رطوبت‌ساز ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | mehbaran

افزودن رطوبت به هوای یک خانه یا اتاق مفید بوده اما رطوبت بیش از اندازه می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی بدن انسان شود. سطح رطوبت بالا می‌تواند مشکلات تنفسی را بدتر کرده و رطوبت ناخوشایند و نامطلوبی را در هوا ایجاد کند. کارشناسان توصیه می‌کنند رطوبت یک مکان مانند خانه باید بین 30 تا 50 درصد باقی بماند. استفاده از دستگاه رطوبت‌سنج، به اندازه‌گیری میزان رطوبت کمک می‌کند.

دستگاه بخور و رطوبت ساز شیائومی مدل deerma 5L F325 ا xiaomi deerma humidifier 5L F325 ا Deerma DEM-F325 Air Humidifier

بنابراین میزان رطوبت‌خانه، محل‌زندگی و کار باید همواره در تعادل باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌ها، تجهیزات مدرنی مانند دستگاه بخور و رطوبت ساز، دائماً در حال سنجش میزان رطوبت محیط هستند. دستگاه رطوبت‌ساز، بُخُور یا مرطوب‌کننده جهت افزایش رطوبت هوا در دو نوع کلی گرم و سرد به کار می‌رود و استفاده‌های خانگی و صنعتی دارد. در استفاده‌های خانگی معمولاً برای ضدعفونی کردن یا گرم و مرطوب کردن هوای خانه و در زمستان جهت درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود. معمولاً بخورها مخزنی مخصوص برای محلول‌های ضدعفونی‌کننده دارند که آن را در هوا پخش می‌کند ازجملهٔ این محلول‌های قابل استفاده، می‌توان به اکالیپتوس اشاره کرد. دستگاه رطوبت‌ساز ( Humidifier) یا دستگاه بُخُور یا دستگاه مرطوب‌کننده دستگاهی است که رطوبت هوا را بالا می‌برد.

بخور سرد 4/2 لیتری +Winner

قطعات مکانیکی دستگاه و محفظه تولید بخار در کف دستگاه تعبیه شده و مخزن آب مستقیماً بالای آن قرار دارد. برای پر کردن مخزن کافی است درب دستگاه را جدا کرده و آب را داخل آن بریزید. همچنین مسیر خروجی بخار آب نیز بر روی همین درب جای گرفته است. این دستگاه بخور دارای مخزن اسانس است و مخزن آب این دستگاه دارای ظرفیت 5 لیتر می باشد. یکی از مزیت های این دستگاه، نمایش مقدار آب موجود در دستگاه می باشد.

  • از طرفی با دریافت رطوبت موجود تقریباً مطمئن هستید که هوای دریافتی سالم و عاری از هر نوع میکروب و آلودگی است.
  • بنابر بررسی‌های آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده‌ی آمریکا، سطح رطوبت داخل خانه باید بین ۳۰ تا ۵۰ درصد باشد.
  • در دستگاهای متداول بازار، با استفاده از جریانهای الکتریکی نوعی الکترود سطح آب کنترل می‌شود که علاوه بر خطاهای فاحش کنترلی، فقط در آبهایی با تی دی اس T.D.S معینی قادر به کار می‌‎باشند.
  • ظاهر زیبا، کیفیت مطلوب و عملکرد مناسب این دستگاه باعث فروش بیشتر این مدل دستگاه بخور شده است.
  • در آب موجود در مخزن رطوبت ساز اولتراسونیک یک  امواجی ایجاد می‌شود که لرزش های حاصل از این امواج در دیافراگم رطوبت ساز باعث تولید بخارسرد، رطوبت یا مه می‌شود.
  • قیمت دستگاه بخور و رطوبت ساز دقیقاً به همین علت نسبتاً مناسب است.
با دستگاه های بخور سرد برای مرطوب سازی فضاهای بزرگ و منازل مناسب است، بخور سرد نسبت به بخور گرم ایمن تر بوده و برای استفاده در مکان های قابل دسترسی کودکان، بهتر است. برای بیشتر افراد پیش آمده است که در فصول سرد سال به بیماری سرماخوردگی دچار شوند. این بیماری به ظاهر ساده می‌تواند برنامه‌ی کاری روزانه‌ی انسان را مختل کرده و او را از فعالیت بازدارد.

این دستگاه موجب کنترل میزان رطوبت هوا می باشد و این مهم ترین ویژگی دستگاه رطوبت ساز صنعتی است. دستگاه بخور سرد و رطوبت ساز دیرما مدل DEM-F628S ، با وزنی حدود 1.8 کیلوگرم و ابعاد 187×295 میلی متر، دارای بدنه ای از جنس ABS است. وزن و ابعاد مناسب این محصول ، باعث می شود تا براحتی قابل جا با جایی باشد و با استحکام بر روی سطوح صاف قرار گیرد تا هوای محیط را برای تنفس مطبوع درباره مه باران کند. علاوه بر این طراحی بدنه رنگ سفید زیبایی و جلوه ای خوبی به دکوراسیون منزل یا محل کار شما می بخشد. سوختن و خراب شدن دستگاه بخور، رایج‌ترین مشکل احتمالی در ارتباط با استفاده از این دستگاه است.

رطوبت ساز های مه سازان با سایر محصولات بازار چه تفاوتی دارند؟

رطوبت‌ساز ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | mehbaran