بازیابی ضربان قلب اپل واچ: چیست و چگونه آن را ردیابی کنیم


مانند HRV و VO2 max، بازیابی ضربان قلب یک معیار سلامت کمتر شناخته شده است که توسط Apple Watch ردیابی می شود. دستورالعمل‌های مربوط به نحوه مشاهده داده‌های بازیابی ضربان قلب اپل واچ، دلیل مفید بودن آن، اعداد بازیابی ضربان قلب خوب و چند نکته در مورد بهبود آنها را دنبال کنید.

بازیابی ضربان قلب چیست و چرا مهم است؟

بازیابی ضربان قلب میزان کاهش ضربان قلب شما بلافاصله پس از ورزش را اندازه گیری می کند. مانند تغییر ضربان قلب، بازیابی ضربان قلب (HRR) بینشی در مورد سلامت قلب شما بر اساس سرعت واکنش آن به سیستم عصبی خودمختار ارائه می دهد.

MedPage امروز HRR را اینگونه توضیح می دهد:

اندازه گیری این فعالیت منعکس کننده تعادل بین سیستم عصبی سمپاتیک (که پاسخ های جنگ و گریز را فعال می کند) و سیستم عصبی پاراسمپاتیک (که فعالیت های “استراحت و هضم” را فعال می کند) را نشان می دهد و نشان داده شده است که پیش بینی کننده قوی مرگ و میر است.

مشخص شده است که HRR غیرطبیعی پایین پیش‌بینی‌کننده این است که احتمال مرگ افراد طی شش سال در هر یک از دو برابر بیشتر است. بیشترین استنادها – بیش از 1000 بار ارجاع شده است – از کول، بلک استون، پاشکوف، اسنادر و لاور.

مربوط:

اعداد بازیابی ضربان قلب خوب چیست؟

بعد از مطالعات اخیر تایید مطالعه توسط کول و همکاران. یافته ها نشان می دهد که HRR 13 یا بیشترr (به معنی افت 13 ضربه در دقیقه یا بیشتر) پس از 1 دقیقهیا 22 یا بیشتر بعد از دو دقیقه در محدوده نرمال/سالم است.

با این حال، به خاطر داشته باشید که برای آزمایش دقیق ریکاوری ضربان قلب، باید آن را متوقف کنید ساعت اپل ضبط تمرین بلافاصله بعد از تمرین به عنوان مثال، اگر بعد از اتمام، حرکات کششی، نشستن، استراحت، و سپس پایان تمرین، تمرین خود را در حال اجرا رها کنید، اعداد HRR پایینی را مشاهده خواهید کرد زیرا اپل واچ حداکثر یا نزدیک به ضربان قلب را با ضربان قلب مقایسه نمی کند. حداکثر ضربان قلب را با شما مقایسه نمی کند. ضربان قلب بعد از 1 دقیقه و 2 دقیقه ورزش.

به همین ترتیب، تمرین‌هایی که شامل خنک کردن می‌شوند نیز اعداد HRR را تغییر می‌دهند. و برنامه های شخص ثالث که از شروع تمرینات در Apple Watch پشتیبانی می کنند مانند Peloton و غیره. همچنین می‌تواند قبل از اینکه دستگاه پوشیدنی بتواند ضربان قلب را اندازه‌گیری کند، تمرینات را پایان دهد. در این موارد، اعداد بازیابی ضربان قلب در اپل واچ یا آیفون ظاهر نمی شوند.

اگر متوجه HRR پایین اینجا و آنجا شدید و این اعداد بسته به سن شما و سایر عوامل می توانند متفاوت باشند، نگران نباشید. اما اگر مرتباً خود را زیر اعداد بالا می بینید و بلافاصله پس از اتمام تمرینات اپل واچ را متوقف می کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید.

یک یادداشت دیگر، الف مطالعه 2018 منتشر شد در مجله انجمن قلب آمریکا به این نتیجه رسید که ریکاوری ضربان قلب که فقط 10 ثانیه پس از ورزش اندازه گیری می شود ممکن است در پیش بینی مرگ و میر دقیق تر باشد، اما اپل واچ به رویکرد سنتی تر 1 و 2 دقیقه پایبند است.

بازیابی ضربان قلب اپل واچ: نحوه ردیابی و مشاهده

ساعت اپل

اپل واچ به طور خودکار بازیابی ضربان قلب شما را ردیابی می کند. این اتفاق زمانی می افتد که ردیاب ورزشی خود را به پایان می رسانید، بنابراین مطمئن شوید که دستگاه پوشیدنی خود را به مدت سه دقیقه بعد از آن روشن بگذارید (در هر سیب).

برای مشاهده داده های HRR خود:

  1. در اپل واچ، به اپلیکیشن ضربان قلب
  2. انگشت خود را به سمت پایین بکشید یا اسکرول کنید
  3. تا زمانی که یک تمرین ذخیره شده برای روز دارید، باید یک را ببینید بهبود بخش
  4. برای دیدن جزئیات روی آن ضربه بزنید
  5. بازیابی ضربان قلب نشان می دهد که ضربان قلب شما 1 و 2 دقیقه بعد از تمرین چقدر کاهش یافته است
    • به خاطر داشته باشید که باید اپل واچ خود را بعد از تمرین روشن بگذارید تا میزان HRR اندازه گیری شود.
  6. برای مشاهده داده‌های HRR از روزهای گذشته، باید به آیفون خود بروید، زیر را دنبال کنید
استفاده و مشاهده ضربان قلب بازیابی در اپل واچ

آیفون

  1. برای مشاهده اطلاعات بازیابی ضربان قلب اپل واچ برای تمرینات گذشته، به این آدرس بروید اپلیکیشن تناسب اندام آیفون
  2. انتخاب برگه خلاصه اساسا
  3. a را فشار دهید آموزش اخیر از صفحه اصلی یا خود را فشار دهید حلقه های فعالیت > یک روز را انتخاب کنید > برای یافتن تمرین(های) خود به پایین بکشید
  4. داده‌های ضربان قلب خود را نزدیک پایین پیدا کنید > برای دیدن HRR خود، انگشت خود را از چپ به راست بکشید
بازیابی ضربان قلب در اپل واچ آیفون

جالب اینجاست که اپل داده های بازیابی ضربان قلب را در برنامه Health در قسمت قلب قرار نمی دهد.

چگونه ریکاوری ضربان قلب را بهبود دهیم؟

راه های مختلفی برای بهبود ریکاوری ضربان قلب وجود دارد. تولید کننده پوشاک Whoop دارد این لیست از نکات را به اشتراک گذاشت برای بهبود پاسخگویی بین قلب و سیستم عصبی خودمختار:

  • خواب با کیفیت
  • هیدراته بمانید
  • یک رژیم غذایی مغذی داشته باشید
  • مدیتیشن یا تنفس را تمرین کنید
  • استرس را کاهش دهید
  • از الکل اجتناب کنید

ادامه مطلب 9to5Mac آموزش ها:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش چطوری 9to5mac فارسی