اپل ممکن است به زودی مجبور شود به فروشگاه های برنامه شخص ثالث در ژاپن نیز اجازه دهد


پس از آنکه قوانین اروپایی اپل را مجبور کرد که به فروشگاه های اپلیکیشن شخص ثالث در 27 کشور اجازه دهد، ژاپن نیز در حال بررسی یک الزام قانونی مشابه است.

قانون ضد انحصار در حال حاضر در پارلمان ژاپن در حال بررسی است، اما انتظار می رود تا پایان ژوئن به تصویب برسد.

الزامات فروشگاه برنامه شخص ثالث

قانون ضد انحصار اتحادیه اروپا، قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تغییراتی را بر شرکت هایی اعمال کرده است که به نظر می رسد از موقعیت غالب خود در بازار به شیوه ای ضد رقابتی استفاده می کنند. اپل یکی از شرکت هایی بود که تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفت و انحصار خود را در فروش برنامه های آیفون غیرقانونی اعلام کرد.

این شرکت ملزم شده است که به فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث اجازه دهد تا برنامه‌های آیفون را بفروشند و تاکنون به روشی پاسخ داده است که «انطباق مخرب» نامیده می‌شود و برای عدم تطابق احتمالی تحت بررسی است.

ژاپن روی قانون مشابهی کار می کند

ژاپن تایمز گزارش می دهد که قوانین مشابه در حال حاضر در پارلمان ژاپن در حال بحث است و برای اپل و گوگل اعمال می شود.

لایحه‌ای که توسط دولت نخست‌وزیر فومیو کیشیدا ارائه شده است، پلتفرم‌های مسلط را مجبور می‌کند تا به اشخاص ثالث اجازه دهند تا بازارهای اپلیکیشن خود را راه‌اندازی کنند و گزینه‌های پرداخت بیشتری را ارائه دهند، در حالی که غول‌های فناوری را از اعطای رفتار ترجیحی به محصولات خود منع می‌کند. […]

این لایحه در حال حاضر در پارلمان در حال بررسی است و احتمالاً در جلسه جاری که ماه آینده به پایان می رسد به تصویب هر دو مجلس خواهد رسید.

توسعه دهندگان ژاپنی می گویند رقابت بین فروشگاه های اپلیکیشن به آنها این امکان را می دهد تا درآمد بیشتری را که توسط اپلیکیشن ها ایجاد می شود حفظ کنند و همچنین قیمت های پایین تری را به مصرف کنندگان ارائه دهند.

از 9to5Mac بگیرید

این فقط آخرین نمونه از یک حرکت رو به رشد در سراسر جهان برای افزایش رقابت در فروش برنامه ها و جلوگیری از دادن مزیت ناعادلانه اپل و گوگل به برنامه های خود نسبت به برنامه های شخص ثالث است.

اپل در حال پیگیری شکایتی با وزارت دادگستری ایالات متحده است که بر بسیاری از موضوعات مشابه تمرکز دارد و با تحقیقات و قوانین مشابهی در تعدادی از کشورهای جهان روبرو است.

ما قبلاً بحث کرده‌ایم که این شرکت زمان بیشتری را در دادگاه‌های سراسر جهان صرف می‌کند تا از موارد اجتناب‌ناپذیر جلوگیری کند و بهتر است فقط به مشتریان خود اعتماد کند.

عکس سو سان لی در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی