رشد قوی آیفون، اپل را به تنها برنده گوشی هوشمند تبدیل می کند


بر اساس گزارش جدید اطلاعاتی بازار، رشد قوی آیفون اپل را به تنها برندی تبدیل کرد که فروش گوشی های هوشمند را در سه ماهه اول سال افزایش داده است. همه برندهای بزرگ دیگر شاهد کاهش محموله های خود بودند – 4٪ تا 30٪.

این تخمین مستقل به دنبال گزارش درآمد روز گذشته اپل است، زمانی که این شرکت فاش کرد که درآمد آیفون 5.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

Canalys محموله های آیفون را به جای درآمد اندازه گیری می کند و تخمین می زند که این تعداد سال به سال 8 درصد افزایش یافته و در مجموع به 56.5 میلیون دستگاه رسیده است.

فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2022 به 311.2 میلیون دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است. سامسونگ پس از تمدید پرتفوی خود برای سال 2022، با فروش 73.7 میلیون دستگاه، 4 درصد کاهش نسبت به سال گذشته، دوباره پیشتاز شد. اپل تقاضای قوی برای سری آیفون 13 را با آیفون SE جدید ترکیب کرد و باعث رشد 8 درصدی و فروش 56.5 میلیون دستگاهی شد. شیائومی، OPPO و vivo پنج نفر برتر را تکمیل می کنند.

مقایسه مستقیم اعداد Apple و Canalys امکان پذیر نیست زیرا محموله ها مشابه فروش نیستند – و می تواند به هر دو صورت کار کند. این امکان برای اپل وجود دارد که در هر سه ماهه‌ای آیفون‌های بیشتری از آنچه که واقعاً فروخته شده است (با موجودی موجود به عنوان موجودی) ارسال کند، همچنین این امکان برای فروشندگان وجود دارد که آیفون‌ها را با شرایط 30 روزه خریداری کنند و در یک سه ماهه قبل از دریافت اپل آن‌ها را بفروشند. درآمد در آینده

اما از آنجایی که محموله‌ها و فروش‌ها در نهایت به تعادل می‌رسند، میانگین قیمت فروش (ASP) در پشت پاکت 895 دلار است – که نشان می‌دهد آیفون‌های رده بالا فروش خوبی دارند.

Canalys گزارش می‌دهد که سامسونگ به لطف فروش مدل‌های گوشی‌های هوشمند در همه قیمت‌ها، البته پیشتاز بازار باقی مانده است، اما محموله‌های آن همچنان 4 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. سایر برندهای بزرگ شاهد کاهش 20 تا 30 درصدی محموله‌ها بوده‌اند، در حالی که برندهای کوچک‌تر در دسته دیگر 7 درصد کاهش داشته‌اند.

جهانی فروش گوشی های هوشمند و رشد سالانه نبض بازار گوشی های هوشمند Canalys: Q1 2022.
فروشنده Q1 2022
محموله (میلیون ها)
Q1 2022
سهم بازار
Q1 2021
محموله (میلیون ها)
Q1 2021
سهم بازار
سالانه
رشد
سامسونگ 73.7 24% 76.5 22% -4٪
سیب 56.5 18% 52.4 15% 8%
شیائومی 39.2 13% 49.0 14% -20٪
اوپو 29.0 9% 39.6 11% -27٪
زنده باد 25.1 8% 36.0 ده درصد -30٪
دیگران 87.6 28% 94.2 27% -7٪
جمع 311.2 100% 347.7 100% -11٪
توجه: درصدها به دلیل گرد کردن ممکن است تا 100٪ اضافه نشوند
توجه: OnePlus در تحویل OPPO گنجانده شده است
منبع: تجزیه و تحلیل تلفن های هوشمند Canalys (محموله های فروش)، آوریل 2022
نتیجه تصویر برای لوگوی شفاف کانالی

Canalys همچنین نسبت به ادامه اختلالات ناشی از کمبود قطعات هشدار داد.

یک سیاست سختگیرانه همه گیر منجر به قرنطینه در شهرهای بزرگ در سراسر چین شده است و بر بازار مصرف کوتاه مدت سایه افکنده است. علاوه بر این، اختلالات در تولید قطعات و تدارکات بر محموله‌های بیشتر تامین‌کنندگان در سه ماهه دوم، هم در سرزمین اصلی چین و هم در سطح جهان تأثیر می‌گذارد. »

تیم کوک، مدیرعامل اپل دیروز هشدار داد که اپل احتمالاً در این سه ماهه شاهد کمبود عرضه بین 4 تا 8 میلیارد دلار برای این شرکت خواهد بود. این به دنبال یک گزارش اطلاعاتی بازار بود که حاکی از ادامه کمبودها در چهار دسته جزء بود.

کوک اضافه کرد که این شرکت در سه ماهه گذشته شاهد رکوردی بی‌سابقه از دارندگان آیفون بوده است که به مدل جدیدی روی آورده‌اند، و این سوئیچ‌ها – از تغییر مالکان سابق اندروید به آیفون – نیز با درصدی به دو افزایش یافته است. ارقام نامشخص.

عکس: الماس سالاخوف/پاشیدن

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش آیفون 13 9to5mac فارسی