
طبق داده های جدید Counterpoint Research، اپل شاهد رشد قابل توجهی در تجارت آیفون های بازسازی شده خود است. گزارش شده است که فروش آیفون های بازسازی شده اپل در سال 2022 16 درصد افزایش یافته است و سهم این شرکت از بازار گوشی های هوشمند “ثانویه” را به تقریبا 50٪ رسانده است.
سهم اپل از تجارت گوشی های هوشمند بازسازی شده از 44 درصد در سال 2021 به 49 درصد در سال 2022 کاهش یافت. سامسونگ شاهد کاهش سهم خود از 28 درصد به 26 درصد بود، در حالی که هواوی از 4 درصد به 2 درصد کاهش یافت. دیگر سازندگان گوشی های هوشمند، از جمله Oppo و Vivo، ثابت بودند.
تحلیلگران Counterpoint Research می گویند که این باعث می شود اپل به “سریع ترین برند در حال رشد” در بازارهای جهانی گوشی های هوشمند استفاده شده و بازسازی شده تبدیل شود. برای اپل، تأثیر دوجانبه است: تقاضا برای فروش آیفون جدید را کاهش می دهد، اما تقاضا برای خدمات اشتراک مختلف آن را افزایش می دهد.
از نظر برندها، حجم جهانی اپل در سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد رشد کرد و سهم بازار ثانویه آن را به بیش از 49 درصد رساند. اپل سریع ترین برند در حال رشد در بخش های مستعمل و بازسازی شده در سطح جهان است. این تقاضای پس از فروش بر فروش آیفون جدید و درآمد خدمات در بسیاری از بازارها تأثیر می گذارد. اپل سهم عمده ای در افزایش سهم گوشی های هوشمند بازسازی شده در مقایسه با محموله های جدید گوشی های هوشمند در بازارهای بزرگ دارد. کمبود عرضه بیشتر برای آیفون های موجود در بازارهای بازسازی شده احساس می شود.
آیا در حال حاضر از آیفون بازسازی شده استفاده می کنید؟ اگر بله از کجا خریدی؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.
شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون
اپل خود آیفونهای بازسازیشده را مستقیماً از طریق فروشگاه آنلاین خود به فروش میرساند، اگرچه عرضه و در دسترس بودن میتواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال، فروشگاه “Certified Refurbished” اپل در حال حاضر تنها واحدهای iPhone 12 Pro Max را ارائه می دهد. از سوی دیگر، خردهفروشهایی مانند آمازون یک تجارت بزرگ آیفونهای بازسازیشده دارند و معمولاً دستگاهها را با قیمتهای بسیار پایینتر از خود اپل میفروشند.
کانترپوینت می گوید سه منبع اصلی تقاضا برای گوشی های هوشمند بازسازی شده وجود دارد:
- خریداران جدید گوشی های هوشمند (بازارهای بالغ)
- کاربران تلفن همراه به گوشی های هوشمند روی می آورند (بازارهای نوظهور)
- کانال های غیر رسمی وابسته به C2C یا نیروی کار
و عرضه گوشی های هوشمند بازسازی شده از سه منبع تامین می شود:
- خردهفروشیهای گوشیهای هوشمند بازسازیشده (در حال رشد بیشتر)
- اپراتورها شروع به ارائه گزینه های بازسازی شده، اما بیشتر در بازارهای بالغ کرده اند.
- OEM ها برای جمع آوری و فروش مجدد گوشی های هوشمند بازسازی شده تلاش می کنند.
FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.