اپل از آیفون 14 و 14 پلاس رونمایی کرد؛ طراحی و تراشه‌ی تکراری دیجی‌کالا مگ

اپل گویا برای رسیدن به این طراحی، از ضخیم‌تر کردن بدنه گوشی استفاده کرده است. پشت شیشه‌ای نیمه براق نیز دکمه‌های تنظیم صدا را به‌صورت گرد نشان داده است و ظاهرا به‌جای فولاد ضد زنگ استفاده شده در آیفون ۱۳ پرو مکس، از طرفین تیتانیومی استفاده شده است. چیزی که از آن مطمئن هستیم، این است که سری آیفون ۱۴ از یک تراشه جدید که احتمالا A16 نام دارد، استفاده خواهد کرد و به گفته راس یانگ، این تراشه از فرایند ۴ نانومتری استفاده خواهد کرد.

صفحه نمایش در آیفون 14 پرو

مینگ چی کو، ادعا کرده است که آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، هر کدام از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره خواهند برد که نسبت به مدل های فعلی ۱۲ مگاپیکسلی، افزایش قابل توجهی محسوب می‌شوند. در عکس گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس باز هم شاهد شکل و شمایل یکسانی در قسمت دوربین‌ها هستیم، اما اندازه‌ی لنزها بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. لنز اصلی در این مدل از 12 به 48 مگاپیکسل ارتقاء یافته که باعث می‌شود عکس گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس حتی از قبل هم بهتر باشد. گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس مجهز به دو بلندگوی استریو است که یکی در لبه پایینی و دیگری در لبه بالایی صفحه نمایش قرار گرفته است. اسپیکرها قادرند صدای بلند و واضحی تولید کنند، بعلاوه از قابلیت صدای فضایی نیز برخوردارند. این ویژگی هنگام تماشای محتوایی که از Dolby Atomos پشتیبانی می‌کند، لذت دوچندانی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

  • اپل گویا برای رسیدن به این طراحی، از ضخیم‌تر کردن بدنه گوشی استفاده کرده است.
  • مانند قبل، گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، در بخش دوربین هم با تغییرات سخت‌افزاری زیادی همراه نشدند.
  • تمام مدل‌های آیفون 14 در مناطقی که آنتن‌دهی وجود نداشته باشد، می‌توانند با گوشی خود و از طریق اتصال ماهواره‌ای با دیگران ارتباط برقرار کنند.
  • سنسور 48 مگاپیکسلی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اهداف دیگری نیز دنبال می‌کند.
  • علاوه بر این طراحی کناره‌های آن نیز از تیتانیوم می‌باشد که وجود تیتانیوم باعث افزایش استحکام و مقاومت گوشی نیز می‌شود.
اما گفته می‌شود که در آیفون 14 ناچ از بین می‌رود و اپل تصمیم گرفته همانند بسیاری از تلفن‌های هوشمند اندرویدی، به‌جای دوربین جلو از سوراخ‌های پانچ شده استفاده کند. بدین ترتیب، سال بسیار خوبی برای اپل خواهد وبلاگ 9to5mac.ir بود و آیفون ۱۴ می‌تواند تغییرات به مراتب انقلابی را نسبت به آیفون ۱۳ به‌همراه داشته باشد. ظاهرا این سنسورها می‌توانند ویدیوی 8K ضبط کرده و این مهم‌ترین قابلیتی است که قرار است به این سری اضافه شود.

آیفون ۱۴ پرو مکس اپل – ۵۱۲ گیگ

اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد فروش آیفون 14 در مشهد ممنوع است. تصور کنید؛ آن قدر کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین بالا خواهد رفت که فرق آن ها با تصاویر دنیای واقعی به سختی قابل تشخیص خواهد بود. فیلمی از صف طولانی مردم برای خرید آیفون 14 از دبی مال را در ادامه مطلب مشاهده می کنید.

طبق اعلام خود اپل، آیفون 14 و آیفون 14 پلاس در رنگ‌های آبی، قرمز، سفید، بنفش و مشکی عرضه خواهند شد. آیفون 14 پلاس با وزن 203 گرمی، حدود 30 گرم وزن بیش‌تری نسبت به آیفون 14 معمولی دارد. همچنین طول و عرض آن هم مقداری بیش‌تر است و ابعاد 160.8 در 78.1 در 7.8 میلی‌متری دارد. آیفون سری 14 نیز به سیستم تشخیص تصادف نیز مجهز شده و قادر است در صورت خطر با مراکز اورژانسی تماس حاصل نماید.

تصاویر گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس منتشر شد؛ طراحی پرچمداران بعدی سامسونگ را ورانداز کنید