بررسی گوشی سونی اکسپریا ۵ و نگاهی به مشخصات شخصت افزاری و نرم افزاری آن 9to5mac Farsi

پردازنده A13 Bionic را در حال حاضر بر بهترین گوشیهای این کمپانی میبینیم و داشتن چنین پردازنده قدرتمندی، بیشک یکی از مهمترین نقاط قوت گوشی SE خواهد بود. همچنین انواع فناوری از نظر پیچیدگی، طبقه بندی پیچیدگی های تکنولوژی، اهمیت آن در زندگی انسان و تاثیرات پیچیدگی های تکنولوژی بر ساختار سازمانی توضیح داده شده است. در قسمت پشتی گوشی سونی اکسپریا ۵ سه دوربین به صورت عمودی و در داخل یک محافظ لنز برآمده قرار گرفته است که ظاهری جذاب به قسمت پشتی این گوشی داده است. از نظر قیمت هر دو گوشی تقریبا در یک بازه قیمتی قرار می گیرند، اما اگر بخواهیم دقیق تر عنوان کنیم، مدل پایه گلکسی A22 حدود 500 الی 800 هزار تومان گران تر از مدل پایه گلکسی A13 می باشد.

این گوشی از لحاظ سخت افزاری فرقی با آیفون 6 اس نداشت ، اما توی طراحی، اپل فیلش یادش هندستون کرد و طراحی دقیقا شبیه به آیفون 5 اس رو روی این گوشی پیاده کرد! گوشیهای Galaxy Note 20 از نظر مشخصات، بسیار شبیه به گوشیهای Galaxy S20 هستند ولی بعضی از مشخصات آنها نسبت به سری گلکسی اس ۲۰، بهبود یافته است. یک کاربر معمولی باید از رم 2 گیگابایتی و رام 16 گیگابایتی راضی باشد. اپل اقدام به تولید یک نسخه مقرون به صرفه تحت عنواند XR نمود. از زمان انتشار آن ، تلفن های دیگر با مشخصات و ویژگی های مشابه ظاهر شده است ، اما Mi 9 هنوز هم بسیار مقرون به صرفه است و نسبت به برخی رقبای خود نقاط ضعف کمتری دارد. بخشی از تحقیقات علمی می گویند که اگر بشر پخت و پز را نمیآموخت اکنون مغزهای ما کوچکتر و کمتر توسعه یافته بود. پیشبینی میشود که شرکت ذکر شده Xperia 5 IV و جانشین Xperia PRO-I سال گذشته را در آینده معرفی خواهد کرد. سری M را میتوان به عنوان جانشین سری پرطرفدار J نامید. از دیگر فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت گوشی آیفون به میزان رم، دوربین عکاسی، اکتیو بودن یا اکتیو نبودن، آپشنهای رنگ گوشی نیز میتوان اشاره کرد.

از نظر فروش، گوشیهای LG به گرد پای سامسونگ نیز نمیرسند اما هنوز هم یک رقیب بزرگ محسوب میشوند. شما می توانید به روزترین قیمت موبایل سامسونگ را در اینستاگرام موبایل استقلال و سایت آن دنبال کنید. فناوری بلاک چین به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد تا از سیستم های منبع باز برای پروژه های خود استفاده کنند که روند توسعه را بسیار ساده تر می کند. امروز هم با تاریخچهی یکی دیگر از شرکت های مطرح یعنی تاریخچه اچ تی سی (HTC) در خدمت شما هستیم. تراشههایی که در ساخت سخت افزار میانردهها استفاده میشود هم ارتقا پیدا کرده است. تراشههایی که سامسونگ برای استفاده در گوشیهای هوشمند تولید میکند، تحت برند اگزینوس (Exynos) ساخته میشوند.

اگر جزو این دسته از کاربران هستید، پس بهتر است به سراغ گوشی هایی با باتری بادوام بروید. نکته قابل توجه در خصوص ردمی نوت 11، مربوط به باتری 5000 میلی آمپری آن میشود که از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی میکند. اگر می خواهید با حداقل هزینه گوشی با امکانات خوبی در اختیار داشته باشید بدون شک مدل های خوش قیمت شیائومی بیشتر قابل توجه قرار می گیرند بهترین انتخاب هستند اما اگر قصد خرید یک پرچم دارد تمامعیار از نظر سخت افزار و چه از نظر ظاهری دارید و می خواهید بهترین کیفیت دوربین را تجربه کنید گوشی های سامسونگ یکی از بهترین ها هستند. گوشی شیائومی Redmi Note 10 و خانوادهی آن نیز آخرین مدلهای منتشر شده از برند ردمی هستند که حتی در بازار کشورمان نیز استقبال بسیار بالایی از آن شده است. آخرین سری از گوشیهای گلکسی، سری M است که برای مخاطبان جوانتر طراحی شده است.

ببینید خرید گوشی موبایل بسته به میزان هزینه شما متفاوت است اما اگر قصد خرید گوشی اقتصادی دارید در حال حاضر هم برند سامسونگ و هم برند شیائومی جز گزینه های بسیار مناسبی در این زمینه می باشند. با وجود این همه مدل گوشی و فناوریهای مختلفی که در تولید آنها به کار گرفته میشود، خرید گوشی سامسونگ و تصمیمگیری در رابطه با اینکه کدام گوشی در واقع مناسبترین گوشی برای شما است، کار بسیار دشواری است. قیمت گوشی سامسونگ کاملاً رده و مشخصات گوشی بستگی دارد،البته به علت زیاد بودن تنوع گوشی های سامسونگ در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل های بسیاری پیدا میشود،زیرا این برند سعی کرده تا بهترین کیفیت و تنوع را برای تمام اقشار مردم ارائه کند. شرکت سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کننده های گوشی موبایل است.

از نظر ویژگی های ظاهری دو گوشی سامسونگ با یکدیگر متفاوت هستند و این تفاوت اندک در ظاهر بیشتر به شکل دوربین پشتی و به خصوص اندازه گوشی مربوط می شود. خرید گوشی سامسونگ از سریهای Galaxy S، Galaxy Note و Galaxy Z برای خیلیها امکانپذیر نیست. در حال حاضر دو نوع گوشی سامسونگ تا شونده وجود دارد. عملا گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip اولین گوشی سری Z خانوادهی گلکسی بود اما گوشی گلکسی فولد به عنوان نیای تمام گوشیهای گلکسی Z شناخته میشود. سامسونگ گوشی های خود را در سه سری پایین رده،میان رده و بالارده تقسیم کرده است تا بتواند تمامی کاربران را از برندهای دیگر بی نیاز کند. از آنجایی که صنعت گوشیهای هوشمند به نقطهی مطلوبی در تولید گوشیهای تاشونده رسیده است، نیاز است که شرکتها روشهایی برای افزایش نیاز کاربران به انواع جدید این محصولات، ارائه کنند. از آنجایی که سامسونگ قطعات و لوازم الکترونیکی متنوعی تولید میکند، لوازم جانبی متنوعی برای گوشیها، لپتاپها و دیگر محصولات مشابه دارد.

در این مورد تأثیرگذاری تکنولوژی اطلاعات بر دیپلماسی و گونههای قدرت نرم و دیپلماسی مجازی را سایت 9to5mac بررسی خواهیم کرد. سری A گوشی های سامسونگ گوشی های میان رده و ارزان قیمت از این برند هستند که در سال ۲۰۱۹ شرکت سامسونگ از گوشی A10 تا A80 را وارد بازار گوشیهای هوشمند کرد. به طور کلی همانطور که می دانید موبایل ها از دو نوع فلزی و یا پلاستیکی ساخته می شوند که برخی از آنها پنل هایی با روکش شیشه دارند که بسیار محدود هستند. همچنین، این محصول مجهز به ضبط صدای استریو میباشد و همراه خوبی برای کسانی است که قصد ضبط صدا با گوشی هوشمند خود را دارند. این نمایشگر از بریدگی O شکل استفاده کرده که دوربین سلفی را در خود جای داده است. این نمایشگر مانند بسیاری از گوشیهای روز به شکل تمامصفحه طراحی و به بازار عرضه شده است. از لحاظ طراحی ظاهری هم می نوت 10 با وجود نمایشگر خمیدهای که دارد، بسیار زیبا و خوش دست بوده و میتواند نظر هر بینندهای را به خود جلب کند. از آن جا که برند سامسونگ از قدیمی ترین و بهترین برندهای بازار محسوب می شود، کاربران به راحتی به گوشی سامسونگ اعتماد کرده و آن را اولین انتخاب خود برای خرید می دانند.

اگر بخواهیم به زبانی سادهتر به این موضوع بپردازیم باید گفت، پک چین از نامش که پیداست بیشتر برای خود کشور چین طراحی شده است تا بقیه کشورها، چرا که این پک فقط از دو زبان چینی و انگلیسی پشتیبانی کرده و از ابتدای تولید از سرویس و امکانات گوگل استفاده نمیکند، ولی به جای آن این پکها دارای اپلیکیشنهای چینی هستند که بیشتر برای کاربران گوشی شیائومی خود کشور چین کاربرد دارند. همچنین، قیمت گوشی سامسونگ تا شونده، در مقایسه با گوشیهای معمولی این برند بسیار بالا است و خرید گوشی سامسونگ تا شونده برای عموم کاربران سامسونگ، عملا امکانپذیر نیست. البته قیمت گوشی Galaxy Note 20 در در مقایسه با Galaxy S20، بالاتر است و مشتریان عمومی سامسونگ، خرید گوشی سامسونگ از سری گلکسی اس ۲۰ را ترجیح میدهند. پیش از این، ساسونگ تقریبا به این بازار توجهی نداشت و بیشتر تمرکزش را روی تولید گوشیهای گران قیمت گلکسی اس و گلکسی نوت قرار میداد.

گوشی های این سری بعد از گوشی سامسونگ A40 ، دارای صفحه نمایش super AMOLED میباشد وزن دوربین های خوبی نیز پشتیبانی می کنند. در گوشیهای گرانقیمتتر بدنه گوشی مات است و به همین دلیل در برابر اثرانگشت و لکه مقاومت زیادی را از خود به نمایش میگذارد و البته در دست هم به راحتی سر نمیخورد. در سال ۲۰۰۷، اپل از اولین آیفون خود رونمایی کرد که نوید بخش آغاز عصر گوشیهای هوشمند بود. شرکت سامسونگ نیز برای حفظ و قدردانی وفاداری کاربرانش، گوشی های خود را بسیار متنوع و با رنج قیمت عالی روانه بازار کرده است. زمانی که بازار ایران پر از گوشی های قیمت بالا بود این برند با کمترین قیمت گوشی های سامسونگ و امکانات خوب وارد بازار شد. شیائومی در تولید گوشیهای هوشمند توانسته در سالهای اخیر مشتریان زیادی جذب خود کند و یکی از پرفروشترین شرکتها در زمینه فروش گوشیهای هوشمند باشد. همه کره زمین ، شرکت اچ تی سی رو با گوشی های موبایل می شناسن و عمده ترین فعالیت HTC هم تو همین زمینه هست اما شرکت اچ تی سی تبلت هم تولید میکنه .

در مجموع، میتوان گفت که وقتی اپل ویژگی جدیدی را در گوشیهای آیفون پیادهسازی میکند، خیلی طول نمیکشد که آن ویژگی را در گوشی سامسونگ ببینیم. از آنجایی که سامسونگ یک برند کاملا بینالمللی است، قطعات و لوازم جانبی آن به راحتی در تمامی نقاط دنیا در دسترس هستند. از نظر عکاسی، عکسهای خارقالعادهای میگیرد و طیف گستردهای از ابزارها را برای درست کردن عکس های شما دارد. پیشرفتهای تکنولوژیک حاصل شده در علوم پرواز، بار سنگین هدایت هواپیماها را تا حد زیادی از دوش خلبانها برداشته است؛ به طوری که اکنون، وظیفه آنها عموما زیر نظر داشتن فعالیتهای مختلف هواپیما و اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح آنهاست. گوشی های پرچمدار سامسونگ از سری S میباشند. مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A13 5G با A22 ؛ هدف اصلی ما در این مقاله معرفی و مقایسه A13 با A22 بود و تا حد امکان به این موضوع پرداختیم. پس در ادامه با بخش بررسی و مقایسه ماگرتا همراه ما باشید.

یکی دیگر از مدلهای تلفن همراه آیفون که با قیمتی مناسب میتوانید در اختیار داشته باشید، این مدل است. بنابراین، هنوز مدلهای زیادی از آن تولید نشده است. اولین گوشی این سری در سال 2018 و با نام F1 معرفی شد و تا امروز انواع مختلفی از این سری به بازار ارائه شده است که Poco X3 Pro یکی از جدیدترین مدلهای گوشی شیائومی در این سری است. آن روز شیائومی برای نخستین بار گوشی تمام صفحه را رونمایی کرد، این چنین شد که رؤیای شیائومی به حقیقت پیوست، زیرا این تولید دیگر مشابه تولیدات هیچ یک از رقیبان قدر خود نبود. این نخستین اشتباه طراحان این ربات بود! در آغاز شرکت اچتیسی بهعنوان یک سازنده کامپیوترهای همراه (نوتبوکها) به فعالیت پرداخت، در سال ۱۹۹۸ اچتیسی یکی از نخستین دستگاههای بیسیم لمسی دستی قابلحمل را طراحی کرد. در مقابل، اگر مایل هستید بیش از ۴۰ میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه کنید، گوشیهای پرچمدار سامسونگ با ویژگیهای خارقالعادهی خود در بازار موجود هستند. واضح است که گوشی اولترا، قویترین و بزرگترین مدل گوشیهای سری گلکسی اس ۲۱ است و البته قیمت گوشی سامسونگ Galaxy S21 ultra از سایر گوشیهای این سری، بالاتر میباشد. این باتری از نوع لیتیوم پلیمر بوده، 2000 میلیآمپر ظرفیت دارد.

متاسفانه، گوشیهای سامسونگ دارای این پردازنده تنها در آمریکای شمالی به فروش میرسند و گوشیهای Galaxy S در نقاط دیگر دنیا، مجهز به پردازندهی اگزینوس (Exynos) هستند. این گوشیها، بهترین قابلیتها را برای مشتریان عمومی گوشی سامسونگ فرآهم میآورند. به طور مثال : شما الان که قصد خرید باتری سا مسونگ نوت 5 را دارید. گوشی های اپل همیشه از باتری های استفاده می کند که ظرفیت کمتری دارند. گوشی های سری Mi شیائومی مهمترین و اصلیترین گوشیهای این برند هستند و هر سال یکی از مهمترین محصولات کمپانی در این سری معرفی میشوند که جدیدترین آنها Xiaomi Mi11 است.

سامسونگ در حوزه های مختلفی مانند لوازم دیجیتال ( تلویزیون ، دوربین ، گوشی ، تبلت ، ساعت هوشمند ) ، صنایع کشتی سازی و همچنین بیمه و مبادلات اوراق بهادار فعالیت می کند. گوشی سامسونگ Galaxy S معمولا هر سال اولین گوشی دارای تراشهی کوالکام است که وارد بازار میشود. معمولا گوشیهایی که در بازارهای آمریکای شمالی وجود دارند، دارای پردازندهی کوالکام و گوشیهای سامسونگ در دیگر نقاط دنیا، مجهز به پردازندهی اگزینوس هستند. در روزهای آغازین معرفی گوشیهای سری Galaxy Note، اندازه، مشخصات و طراحی این گوشیها تفاوت زیادی با گوشیهای سری Galaxy S سامسونگ داشت. این گوشیها معمولا نسبتا ارزان هستند و برای استفادههای روزمره، به خوبی کار شما را راه میاندازند. این تراشهها، معمولا قابلیتهای ضعیفتری در مقایسه با تراشههای کوالکام (Qualcomm) دارند. این ویژگی، یکی از مهمترین برتریهای برند سامسونگ در مقایسه با رقبای خودش است. در خیلی از مناطق دنیا، به ویژه ایالات متحدهی آمریکا به فروش نمیرسند. البته خرید آیفون برای خیلی از مردم دشوارتر از خرید گوشی سامسونگ است. خرید گوشی هوآوی تا پیش از اعمال تحریمهای آمریکا یکی از بهترین انتخابها برای هر فرد بود؛ اما با اعمال تحریمها و حذف تمامی خدمات گوگل از این گوشیها، برند هوآوی تا مدتی نتوانست به خوبی فعالیت خود را ادامه دهد؛ اما این برند هماکنون با قدرتی چند برابر دوباره به عرصه رقابت در زمینه گوشیهای هوشمند بازگشته است و بسیاری را متوجه خود ساخته است.

به هر حال، سالها است که ما به این فناوریها عادت کرده و تصور دنیایی بدون حضور آنها تقریبا برایمان غیر ممکن است. چرا که مانند دیگر حالتها، ساخت اپل ایدی با ایتونز بدون شماره هم امکانپذیر نیست. این گوشیها به علت داشتن قدرت پردازش بسیار بالا و همچنین مشخصات فنی عالی همیشه بدون مشکل کار می کنند و سریع به نیازهای شما پاسخ می دهند. استفاده از تراشه اسنپدراگون 860 باعث شده تا این گوشی بسیار سریع بوده و عملکردی مثالزدنی در بازیها داشته باشد. کاربر میتواند در صورت تمایل، از طریق اپلیکیشن Photo Pro با برخی قابلیتهای محدود به ضبط ویدیو بپردازد یا از طریق اپلیکیشن اختصاصی Video Pro ویدیوهای جذابی را ضبط کند. خرابی شارژر نیز ممکن است در تاچ گوشی، اختلال ایجاد کند، سالم بودن آن را بررسی کنید. از آنجا که ویبره کارایی بالایی دارد، خرابی آن ممکن است آغازگر مشکلات بسیاری باشد. سامسونگ A03 خودش یه گوشی اقتصادیه و A03 Core یه نسخه اقتصادیتر از این گوشی اقتصادیه که توش خبری از فست شارژ، درگاه تایپ سی و پردازنده قوی نیست.

با اینکه خدمات پس از فروش هیچ شرکتی، از دیدگاه مصرفکنندگان عالی نیست ولی شرکت سامسونگ معمولا خدمات پس از فروش خوبی به مشتریان گوشی سامسونگ ارائه میدهد. با وجود آنکه قیمت گوشی آیفون در مقایسه با سایر تلفنهای هوشمند موجود در بازار بالا است، بازهم عده زیادی از مصرفکنندگان به خرید گوشی آیفون تمایل دارند که این تمایل نشان دنده محبوبیت برند موبایل iphone در بازار است. در واقع، این شرکت، بزرگترین مجموعهی تجاری در کشور کرهی جنوبی محسوب میشود و ۱۷٪ از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خودش اختصاص میدهد. بلک شارک با تولید گوشیهای گیمینگ با قیمتهای بسیار مناسب، نسبت به دیگر رقبا سهم بازار بیشتری را داشته و به عنوان بزرگترین فروشنده و پیشرو در صنعت گوشی های مخصوص گیم شناخته میشود. این گوشی سبب شد که سامسونگ به راحتی، رقبای دیگر را در بازار گوشیهای هوشمند، کنار بزند.