اپل در دعوای حقوقی گیر افتاده است که تیم کوک علیرغم ثروتمند کردن سرمایه گذاران، از سرمایه گذاران کلاهبرداری کرده است

این شکایت ناشی از اظهارات کوک در یک تماس تحلیلگر در تاریخ 1 نوامبر 2018 بود که از آنجایی که اپل با فشار تجاری در بازارهایی از جمله برزیل، هند، روسیه و ترکیه مواجه بود، جایی که ارزها ضعیف شده بودند، “من چین را در آن دسته قرار نمی دهم.”

تصمیم ایوان گونزالس راجرز، قاضی منطقه ای ایالات متحده در اواخر شب دوشنبه، راه را برای سهامداران تحت رهبری یک صندوق بازنشستگی بریتانیا برای شکایت از سقوط یک روزه که 74 میلیارد دلار از ارزش بازار اپل را از بین برد، هموار می کند.

کوک تعدادی از بازارها را نام برد که فروش آیفون تحت تأثیر عوامل اقتصادی مختلف قرار گرفت، اما از درج چین به عنوان یک نگرانی خودداری کرد. در اوایل سال 2019، اپل پیش بینی فروش سه ماهه خود را کاهش داد تا منعکس کننده واقعیت های جدیدی باشد که به تقاضا در منطقه آسیب می رساند.

در همین حال، تیم کوک همچنان اجازه دارد اپل را اداره کند و ارزش سهامداران بی سابقه ای را به آن اضافه کند. بدون هیچ پایانی برای رشد سهام اپل، این بر عهده دادگاه است که از سهامداران در برابر این مدیر عامل خارج از کنترل محافظت کند.

در سال 2020، شکایتی مبنی بر کلاهبرداری عمدی کوک از سرمایه گذارانی که در رکود از دست داده بودند، چراغ سبز برای حرکت به جلو دریافت کرد. اپل با به چالش کشیدن اعتبار دعوی پاسخ داد، اما دادگاه موضع خود را مبنی بر قانونی بودن این دعوا حفظ کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

این شکایت مربوط به اظهاراتی است که کوک در طی یک تماس سه ماهه درآمد در اواخر سال 2018 بیان کرد.

رویترز آخرین اخبار را منتشر کرده است:

با این وجود، یک شکایت دسته جمعی که مدیر عامل اپل، تیم کوک را متهم به کلاهبرداری از سرمایه گذاران می کند، از رها شدن خودداری می کند.

روزی روزگاری در وال استریت، سهام اپل ده ها میلیارد دلار به دلیل ارزش گذاری شرکت سقوط کرد. چند سال بعد، اپل به سرعت به ارزش 3 تریلیون دلاری نزدیک می شود که قبلاً فقط برای مدت کوتاهی با آن معاشقه کرده بود.