سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) نیز همانند هر صنعت تخصصی دیگری، مجموعه واژگان، تعاریف و اختصارات مخصوص به خود را دارد. برای درک بهتر مقوله سئو، لیستی از مفاهیم پایه و اصطلاحات رایجی که در آن بکار می‌روند را به همراه تعاریف و معانی‌شان برایتان آماده کرده‌ایم. دلیل این موفقیت و محبوبیت گسترده گوگل در‌میان کاربران، تمرکز و تلاش برای فراهم آوردن بهترین تجربه کاربری ممکن برای استفاده کنندگان از خدماتش است.

این صفحات به هم مرتبط هستند و یک نمای کلی از موضوع اصلی و همچنین بینش عمیق تری در مورد موضوعات فرعی ارائه می دهند. (اگر یک تجزیه و تحلیل سریع بر روی نتایج جستجو انجام دهید، متوجه خواهید شد که نتایج جستجو برای همه آنها تقریباً یکسان است). ما اولین مرحله در این فرآیند یعنی یافتن کلمات کلیدی مناسب را در فصل قبل پوشش داده ایم. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم در این راهنمای سئو، راهکارهایی در مورد ایجاد یک استراتژی محتوای موفق را با شما به اشتراک بگذاریم. همانطور که ممکن است این جمله کلیشه ای به نظر برسد، اما حقایق زیادی در مورد آن وجود دارد.

تجزیه و تحلیل جستجوها

سئو به کسب و کارها کمک می کند که حضور بیشتری در نتایج جستجو داشته باشند. سایت B یک محتوای رایگان و سایت A یک بک لینک رایگان دریافت می کند، نتیجه یک بازی دو سر برد است. تگ عنوان و متا دیسکریپشنی که به خوبی نوشته شده باشند، مهمترین شانس شما برای جلب توجه کاربران در نتایج جستجو است. اگر هدفم کسب رتبه بالا برای کلمه کلیدی هدف باشد، هرگز وبلاگ‌هایی با کمتر از 2000 کلمه ایجاد نمی‌کنم. محتوایی که 10 برابر بهتر از بهترین نتیجه موجود در نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی است.

وبلاگ یوآست

البته موارد دیگری نیز در این بین تاثیرگذار و حائز اهمیت است که می‌توانست در این موارد جای بگیرد که برخی تجربی می‌باشد و می‌بایست با شناخت کاربران هدف پیاده‌سازی گردد. درصورت داشتن محتوای عالی به علاوه اعتمادسازی و برندینگ صحیح پس از مدتی، نشانی از برند در پسوند یا پیشوند کوئری دیده خواهدشد. به عنوان مثال؛ آموزش سئو دی ام روم، سئو چیست دی ام روم، خرید دوره جامع آموزش سئو دی ام روم.

  • در ادامه این دسته بندی ها و نام گذاری ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.
  • در این روش سئو، نه آنقدر کلاه سفید کار میکنیم که چند سال از زمانمان صرف شود و نه آنقدر کلاه سیاه جلو میرویم که موتور جستجو جریمه مان کند.
  • Link profile یکی دیگر از اصطلاحات مهم سئو است که باید درباره آن بدانید.

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

در واقع استفاده از کلمات ثقیل در متن، می‌تواند سبب شود که مخاطب ممکن است آن را به راحتی رها کرده و ادامه متن را نیز همراه نشود. از همین رو در حین نوشتن یک متن، لازم است تا حد امکان ساده سازی صورت گیرد و کلمات به قابل فهم ‌ترین شکل ممکن استفاده شوند. شما باید چیزهای زیادی درباره‌ عناوین سئوی داخلی سایت، محتوا و لحنِ مرتبط یاد بگیرید.

Orphan Page یا صفحه یتیم چیست و چرا برای سئو مشکل ساز است؟