اپل کارت اخیراً خود را تصویب کرده است پنجمین سالگردو اخیراً در مورد آینده کارت اعتباری فکر می کنم. از آنجایی که اپل کارت چندان سودآور نیست و اپل میخواهد خود را بیشتر به عنوان یک شرکت خدماتی معرفی کند، فکر میکنم ممکن است منطقی باشد که اپل شروع به ارائه یک کارت اعتباری ممتاز کند.
اپل کارت امروز
در حال حاضر، Apple Card یک کارت اعتباری ساده و بدون کارمزد سالانه است که قصد دارد هنگام استفاده از Apple Pay، 2٪ پول نقد را به شما بازگرداند. همچنین رده بالای 3% را برای اپل و سایر بازرگانان شریک ارائه می دهد که کاربران را تشویق می کند تا پول بیشتری را در اپل خرج کنند. بد نیست، اما کارت اعتباری چندان جذابی هم نیست.
اپل کارت به شکل فعلی آن برای گلدمن ساکس (بانک صادرکننده) نیز هزینه دارد. بیش از یک میلیارد دلارو گلدمن ساکس قرار است در 3 تا 6 ماه آینده به همکاری خود با اپل کارت پایان دهد. با توجه به این دو مورد روی میز، فکر می کنم دیدن یک نسخه هزینه سالانه Apple Card که بیشتر بر سفر متمرکز است، جالب باشد…
رقابت
تعدادی بانک در فضای کارت اعتباری سفر همه منظوره مانند چیس، امریکن اکسپرس، سیتی و کپیتال وان وجود دارد. وقتی میگویم هدف کلی، منظورم این است که کارتها با یک شرکت هواپیمایی یا هتل همکاری مستقیم ندارند. با این حال، اگر میخواهید ارزش را به حداکثر برسانید، اکثر این تنظیمات به چندین کارت نیاز دارند. من فکر میکنم اپل میتواند کارها را سادهتر کند و کارتهای اعتباری سفر همهمنظوره را برای مخاطبان بیشتری جذابتر کند.
به عنوان مثال، Chase Trifecta، متشکل از Chase Freedom Unlimited، Chase Freedom Flex و Chase Sapphire Preferred، یک طرح بسیار محبوب است. دو کارت اول هیچ کارمزد سالانه ندارند و کارت سوم 95 دلار هزینه دارد. هر سه کارت در یک اکوسیستم امتیاز کسب میکنند و به شما امکان میدهند آنها را جمع کنید و به یکی از شرکای سفر Chase مانند Southwest Airlines، World of Hyatt یا یکی از بسیاری دیگر منتقل کنید.
هدف اصلی Chase Freedom Unlimited کسب 1.5 برابر امتیاز بیشتر در تمام خریدها است، Freedom Flex با 5 برابر امتیاز بیشتر در دستههای چرخشی خاص (پمپهای بنزین، فروشگاههای مواد غذایی و غیره) ارائه میشود و Sapphire Preferred با 3 برابر ارائه میشود. امتیاز در ناهار خوری و 2 برابر امتیاز در سفر. Sapphire Preferred همچنین بیمه مسافرتی فراوانی را ارائه می دهد که آن را به کارتی برای همه چیز در سفر تبدیل می کند.
مزایای اپل کارت پرو
من فکر میکنم اپل میتواند یک کارت اعتباری واقعا خوب و منحصربهفرد با محوریت سفر ایجاد کند، اگرچه این کار آسانی نیست. اپل باید با تعدادی از هتل ها و خطوط هوایی شریک شود تا اکوسیستم Apple Points مفید باشد، که برای بانک هایی مانند Wells Fargo و Capital One دشوار بوده است. هیچ یک از این بانک ها با خطوط هوایی داخلی ایالات متحده شراکت ندارند.
با کارت اعتباری سفر اپل، فکر می کنم ساختار کسب امتیاز ۱ برابری با کارت فیزیکی و ۲ برابری با اپل پی باید ادامه یابد. این به کارت اجازه میدهد تا به عنوان یک ابزار جمعآوری خوب ادامه دهد. آنها همچنین می توانند حدود 3 برابر امتیاز را با اپل حفظ کنند، اگرچه باید همه شراکت های دیگر را کنار بگذارند. در عوض، آنها باید روی پاداش دادن به کاربران با امتیاز 3 برابری برای هر ناهارخوری یا سفر تمرکز کنند.
این کارت ممکن است مانند کارت طلایی Amex حدود 299 دلار در سال هزینه داشته باشد. اپل می تواند با ارائه یک مزیت بزرگ به کاربران در توجیه کارت کمک کند: دسترسی به سالن ها.
فواید سفر
اپل می تواند با Priority Pass شریک شود و به مشتریان Apple Card “Pro” دسترسی به بیش از 1600 سالن فرودگاه در سراسر جهان بدهد. این یکی از مقرونبهصرفهترین کارتهای اعتباری برای ارائه این مزایا خواهد بود، بنابراین احتمالاً به تعداد بازدیدها محدود میشود، شاید 12 بار در سال، که برای اکثر مردم بیش از اندازه کافی خواهد بود. و بهترین بخش این است که اگر کاربران از این بازدیدها استفاده کامل نکنند، اپل (و بانک صادرکننده) می توانند از هزینه های سالانه پرداختی سود ببرند.
همچنین جالب است که ببینیم اپل بر روی یک پورتال مسافرتی یکپارچه کار می کند تا امتیازات را از همه شرکای مختلف خود تهیه کند، بسیار شبیه به نقطه منیکی از معایب انتقال امتیاز این است که برای یافتن بهترین ارزش باید در مورد هر شریک جداگانه تحقیق کنید و به نظر من اپل می تواند این روند را آسان تر کند.
آیا یک کارت متمرکز بر سفر شما را به ثبت نام برای اپل کارت ترغیب می کند یا ترجیح می دهید اپل رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.
FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر