بررسی اولیه آیفون 14 پرو مکس iPhone 14 Pro Max؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌ها تکراتو

قابلیت Photographics Styles با تمامی دوربین‌های آیفون ۱۳ از جمله دوربین سلفی در دسترس قرار دارد. Photographic Styles نام قابلیت جدیدی است که با گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۳ معرفی شد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا شفافیت و روشنیِ رنگ‌ها را تغییر دهید یا گرمیِ رنگ‌ها را کم‌وزیاد کنید. اپل اصرار دارد که Photographic Styles با فیلترهای موجود در گوشی‌های دیگر متفاوت است؛ چراکه به‌صورت هوشمند، رنگ مواردی همچون آسمان و پوست افراد را طبیعی نگه می‌دارد.

  • کابل microUSB مخصوص اپل، آداپتور 1A و پک هدفون اپل از جمله لوازمی است که همراه گوشی در بسته‌بندی آیفون SE وجود دارند.
  • آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی هردو همانند نسل گذشته‌شان از ترکیب اسپیکر موجود در لبه‌ی پایین و اسپیکر مکالمه‌ی موجود در بریدگی نمایشگر به‌عنوان اسپیکرهای استریو استفاده می‌کنند.
  • حسگر مجاورت، حسگر IR هم داخل این ناچ دیده می‌شوند که همه آن‌ها زیر صفحه نمایش قرار گرفته‌اند.
  • پُر واضح است که چنین پشتیبانی طولانی‌مدتی در گوشی‌های اندرویدی تقریباً نظیر ندارد.
  • از نظر اتصال، آیفون SE جدید با پشتیبانی از باند sub6 همراه است ولی خبری از mmWave نیست.
  • اپل با معرفی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از صفحه نمایش ProMotion رونمایی کرد.

آيفون ۱۳ مثل سری قبل در ۴ مدل از راه رسیده و دو برادر بزرگتر سزاوارانه عناوین پرو و پرو مکس را یدک می‌کشند. چرا سزاوارانه؟ چون ویژگی پرو موشن یا همان نمایشگر با نرخ رفرش بالا، دوربین بهتر و GPU قوی‌تر تنها برای آنهاست و ۲ مدل دیگر از داشتنش محروم هستند. گوشی آیفون ۱۳ به اندازه کافی جمع و جور است و مشکلی در استفاده از آن با یک دست نخواهید داشت. باتری بزرگ و قدرتمند این گوشی با استفاده مداوم بیش از یک روز دوام دارد. اگرچه طراحی آن تغییری نداشته، اما کناره‌های صاف موجب شده که در دست گرفتن گوشی و کار با آن بسیار راحت باشد. شرکت اپل، سری آیفون ۱۳ را در روز ۲۳ شهریور رونمایی کرد و عرضه آن از ۲ مهر آغاز شد.

گوشی ریلمی

این ناچ بدنام برای اولین بار در طراحی مدل‌های سال 2017 استفاده شد و در عرض چند ماه در کل صنعت گوشی‌های هوشمند گسترش یافت. برای اولین بار طی چهار سال گذشته، اپل در راستای روند حذف ناچ گوشی اندازه آن را در آیفون ۱۳ کمی کوچک کرد (در عکس زیر این تغییر را در مقایسه با نسل قبلی مشاهده می‌کنید). البته قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن با نشان دادن زمان، یک تصویر زمینه کامل و یا ویجت‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر طول عمر کلی باتری این گوشی داشته باشد. با این‌حال اگر شایعات مبتنی بر وجود باتری بزرگ‌تر درست باشد، که ضخامت بیشتر 14 پرو مکس نیز این مسئله را تایید می‌کند، افزایش چشمگیری در مدت زمان نگهداری شارژ وجود خواهد داشت. متاسفانه در بررسی اولیه آیفون 14 پرو مکس ، امکان انجام آزمایش‌های لازم برای تعیین عملکرد باتری آیفون 14 پرو مکس وجود ندارد. با این‌حال اگر ادعای اپل در رابطه با افزایش کارایی تراشه A16 درست باشد، باتری آیفون 14 پرو مکس با استفاده از حالت‌های کم مصرف قادر خواهد بود که زمان بیشتری دوام بیاورد.

کیفیت ساخت و طراحی گوشی Apple iPhone SE

دو سیم کارت، 4G LTE (1 گیگابیت در ثانیه)، Wi-Fi a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث نسخه 5.0، پورت لایتنینگ ، قابلیت GPS با A-GPS، GLONASS، GALILEO و QZSS. آیفون 14 پرو در مقایسه با 13 پرو با ابعاد 146.7 در 71.5 در 7.7 میلی متر کمی ضخیم‌تر بوده و در ابعاد 147.5 در 71.5 در 7.85 میلی متر تولید شده است. همچنین این گوشی با وزن 206 گرمی خود حدودا 2 گرم سنگین‌تر از 13 پرو خواهد بود. وقتی به گوشی های هوشمند بالا رده نگاه می کنید، پرچمداران بسیار خوبی وجود دارند، اما در حال حاضر iPhone 11 Pro Max در اوج قرار دارد. این عالی است اما گلکسی نوت 10 پلاس با یک شارژر 25 وات در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری را به 65% می رساند و وان پلاس 7 پرو با یک شارژر 40 وات در عرض 30 دقیقه به 60 درصد می رسد.

قیمت آیفون SE 2022 چقدر است؟

ما قبلا در مورد ظاهر و صدای گوشی آیفون ۱۳ برای شما توضیحاتی قرار داده‌ایم. اکنون تا آخر این مقاله با برخی دیگر از ویژگی‌های این گوشی آشنا شوید. در ادامه می‌توانید تصاویر گرفته شده با آيفون SE 2022 را با آیفون 12 مینی و پیکسل 5A مقایسه کنید. جدا از بحث دمای رنگ، در وبلاگ 9to5mac.ir نور مناسب سطح کنتراست تصویر آيفون و پیکسل به هم نزدیک است. اگر از کاربران آیفون‌های قدیمی‌تری مثل آيفون 7 یا 8 هستید، مشکل خاصی را در هنگام استفاده از آيفون SE جدید احساس نخواهید کرد؛ اما اگر کاربر آيفون 12 مینی هستید، قطعا دلتان برای نمایشگر اولد تنگ خواهد شد.