ترک‌های تک صفحه‌نمایش آیفون و اپل واچ دیگر تحت ضمانت استاندارد نیستند


اپل در این ماه تغییر قابل توجهی در سیاست های تعمیر و گارانتی استاندارد خود برای آیفون و اپل واچ ایجاد کرد. بر اساس منابع متعدد، اپل دیگر «ترک های ساده» را تحت ضمانت استاندارد آیفون و اپل واچ پوشش نمی دهد. در عوض، این تعمیرات اکنون به عنوان ادعاهای “خسارت تصادفی” تلقی می شود و کاربران ملزم به پرداخت هستند.

تا این ماه، سیاست اپل این بود که موارد ترک های ساده را تحت ضمانت استاندارد برای کاربران آیفون و اپل واچ پوشش دهد، مشروط بر اینکه هیچ آسیب قابل مشاهده دیگری یا نقطه ضربه واضحی روی دستگاه وجود نداشته باشد که باعث این ترک شود.

با این حال، در به‌روزرسانی‌هایی که این هفته در فروشگاه‌های اپل و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل توزیع شد، اپل خط‌مشی خود را به‌روزرسانی کرد تا نشان دهد که تمام موارد کرک‌های ساده دیگر تحت ضمانت نیستند. هنگامی که مشتری یک ترک ساده را به عنوان یک علامت گزارش می کند، ارائه دهنده خدمات موظف است وضعیت را به عنوان ادعای خسارت تصادفی در نظر بگیرد.

این بدان معنی است که شما باید برای تعمیر فقط یک ترک هزینه کنید، حتی اگر هیچ آسیب یا نقطه ضربه دیگری روی دستگاه شما وجود نداشته باشد. در حال حاضر، این تغییر فقط برای آیفون و اپل واچ اعمال می شود. اپل همچنان تعمیرات جزئی کرک را تحت گارانتی برای iPad و Mac پوشش می دهد.

اپل هیچ دلیل خاصی برای این تغییر اعلام نکرده است. از نظر تاریخی، این سیاست در اجرای خود تا حدودی پراکنده بوده است و برخی فروشگاه ها و تعمیرگاه ها نسبت به سایرین نرم تر بوده اند. با این حال، با این تغییر، ارائه دهندگان خدمات دیگر این انعطاف را ندارند.

می توانید قیمت تعویض صفحه نمایش اپل را در وب سایت آن بررسی کنید.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی