به نظر می رسد اپل در آخرین نبرد حقوقی علیه اپیک گیمز شکست خواهد خورد


قاضی آمریکایی که به اپل دستور داد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد برنامه ها را خارج از اپ استور رسمی بفروشند، به شدت از پاسخ سازنده آیفون انتقاد کرد.

اپیک گیمز به دادگاه بازگشت تا استدلال کند که اپل به درستی از دستور ضد تراست پیروی نمی کند و نظرات قاضی ایوان گونزالس راجرز نشان می دهد که او موافق است.

داستان تا اینجا

  • اپیک گیمز سیستم پرداخت درون برنامه ای خود را در آیفون معرفی کرد
  • این امر اپ استور را دور زد و کمیسیون 30 درصدی اپل را رد کرد.
  • این نقض آشکار شرایط و ضوابط اپ استور بود
  • اپل با ممنوعیت شرکت در اپ استور پاسخ داد
  • این دو شرکت اقدام قانونی کردند
  • دادگاه به Epic گفت که اپل یک انحصار عمل نمی کند
  • دادگاه از اپل خواست اجازه فروش اپلیکیشن های خارج از اپ استور را بدهد
  • هر دو پرونده به بخش‌هایی از تصمیمی که دوست نداشتند اعتراض کردند
  • دادگاه عالی ایالات متحده از رسیدگی به هر دو درخواست تجدیدنظر خودداری کرد

هنگامی که دستور قاضی راجرز تایید شد، اپل اعلام کرد که فروش برنامه های شخص ثالث را مجاز می کند، اما همچنان 27٪ کمیسیون از آنها دریافت می کند (12٪ برای توسعه دهندگان کوچک).

Epic به دادگاه بازگشت تا استدلال کند که این یک عمل بد نیت از جانب اپل بوده است، زیرا مغایر با هدف حکم قاضی بوده است.

به نظر می رسد اپل در آستانه شکست قرار دارد

جلسه استماع برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا اپل از این دستور پیروی می کند یا نه ادامه دارد – اما به نظر می رسد اظهارات قاضی نشان می دهد که او با موضع Epic موافق است. بلومبرگ گزارش ها:

[Apple’s] شکایت شیوه های ضدرقابتی روز جمعه با انتقاد شدید قاضی منطقه ای ایالات متحده، ایوان گونزالس راجرز مواجه شد. […]

راجرز در یک جلسه استماع چند روزه به یکی از مدیران اپل گفت: «به نظر من هدف حفظ مدل کسب‌وکار و درآمدی بود که در گذشته داشتید.» شرایط دستور اصلاحی که قاضی در سال 2021 صادر کرد.

به طور خاص، Epic استدلال کرده بود که هزینه توسعه دهندگان چه از طریق اپ استور بفروشند یا نه، یکسان خواهد بود. اپل گفت که این محاسبه را انجام نداده است، اگرچه 1000 کارمند و وکلای آن در تنظیم شرایط جدید شرکت داشتند. قاضی ظاهراً آن را باور نکرد.

“شما به من می گویید که هزار نفر درگیر بودند و هیچ یک از آنها نگفتند شاید باید هزینه را در نظر بگیریم” به توسعه دهندگان؟ گفت قاضی در میان هزاران نفری که درگیر هستند، حتی یک نفر هم این موضوع را مطرح نکرده است؟

اپل همچنین اعتراف کرد که از 65000 توسعه‌دهنده واجد شرایط برای انتقال به شرایط جدید، تنها 38 نفر این کار را انجام داده‌اند و این شامل هیچ نام بزرگی نمی‌شود.

از 9to5Mac بگیرید

ما در آن زمان گفتیم که پاسخ اپل عملاً به منزله دادن انگشت به قاضی است و به نظر می رسد که در واقع با این دیدگاه موافق است.

پردازشگرهای پرداخت مانند Stripe معمولاً 3٪ کارمزد دریافت می کنند، بنابراین محاسبه ای که اپل ادعا می کند انجام نداده است “27٪ + 3٪ = 30٪” است… جای تعجب نیست که قاضی باور ندارد.

این واقعیت که تقریباً هیچ توسعه‌دهنده‌ای پیشنهاد اپل را نپذیرفت، همچنین دلیلی است که نشان می‌دهد صرفه‌جویی در هزینه با انجام این کار غیرممکن است.

با توجه به این واقعیت و اظهارات قاضی، باور اینکه اپل می تواند در اینجا برنده شود، غیرممکن به نظر می رسد.

عکس از Wesley Tingey در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی