دیدار تیم کوک با وزیر بازرگانی چین برای بحث در مورد زنجیره تامین، مقررات و موارد دیگر

بر اساس گزارش رویترز، کوک و ونتائو برای گفتگو در مورد “توسعه مداوم اپل در چین” ملاقات کردند. ظاهراً هر دو طرف بر “تثبیت زنجیره های صنعتی و تامین” در کشور تمرکز کرده اند. ونتائو همچنین به کوک تاکید کرد که “چین مایل است محیط و خدمات خوبی را به شرکت های خارجی از جمله اپل ارائه دهد.”

دیدار کوک با ونتائو پس از شرکت او در مجمع توسعه چین در روز شنبه انجام شد. کوک در یک پنل در این رویداد، رابطه “همزیستی” بین اپل و چین و همچنین “عملیات زنجیره تامین” گسترده این شرکت در این کشور را ستود. او از پرداختن به تنش‌های بین ایالات متحده و چین خودداری کرد و در عوض گفت که “نوآوری چین به سرعت در حال رشد است.”

تیم کوک، مدیرعامل اپل در بخشی از سفر هفته جاری خود به چین، روز دوشنبه با وانگ ونتائو وزیر بازرگانی این کشور دیدار کرد. این نشست به دنبال شرکت کوک در انجمن توسعه چین تحت حمایت دولت در روز شنبه برگزار شد که بر زنجیره تامین، نوآوری و موارد دیگر تمرکز داشت.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.





Source link

بخش appl 9to5mac فارسی شانس را دنبال کنید: توییتراینستاگرام و ماستودون

در بیانیه وزارت چین آمده است: چین بی وقفه گشایش در سطح بالا را ترویج می کند، قوانین، مقررات، مدیریت، استانداردها و سایر گشایش های نهادی را به طور پیوسته ترویج می کند. دو طرف در مورد موضوعاتی مانند توسعه اپل در چین و تثبیت زنجیره های صنعتی و تامین تبادل نظر کردند.

اپل فعالانه به دنبال راه هایی برای کاهش اتکای خود به چین برای تولید است، از جمله سرمایه گذاری هنگفت در تاسیسات تولید جدید در هند با شریک خود فاکسکان.

اپل، مانند بسیاری از شرکت‌ها، طی چند سال گذشته به‌طور قابل‌توجهی تحت تأثیر دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه چین برای COVID-19 قرار گرفته است. مهم‌تر از همه، آیفون 14 پرو در بیشتر فصل خرید تعطیلات سال گذشته کاملاً در دسترس نبود. اعتقاد بر این است که این کمبودها حداقل 6 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت هزینه داشته است که منجر به کاهش نادر سال به سال درآمد آیفون شده است.