کافی به نظر می رسد؛ اما برای یک کیس کامپیوتر که برای گیمینگ بسته شده است کاملاً متفاوت است. پاور کامپیوتر شما که به عنوان پاور گیمنیگ نیز شناخته می شود باید توان مصرفی آن از کل قطعات درون سیستم شما بالاتر باشد تا به دیگر قطعات درون کیس شما فشار نیاید. شما حتی برای بازی ریج به منبع تغذیه 1000 واتی نیاز ندارید – چند سال قبل؛ تمام کارت های گرافیک رده بالا به انرژی زیادی نیاز داشتند. اما این نیاز با معماری های اخیر انویدیا تغییر کرده است به طوری که خرید پاور کامپیوتر 1000 واتی برای RTX 2080 ضروری نیست. همانطور که در بنچمارک های پردازنده مشخص شده است یک مدل 800 واتی بسیار خوب عمل می کند و فضای مناسب برای پردازنده اورکلاک شده را فراهم می آورد. طرفداران Radeon VII رده بالیا AMD یا Radeon RX 5700 XT جدید AMD باید برای استفاده بیشتر از انرژی برنامه ریزی کنند؛ این کارت ها را با منبع تغذیه هایی که حداکثر خروجی بیشتری دارند؛ استفاده کنید.

پاور 800 وات Green مدل GP800A-UK 80Plus Gold

برای اطلاع از قیمت پاور کامپیوتر در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه مشخصات صدها مدل مختلف پاور موجود در بازار کشورمان به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. انواع پاور گرین، پاور ترمالتیک، پاور کولر مستر و پاور تسکو را در کنار یکدیگر مقایسه و سوالات خود را در این بخش با کارشناسان و کاربران دیگر مطرح کنید. منبع تغذیه‌ی موجود در کنار اطلاعات حداکثر توان، یک برچسب با نوشته‌ی 80Plus Bronze دارد که به‌عنوان یک رتبه‌بندی بازدهی صنعتی شناخته می‌شود و سازنده به‌صورت اختیاری آن را رعایت می‌کند. منابع تغذیه برای دریافت استاندارد مذکور، باید تعدادی پیش‌نیاز قانونی را رعایت کنند. به‌بیان دیگر، شدت جریانی که از خطوط متعدد استخراج می‌شود، روی بازدهی تأثیر دارد. تغییر در جریان DC با اصطلاح ripple voltage شناخته می‌شود و در منبع تغذیه باید آن را به حداقل ممکن برسانیم.

آزمایش پاور کامپیوتر با یک تست جامپر ساده

بخش‌های مختلف تشکیل‌دهنده پاور را می‌توان به دو قسمت اصلی و فرعی تقسیم کرد. قسمت‌های اصلی وظیفه تنظیم ولتاژ ورودی را بر عهده دارند؛ بنابراین این قسمت‌ها به‌راحتی می‌توانند جریان برق ورودی را تغییر دهند. وظایف قسمت‌های فرعی به تمام فرآیندهای لازم برای تأمین قطعات مختلف بعد از تغییر جریان برق ورودی مربوط می‌شود.

نحوه انتخاب بهترین برند پاور کامپیوتر

منظورم اینه که موقع کار با پیچ گوشتی و اتصال پین های کلید پاور ، حواستون باشه پیچ گوشتی با چیزهای دیگه اتصال برقرار نکنه که باید یه مادربورد رو بغل کنید . همه این حرفا رو زدم که بگم کلید پاور کامپیوتر کار عجیب و غریبی نمی کنه و مثل همه کلید ها فقط دو پایه یا سیم رو به هم وصل می کنه تا جریان برقرار بشه و کامپیوتر روشن بشه ، اصل ماجرا توسط مادربورد و پاور اتفاق می افته . به همین دلیل درون این قطعه یک دمندۀ درونی وجود دارد که سعی در خنک کردن این قطعه دارد. پس باید به جریان هوای ورودی و خروجی پاور و همچنین کیس توجه کرده و سعی کنید محل نگهداری کیس رایانۀ شما هم در مکانی باشد که جریان هوا وجود داشته باشد و پشت کیس هم چسبیدۀ به دیوار یا یک جسم دیگر نباشد.

که در فرکانس پایه کار می کند و موج مثلثی جهت استفاده در PWM را تولید می کند. این قسمت از آلیاژهای مختلف آلومینیوم و مس ساخته می شود و به واسطه تعبیه شیارهایی برروی آن جهت عبور جریان هوا، وظیفه انتقال دما از ترانزیستور های سوئیچینگ و همچنین دیودهای SHUTKEY, FAST، به محیط اطراف را بر عهده دارد. رسانه مهارتی نماتک به شما کمک می‌کند تا به راحتی مهارت‌های کاربردی در حوزه صنعت را بیاموزید و گامی موثر در پیشرفت صنعت کشور بردارید. دومین مرحله به فیلترینگ پاور مربوط می‌شود که پیچیدگی بیشتری دارد؛ اما اساساً در همین مرحله همین کار انجام می‌شود.

  • زیرا پاورهای باکیفیت‌تر تقریبا همیشه از خازن‌ها، چوک‌ها و سایر قطعات داخلی بزگتر و بهتر استفاده می‌کنند.
  • برای مثال به جای خرید دو پاور با ظرفیت ۴۵۰ وات شما می‌توانید یک پاور با ظرفیت حداقل ۱۰۰۰ وات را خریداری کنید.
  • همان‌طور که گفتیم وظیفه‌ی اصلی منبع تغذیه در تغییر ولتاژ AC بیش از ۲۲۰ ولت به ولتاژ DC به‌مقدار ۱۲ و پنج و ۳/۳ ولت تعریف می‌شود.
  • چرا که راندمان و کارآیی یک پاور در مصرف بالاتر از حداکثر ۹۰% توان واقعی آن در دراز مدت،  به طور چشمگیری کاهش می یابد و کاربر را با مشکلات عدیده ای روبرو می نماید.
  • تنها چیزی که معمولا دوست داریم ببینیم استفاده از یک روش مناسب برای تست عملکرد مناسب فن است.