انویدیا با 3 تریلیون دلار ارزش گذاری از AAPL پیشی گرفت و برنده تحقیقات ضد تراست شد


Nvidia از نظر ارزش بازار از AAPL پیشی گرفته است و ارزش آن بیش از 3 تریلیون دلار است. افزایش ارزش شرکت واقعاً دیدنی بود و از 2 تریلیون دلار در فوریه به بیش از 3 تریلیون دلار در چهار ماه بعد رسید.

این شرکت اکنون مایکروسافت را برای عنوان ارزشمندترین شرکت جهان به چالش می کشد و به همین دلیل…

هوش مصنوعی شاهد پیشی گرفتن انویدیا از AAPL است

اخبار بی بی سی گزارش ها.

ارزش بازار انویدیا از 3 تریلیون دلار (2.3 تریلیون پوند) فراتر رفته است و این سازنده تراشه را از اپل جلوتر می‌سازد تا به دومین شرکت با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام تبدیل شود. قیمت سهام این شرکت در روز چهارشنبه بیش از 5 درصد افزایش یافت و به بیش از 1224 دلار رسید.

اگرچه انویدیا بیشتر به خاطر تراشه‌های GPU رده بالای خود که در رایانه‌های بازی استفاده می‌شود، شناخته می‌شود، اما مدتی پیش تصمیم هوشمندانه‌ای اتخاذ کرد تا اطمینان حاصل کند که تراشه‌هایش برای کارهای یادگیری ماشینی نیز بهینه شده‌اند – و این شرط واقعاً زمانی که هوش مصنوعی به داغ‌ترین چیز تبدیل شد، جواب داد. چیزی در تکنولوژی این امر منجر به افزایش چشمگیر فروش در سال جاری شده است.

Nvidia شاهد رشد انفجاری بوده است و فروش 26 میلیارد دلاری را در سه ماه منتهی به 28 آوریل گزارش کرده است که بیش از سه برابر مدت مشابه در سال 2023 و افزایش 18 درصدی نسبت به سه ماه قبل است.

در ماه فوریه، این شرکت پیش نمایش یک ربات چت را انجام داد که روی دستگاهی روی رایانه شخصی ویندوزی اجرا می شود.

هوش مصنوعی همچنین پشت ارزش بالای مایکروسافت قرار دارد که با سرمایه گذاری آن در OpenAI، شرکت پشتیبان ChatGPT، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

خرید سهام انویدیا نیز به لطف تقسیم سهام 10 به 1، فردا بسیار در دسترس خواهد بود، به جای اینکه مجبور شوید بیش از 1200 دلار برای هر سهم هزینه کنید، می توانید با افزایش 120 دلاری سرمایه گذاری کنید، به این معنی که سرمایه گذاران کوچکتر خواهند بود. موقعیت بهتری برای خرید سهام

ارزش خود اپل در ماه گذشته 7 درصد افزایش یافته است، و بازار احتمالاً با اعلامیه هایی در مورد هوش مصنوعی که در هفته آینده در کنفرانس WWDC منتشر خواهد شد، تشویق شده است.

در حال حاضر در معرض تحقیقات ضد تراست

یکی از نکات منفی موفقیت این شرکت این است که توجه رگولاتورهای ضد تراست را به خود جلب کرده است، مانند نیویورک تایمز گزارش ها.

تنظیم‌کننده‌های فدرال به توافقی دست یافته‌اند که به آنها اجازه می‌دهد تحقیقات ضدتراست را در مورد نقش‌های غالبی که مایکروسافت، OpenAI و Nvidia در بخش هوش مصنوعی ایفا می‌کنند، آغاز کنند، که قوی‌ترین نشانه تشدید نظارت نظارتی بر این فناوری قدرتمند است. […]

به گفته این منابع، به عنوان بخشی از این معامله، وزارت دادگستری بررسی خواهد کرد که آیا رفتار Nvidia، بزرگترین سازنده تراشه هوش مصنوعی، قوانین ضد انحصار را نقض کرده است یا خیر. به گفته این منابع، FTC در بررسی رفتار OpenAI که چت ربات ChatGPT را می‌سازد، و مایکروسافت که 13 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده و با سایر شرکت‌های هوش مصنوعی معامله کرده است، نقش رهبری خواهد داشت.

عکس توسط خاویر فوکریر در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی