اپل چارچوب شفافیت ردیابی برنامه را برای برنامههای شخص ثالث با بهروزرسانیهای iOS 14.5، iPadOS 14.5 و tvOS 14.5 در آوریل 2021 معرفی کرد. این پیششرطهای خاصی را برای ردیابی کاربر که توسط اپل توسط برنامههای شخص ثالث تعریف شده است، ایجاد میکند. برای مثال، تبلیغکنندگان یا ناشران برنامه ممکن است از ردیابی برای نمایش تبلیغات هدفمند در وبسایتها و برنامهها یا برای ردیابی و استفاده از دادههای کاربر برای مقاصد دیگر استفاده کنند. این گزینهها ممکن است مخصوصاً برای ارائهدهندگان برنامه شخص ثالث که مدلهای کسبوکار آنها به برنامههای آزاد در دسترس، اما با پشتیبانی آگهیها متکی هستند، مرتبط باشند.
FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.
اصلاحیه سال گذشته قانون رقابت آلمان (قانون دیجیتال سازی GWB) به Bundeskartellamt اختیارات بیشتری برای منع اقدامات ضد رقابتی می دهد.
اگر قبلاً با ATT آشنایی ندارید، توضیح سریع ما در اینجا آمده است:
ردیابی برنامه توسط اپل با اختصاص یک شناسه منحصر به فرد به دستگاه شما کار می کند. هیچ جزئیاتی در مورد شما فاش نمی کند، اما به آنها اجازه می دهد (به عنوان مثال) ببینند که کاربر iOS 30255BCE-4CDA-4F62-91DC-4758FDFF8512 از وب سایت های ابزار بازدید کرده است و بنابراین هدف خوبی برای تبلیغات ابزارک خواهد بود. همچنین به آنها اجازه میدهد ببینند که کاربر iOS 30255BCE-4CDA-4F62-91DC-4758FDFF8512 یک تبلیغ برای یک محصول خاص در یک وبسایت خاص دیده و سپس برای خرید به سایت یک خردهفروش خاص رفته است – بنابراین این تبلیغ (احتمالاً) موفقیتآمیز بود. .
ظاهراً این قوانین هنگام استفاده و ترکیب دادههای کاربر از اکوسیستم خود اپل تأثیری نمیگذارد. در حالی که کاربران همچنین می توانند از استفاده اپل از داده های خود برای تبلیغات شخصی جلوگیری کنند، یافته های اولیه Bundeskartellamt نشان می دهد که اپل مشمول قوانین جدید اضافی چارچوب شفافیت ردیابی برنامه ها نیست.
تحقیقات در آلمان آغاز شد، که تا حدودی شگفتانگیز است…
آندریاس مونت، رئیس Bundeskartellamt: «ما از مدلهای تجاری که از دادهها با دقت استفاده میکنند و به کاربران اجازه میدهند تا نحوه استفاده از دادههایشان را انتخاب کنند، استقبال میکنیم. شرکتی مانند اپل که قادر است به طور یکجانبه قوانینی را برای اکوسیستم خود، به ویژه برای فروشگاه اپلیکیشن خود تعیین کند، باید قوانین رقابتی را وضع کند. وقتی می بینیم که قوانین اپل برای اشخاص ثالث اعمال می شود، اما برای خود اپل، دلیلی برای شک داریم. این به اپل این امکان را می دهد که از پیشنهادات خود حمایت کند یا مانع از شرکت های دیگر شود.
تحقیقات ضد انحصار در مورد شفافیت ردیابی برنامه ادامه دارد و ادعا می کند که اپل به برنامه های شخص ثالث نیاز دارد تا مجوز ردیابی را دریافت کنند، اما این شرکت این کار را برای برنامه های خود انجام نمی دهد.
با شفافیت ردیابی برنامه، توسعه دهندگان برنامه باید از شما بپرسند که آیا می خواهید این ردیابی را مجاز کنید. اگر نه بگویید (همانطور که اکثر مردم انجام می دهند)، برنامه ها مجاز به استفاده از این سیستم نیستند.
بررسی ضد تراست شفافیت ردیابی برنامه
ناظر مسابقات آلمان، Bundeskartellamt (دفتر کارتل فدرال)، این کار را انجام داده است اعلامیه تحقیق در مورد اینکه اپل به برنامه های خود مزیت رقابتی نسبت به برنامه های شخص ثالث داده است.
Bundeskartellamt دادرسی را علیه شرکت فناوری اپل آغاز کرده است تا با توجه به قانون رقابت، قوانین ردیابی آن و چارچوب شفافیت ردیابی برنامه را بررسی کند. به طور خاص، قوانین اپل ظن اولیه را در مورد ترجیح خود و/یا ممانعت از سایر شرکت ها ایجاد کرد که در روند رسیدگی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در واقع، شفافیت ردیابی برنامه (ATT) برای محافظت از حریم خصوصی کاربران طراحی شده است، و آلمان موضع قوی خاصی در مورد حفاظت از داده ها دارد. اما در حالی که این کشور از حفاظت از حریم خصوصی ارائه شده توسط ATT خوشحال است، خوشحال نیست که اپل خود را از قوانین خود مستثنی می کند.
زمینه
البته اکثر برنامه های خود اپل تبلیغاتی را نمایش نمی دهند، اگرچه اپ استور این کار را به طور موثر با برجسته کردن برنامه هایی که برای امتیاز پرداخت کرده اند انجام می دهد. اما Bundeskartellamt میگوید قوانین ATT همچنین از اشتراکگذاری عمومیتر دادهها جلوگیری میکند و اپل میتواند بدون درخواست اجازه از کاربر این کار را انجام دهد.