FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.
در اینجا دلیل امتناع ریویان از پشتیبانی از CarPlay است
Source link
بخش کارپلی 9to5mac فارسی
آیا حاضرید خودروهایی را در نظر بگیرید که از CarPlay پشتیبانی نمی کنند؟ آیا ویژگی های ارائه شده توسط خودروهای تسلا، ریوین و جنرال موتورز بر مزایای CarPlay بیشتر است؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.
من همچنین این بهانه را نمیخرم که «کنترل پشته نرمافزار» تنها راه برای Rivian است که بهروزرسانیهای نرمافزاری را به طور منظم منتشر کند. پس از اضافه شدن CarPlay، تعمیر و نگهداری بسیار کمی توسط خود سازنده خودرو مورد نیاز است. حتی می توانم بگویم حمایت از CarPlay می تواند باشد برای عقب نشینی بخشی از بار ریوین توسعه دهندگان اپلیکیشن Apple و CarPlay می توانند ویژگی های جدیدی را اضافه کنند که تجربه Rivian را بدون اینکه Rivian خودش انجام دهد، افزایش می دهد اصلا هیچی.
در یک نقطه، Rivian نشان داد که اگر تقاضای مصرف کننده کافی وجود داشته باشد، ممکن است در آینده CarPlay را اضافه کند. به نظر می رسد نظرات امروز Scaringe نشان می دهد که در حال حاضر در نقشه راه نیست.
گرفتن 9to5Mac
شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون
این نظرات Scaringe تنها یک هفته پس از آن است که جنرال موتورز اعلام کرد که دیگر از CarPlay در خودروهای الکتریکی آینده خود پشتیبانی نخواهد کرد. استدلال جنرال موتورز حتی ضعیفتر از استدلال ریویان بود و این شرکت آشکارا اعلام کرد که میخواهد اطلاعات بیشتری در مورد نحوه رانندگی و شارژ ماشینهای مشتریان جمعآوری کند.

بهترین راه برای بیان این است: اگر من ماشین می خریدم، Rivian را کاملاً رد نمی کردم زیرا آنها از CarPlay پشتیبانی نمی کنند. با این حال، من رقیبی مانند Volvo EX90 را نسبت به زمانی که Rivian CarPlay ارائه میکرد، بسیار مهمتر میدانستم، زیرا ولوو متعهد به پشتیبانی از CarPlay بیسیم است.
بنیانگذار Rivian در ادامه می گوید که این شرکت بر روی ارائه منظم به روز رسانی نرم افزارهای داخل خودروی خود متمرکز شده است، که به گفته او تنها با “کنترل پشته نرم افزار” امکان پذیر است.
در واقع، کاملاً منطقی است که Rivian از CarPlay پشتیبانی کند و همزمان به مشتریان بگوید که ویژگیهای خاص خودرو فقط خارج از تجربه CarPlay قابل دسترسی هستند. این در حال حاضر در بیشتر خودروهای سازگار با CarPlay وجود دارد.
من هنوز استدلال قانع کننده ای از هیچ خودروسازی مبنی بر اینکه چرا از پذیرش CarPlay خودداری می کند، خواه تسلا، ریوین یا جنرال موتورز نشنیده ام.
بسیاری از کارهایی که انجام میدهیم، چه موسیقی و چه نقشهبرداری، باید مطمئن شویم که با بهترین پلتفرمهای کلاس ادغام میشویم. اما با کنترل سیستم، فقط به ما این امکان را میدهد که داور یا آشپز باشیم. تجربه ای که به دست می آورید، به جای اینکه کنترل آنچه را که فکر می کنیم یکی از مهم ترین بخش های تجربه است به دست آورید.
CarPlay در اکثر خودروهای امروزی از جمله خودروهای برقی فورد، پولستار و دیگران در دسترس است. Rivian یکی از برجستهترین بخشهای CarPlay است (در کنار تسلا)، و نظرات جدید مدیر عامل RJ Scaringe امروز به وضوح نشان میدهد که شرکت برقسواری جدید قصدی برای پذیرش پلتفرم اپل ندارد.
Rivian روشن می کند که CarPlay به خودروهای الکتریکی خود نمی آید
عادلانه است که یک سازنده خودرو بخواهد کل تجربه داخل خودرو را کنترل کند. این تصمیمی است که آنها آزادند و بازار در نهایت تصمیم خواهد گرفت که آیا این تصمیم خوب است یا بد. با این حال، من فکر می کنم چندین چیز وجود دارد که این شرکت ها به آنها توجه نمی کنند.
برای من، این تصمیمات کوته بینانه هستند، به خصوص که اپل در حال کار بر روی یک تجربه جدید و شیک CarPlay است که اواخر امسال ارائه می شود. اپل در حال حاضر فهرست بلندبالایی از خودروسازان را در اختیار دارد، از جمله برخی از بزرگترین برندهای خودروهای الکتریکی مانند فورد، نیسان و پولستار. در کتاب من، این برندها را بالاتر از ریوین، تسلا و جنرال موتورز قرار میدهد.
Scaringe توضیح میدهد که تصمیم ریوین برای استفاده نکردن از CarPlay به دلیل تمایل او به «داور یا سرآشپز» تجربه نرمافزاری داخل خودرو، به جای واگذاری کنترل به شرکتی مانند اپل بود.
“زیبایی نظارت بر پشته نرم افزار این است که ما می توانیم به طور مداوم آن را بهبود بخشیم. هر چند هفته یک بار یک نسخه نرم افزار جدید داریم که ویژگی ها را اضافه می کند، شکاف ها را پر می کند، به بازخوردها گوش می دهیم. مدیر توسعه نرم افزار ما همیشه برای گوش دادن به Reddit است. آنچه مردم می گویند و با آن تعامل دارند. داشتن بازخورد بسیار خوب است و نقشه راه نرم افزار ما را هدایت می کند تا اطمینان حاصل کنیم که انتظارات مشتری را برآورده می کنیم.
CarPlay مجبور نیست کل تجربه سرگرمی اطلاعاتی را در اختیار بگیرد. این می تواند یک گزینه مکمل برای هر نرم افزار “بومی” باشد که خود سازنده می خواهد ارائه دهد. اگر راننده ای بخواهد از CarPlay استفاده کند، به عنوان یک گزینه وجود دارد.

در صحبت با MKBHD در پادکست Waveform این هفته، Scaringe در مورد عدم پشتیبانی Rivian از CarPlay سوال شد. MKBHD به طور خاص به آماری که اپل در جریان WWDC 2022 به اشتراک گذاشته است، اشاره کرد و ادعا کرد که 79 درصد از خریداران خودرو در ایالات متحده “فقط وسایل نقلیه دارای CarPlay را در نظر می گیرند.”
بیشتر از شش رنگ این هفته، جیسون اسنل نیز در واکنش به تصمیم جنرال موتورز مبنی بر کنار گذاشتن پشتیبانی از CarPlay، ستونی عالی نوشت. همانطور که او توضیح می دهد، این یک “مورد واضح از یک شرکت است که منافع تجاری و فنی خود را بر نیازهای کاربرانش ترجیح می دهد.”