طراحی اتاق‌های فرار با کمک روند گیم دیزاین در بازی‌های ویدیویی قسمت اول اسکیپ روم مجله اتاق فرار | allescape

در این بازی، به ترس تمامی بازیکنان با دقت و جزئیات کامل فکر شده است. ممکن است مواجه شما با این بازی، تجربه هیجان‌انگیز، ترسناک یا حتی فلسفی باشد. البته بیشتر افرادی که در این اتاق فرار بازی کردند، آن را یک اتاق فرار ترسناک می‌دانند. شما می توانید با بهره گیری از تجربیات ما، از هزینه های مادی و زمانی مکرری که توسط اغلب طراحان اتاق فرار به دلیل کمبود تجربه پدید می آید جلوگیری کرده و اتاق فراری مطلوب و با کیفیت را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار داشته باشید. طراحان اتاق فرار کسانی هستند که بر اساس تجربه و مطالعه بسیار بتوانند با طراحی و ساخت درست صحنه ها از آسیب پذیری افراد و وسایل، تغییر ریتم بازی برای بازیکنان و … جلوگیری کنند . معمایی طرح می کنند که پاسخ آن در گرو حل معمایی دیگر یا یافتن وسیله ای در یک جای پیچیده است .

چه طرح پوستر دیواری مناسب منزل من است؟ (بررسی تخصصی انواع طرح پوستر دیواری)

همان‌طور که یک بازی ویدیویی باید بیش از هر چیز «قابل بازی» و «لذت بردن» باشد، اتاق فرار و طراحی روندش هم باید «کاربردی» باشد. اما برای رسیدن به این روند کاربردی باید قبل از هرچیز الگو و تعریف مناسبی از بازی خوب و بد داشته بازی ترسناک باشید. در این مطلب، تلاش کردیم یک راهنمایی جامع و ساده برای طراحی اتاق فرار ترسناک، خدمت شما عزیزان ارائه دهیم؛ اگر سوالی در این باره دارید که پاسخ آن‌را در مقاله نیافتید، حتما در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید. کمی آن‌ها را وارد چالش کنید و با کمک المان‌های ترسناک و پیچیده‌تر کردن معماها، نظم ذهنی‌شان را به هم بریزید.

همانند گروهی از متخصصین فکر کنید

بااینکه فرکانس‌های پایین، تأثیر عاطفی بالایی داشته اما با صدای انسان همپوشانی بسیار کمی دارند. اگر از بلندگوهای کوچک استفاده می‌کنید، میزان باس ممکن است کافی نباشد و بازیکنان را منحرف کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از بلندگوهای ساب ووفر یا حداقل 7 اینچی استفاده کنید.

در این مرحله لازم است ابتدا بر اساس ژانر سناریو المان ها و وسایل لازم برای دکور کردن اتاق تهیه شود. علاوه براین، نورپردازی و رنگ آمیزی اتاق ها و چیدمان صحیح تمام وسایل همگی بر همین اساس لازم است انجام شود. این مرحله از ساخت اسکیپ روم باید از نظر روانشناسی نیز بررسی شود تا تاثیر رنگ ها، نوع المان ها و وسایل دکوراتیو و همچنین سبک نورپردازی و حتی سبک موسیقی همگی مورد سنجش قرار گیرد.

طراحی اتاق‌های فرار با کمک روند گیم دیزاین در بازی‌های ویدیویی قسمت اول اسکیپ روم مجله اتاق فرار | allescape

در این قسمت از ایده تا ساخت اتاق فرار نکات مهم و حیاتی دخیل است که باعث می‌شود تا روند بازی به درستی طی شود. اتاق‌های فرار نیز مثل هر پدیده‌ی سرگرمی دیگری مانند تماشای فیلم، شرکت در کنسرت یا تشویق تیم محبوب‌تان در کنار دیگران هیجان و لذت متفاوتی پیدا می‌کند. توانایی متفاوت افراد در زمینه‌های مختلف باعث می‌شود تا روند حل معماها و پیشرفت در اتاق‌های فرار نیز شکل تازه‌ای به خود بگیرد.

  • به طور معمول زمان اتاق‌های فرار بین ۴۵ الی ۹۰ دقیقه است، در حالی که اغلب اتاق‌های موجود در ایران با مدت زمان ۶۰ دقیقه طراحی می‌شوند.
  • مهم اینه که همه بازیکنا درگیر بازی بشن و به قول معروف تو شرایط غوطه ور بشن.
  • «وحشت بقا» در چنین شرایطی از دل بازی‌های ماجرایی و از همه مهم‌تر، محدودیت پردازش کنسول‌ها متولد شد.
  • به هر کدام از این فضاها نیز سناریوهای منحصر به فردی اختصاص داده شده است که هر کدام هدف خاصی دارد.
  • به قکر بازاریابی و تبلیغات هم باشین که به تنهایی خودش یه کفه پرقدرت و نیرومنده.
  • فراموش نکنید اتاق فرار شما، به تنهایی یک محیط رازآلود وحشتناک است و بازیکنان با حضور در آن، تمرکز ذهنی کمی خواهند داشت، وجود معماهای خیلی پیچیده حل نشدنی، باعث خسته شدن ذهن بازیکنان و نیمه کار رها کردن اتاق‌ها خواهد شد.