تیم بازاریابی اپل بهترین سال را سپری نکرده است. همین چند ماه پیش، تبلیغ «Crush» برای iPad به دنبال واکنش شدید جامعه خلاق لغو شد. اپل عذرخواهی کرد و ادامه داد. اما امروز، یکی دیگر از تبلیغات اپل، جدیدترین ویدیوی “Underdogs”، جنجال جدیدی به راه انداخت و منجر به عذرخواهی های جدیدی شد.
در اواسط ماه ژوئیه، اپل جدیدترین تبلیغ را در سری “The Underdogs” خود راه اندازی کرد. این تبلیغ با عنوان “OOO (خارج از دفتر)” تیمی از همکاران را نشان می دهد که از محصولات اپل برای انجام کارهای مختلف در حال حرکت استفاده می کنند. مانند قسمت های قبلی «The Underdogs»، این ویدیو لحن کمدی داشت.
نکته بحث برانگیز نمایندگی تایلند در تبلیغات بود. چندین صحنه حرکت همکاران را در سراسر کشور نشان می داد. کاربران اینترنت از این تبلیغ انتقاد کردند که تایلند را کشوری توسعه نیافته و عقب مانده به تصویر می کشد.
اپل می گوید که برای این ویدئو با یک شرکت تولید محلی در تایلند همکاری کرده است. اما انتقادات همچنان ادامه دارد.
همانطور که توسط Patpicha Tanakasempipat در گزارش شده است بلومبرگسخنگوی کمیته تایلندی مجلس نمایندگان روز پنجشنبه گفت:
تایلندی ها به شدت از این تبلیغ ناراضی هستند. من مردم تایلند را تشویق می کنم که از محصولات اپل استفاده نکنند و به برندهای دیگر روی بیاورند.
در پاسخ به بحث و جدل های فزاینده، اپل این تبلیغ را لغو کرد. دیگر در کانال یوتیوب این شرکت یا سایر پلتفرمها در دسترس نیست.
اپل همچنین بیانیه زیر را صبح جمعه منتشر کرد:
قصد ما این بود که خوشبینی و فرهنگ کشور را جشن بگیریم و از اینکه امروز نتوانستیم به طور کامل شور و نشاط تایلند را به تصویر بکشیم عذرخواهی میکنیم. این فیلم دیگر پخش نمی شود.
پس از این عذرخواهی و حذف آگهی، بحث باید فروکش کند. با این حال، این یک اشتباه بزرگ دیگر برای تیم بازاریابی اپل در سال جاری است.
برای تبلیغ «Crush»، تیم داخلی اپل این پروژه را توسعه داد. برون سپاری نشد. ما هنوز نمی دانیم که آیا این مورد برای این ویدیوی “Underdogs” نیز وجود دارد یا خیر.
در هر صورت، تصور میکنم تیمهایی که روی تبلیغات آیفون 16 آینده کار میکنند، اکنون اقدامات احتیاطی ویژهای را انجام میدهند تا مطمئن شوند اپل دیگر در این وضعیت قرار نگیرد.
FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.