تقریباً دو سال از زمانی که جنرال موتورز تصمیم خود را مبنی بر کنار گذاشتن CarPlay در تمام خودروهای الکتریکی خود اعلام کرد، می گذرد. با هر معیاری، این انتقال با خودروهای مدل سال 2024 خود شروعی بسیار دشوار داشت، برای مثال، شورولت بلیزر EV از یک سری مشکلات به دلیل سیستم اطلاعات سرگرمی “Ultifi” جنرال موتورز رنج می برد.
در مصاحبه جدید این هفته، معاون نرم افزار Baris Cetinok GM بار دیگر بر تصمیم این شرکت برای کنار گذاشتن CarPlay تاکید کرد.
عنوان کامل Cetinok معاون ارشد، نرم افزار و خدمات، مدیریت محصول، مدیریت برنامه و طراحی است. او با نیلای پاتل نشست لبه برای مصاحبه در پادکست Decoder این هفته برای بحث در مورد پلتفرم نرم افزاری و استراتژی شرکت.
همانطور که پاتل اشاره می کند، Cetinok در اواخر سال 2023 به جنرال موتورز ملحق شد، پس از اینکه این خودروساز از قبل برنامه های خود را برای کنار گذاشتن CarPlay اعلام کرده بود. Cetinok همچنین 9 سال را در اپل گذرانده است و مدیریت محصول و بازاریابی برای Apple Pay، Apple Wallet، Apple Card و iCloud را از سال 2012 تا 2021 رهبری کرده است.
اگرچه او در تصمیم اولیه دخیل نبود، اما Cetinok میگوید که تفکری را که باعث شد جنرال موتورز CarPlay را کنار بگذارد، درک میکند و از آن حمایت میکند:
زیرا یک باور و یک فرض وجود داشت که من واقعاً به آن اعتقاد دارم، که ما بهترین میدانیم و این را مدیون مشتریان خود هستیم که عمیقترین تجربهای را که میتوانید با وسیله نقلیه ایجاد کنید، ایجاد کنیم. ما دستگاه ها را فقط با مانیتور ارسال نمی کنیم. ما یک شرکت نظارتی نیستیم ما افکار و باورهای جامع و زیبایی می سازیم.
با این حال، او همچنین خاطرنشان می کند که لزوماً از ابتدا با این ایده فروخته نشده است:
من میخواهم این خودرو برای چیزی که آن را خریدهام واقعی و بهینهشده باشد، نه کمترین نقطه مشترک. به همین دلیل است که تصمیم گیری در هنگام ورود من آسان نبود، من با شما بسیار صادق خواهم بود. در ابتدا این یک تصمیم به ظاهر دشوار و شاید غیرمحبوب است، اما تصمیم درستی است زیرا ما در اینجا در حال ساختن یک محصول یکپارچه انتها به انتها برای شما هستیم.
هنگامی که به طور خاص در مورد برنامه های اپل برای نسل بعدی CarPlay سؤال شد، Cetinok گفت:
من تقریبا همه چیز را تماشا می کنم. من تقریباً هر ماشین رقابتی را زیر نور خورشید رانندگی کردهام و هر وسیلهای را که احتمالاً برای یادگیری، آزمایش و درک آنها نیز در جیب خود دارید، دارم. ما قبلاً تصمیم خود را در مورد تجربهای که میخواهیم ایجاد کنیم، گرفتهایم، که تجربهای عمیقاً یکپارچه عمودی خواهد بود که GM برای مشتریان خود طراحی، ایجاد، نگهداری، بهروزرسانی و نوآوری میکند. این جهت ماست.
در نهایت، علیرغم عدم تمایل و شروع دشوار، Cetinok میگوید که جنرال موتورز معتقد است که این تصمیم در یک تجربه مشتری بهتر نتیجه خواهد داد… «یک روز».
ما قطعاً یک شرکت بسیار رقابتی هستیم، اما این به چیزی برمیگردد که در مورد آن صحبت کردهایم: این درباره باور است. ما معتقدیم که این مسیر درستی است که باید برای ایجاد تجربیات داخلی واقعی برای مشتریان خود انتخاب کنیم. همانطور که گفتم، تصمیم سادهتر این است که بپرسیم: «چرا این تلاش را انجام میدهیم؟»
اما ما قویاً معتقدیم که تلاش با تجربه بهتر مشتری پاداش داده می شود. شما بیشترین بهره را از وسیله نقلیه خود می برید زیرا ما اکنون شرکتی هستیم که خودرو را می سازد و همچنین تجربه سرگرمی اطلاعاتی، تجربه خوشه ای، برنامه و هر چیز دیگری را ایجاد می کنیم. ما آن را یک روز و شاید یک دستیار صوتی در بالای آن بسازیم. تنها راه ایجاد این جادوی انتها به انتها این است که اعتقاد راسخ داشته باشید که میخواهید مالک همه آن باشید. ایجاد این تجربیات یکپارچه سخت است. شما همیشه قرار است درزها را احساس کنید و به نظر من نباید در هنگام خرید یک ماشین 30000 تا 100000 دلاری درزها را احساس کنید. این وظیفه ماست که آن را زیبا و بدون درز کنیم.
مصاحبه کامل را می توان در پادکست Decoder این هفته در ساعت شنید لبه.
درباره GM و CarPlay بیشتر بدانید:
FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر