اپل دستور «Hey Siri» را با iOS 8 معرفی کرد تا به کاربران اجازه دهد بدون فشار دادن هیچ دکمه ای به راحتی با دستیار مجازی تعامل داشته باشند. با این حال، در طول سال ها، سیری به اشتباه زمانی که فرمان در یک آگهی تلویزیونی صحبت می شود فعال می شود. اما اپل در نهایت در حال کار بر روی یک راه حل برای حل این مشکل است.
تبلیغات اپل دیگر سیری را فعال نمی کند
همانطور که توسط 9to5Macآخرین نسخه بتا tvOS 18.2 که این هفته منتشر شد، چارچوب جدیدی به نام AdBlocker را معرفی کرد. اگرچه در نگاه اول از این نام نشان میدهد که یک مسدودکننده تبلیغات آنلاین ساده است، اما ما فراتر رفتیم و چیز جالبی در این تنظیمات جدید پیدا کردیم.
فریمورک جدید AdBlocker به ShazamKit مرتبط است، که API است که به برنامهها اجازه میدهد از Shazam استفاده کنند – پلتفرم شناسایی آهنگ که توسط اپل در سال 2018 خریداری شد. در همان زمان، این فریمورک همچنین به فرآیندی که مسئولیت مدیریت «Siri» را بر عهده دارد، مرتبط است. دستورات صوتی “Hey Siri” در دستگاه های اپل.
این کد نشان میدهد که «AdBlocker» اثر انگشتهای صوتی را از سرورهای اپل دانلود میکند، سپس از Shazam API برای مقایسه آنها با صدای ضبطشده توسط میکروفون دستگاه با استفاده از Hey Siri API استفاده میکند. هنگامی که صداهای خاصی مطابقت دارند، چارچوب جدید به طور موقت دستورات راه اندازی Siri را غیرفعال می کند.
احتمالاً اپل از اثرانگشت صوتی در تبلیغات تلویزیونی و سخنرانیهای اصلی خود استفاده میکند تا از راهاندازی دستیار مجازی در دستگاههای کاربران از هر گونه ذکر سیری جلوگیری کند.
تا کنون، چارچوب AdBlocker فقط در tvOS 18.2 یافت شده است که نشان میدهد اپل میخواهد ابتدا آن را در HomePod پیادهسازی کند. در سال 2019، بسیاری از دارندگان هوم پاد پس از اینکه اپل تبلیغی برای AirPods منتشر کرد که در آن شخصی از سیری میخواهد آهنگی را پخش کند، شکایت کردند. در نتیجه، HomePods مردم نیز تقاضا را برآورده کرده است.
انتظار می رود اپل tvOS 18.2 را در ماه دسامبر منتشر کند. این بهروزرسانی همچنین از نسبتهای تصویری مختلف در Apple TV پشتیبانی میکند.
همچنین بخوانید
FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر