گزارش جدید اطلاعاتی بازار نشان می دهد که فروش آیفون در چین در سه ماهه سوم نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد افزایش داشته است، در حالی که سایر برندهای بزرگ بین 16 تا 27 درصد کاهش داشته اند.
سرفصل های اپل بسیار عالی بود، تعداد محموله ها را بیش از یک سوم افزایش داد و با پشت سر گذاشتن شیائومی در جایگاه چهارم قرار گرفت.
تحت هجوم رقابت از سوی فروشندگان اندروید، اپل مجبور شد با استفاده از تبلیغات تهاجمی برای نسخههای سطح پایه و دستگاههای نسل قبلی خود موافقت کند، بهویژه در گروه قیمت RMB5000-6000 (700-800 دلار آمریکا).
از لحاظ تاریخی، اپل همیشه آیفونها را از فروشگاههای فیزیکی و آنلاین خود با قیمت رسمی به فروش میرساند. این دارد به عمدهفروشان تخفیفهای بیشتری ارائه کرد تا آنها را قادر به ارائه تلفنهای با تخفیف کند، اما این شرکت هرگز به طور مستقیم به مصرفکنندگان تخفیف نداد.
Canalys گفت که بازار کلی گوشی های هوشمند در چین نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است.
شامل سری iPhone 13، iPhone SE (نسل سوم)، iPhone 12/12 mini، Apple Watch SE، AirPods Pro، AirPods (نسل سوم) است.
انتظار می رود فصل تعطیلات تحت سلطه اپل باشد
در ادامه این گزارش آمده است که موفقیت اپل بیش از حد معمول به فروش نسل قبلی آیفون بستگی دارد. فروش این دستگاه های ارزان تر نیز با تخفیف های “تهاجمی” افزایش یافته است که رفتار نسبتا جدیدی برای شرکت کوپرتینویی است.
آخرین تخمین های گوشی های هوشمند Canalys نشان می دهد که بازار گوشی های هوشمند در سرزمین اصلی چین در سه ماهه سوم 2022 نسبت به سه ماهه دوم با 70.0 میلیون دستگاه فروش اندکی بهبود یافته است. با این حال، بازار همچنان با مشکل مواجه است و با ادامه سطوح پایین حمل و نقل، 11 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
همانطور که در سراسر جهان وجود دارد، تقاضا برای دو مدل پایه ضعیفتر از حد انتظار بود، اما این نیز خبر خوبی برای اپل است که میانگین قیمت فروش (ASP) خود را برای فروش طیف جدید افزایش داد.
اما همه خبرها خوب نبودند
FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.
این در جولای تغییر کرد، زمانی که اپل شروع به ارائه تخفیف در فروشگاه رسمی آنلاین اپل کرد.
با نگاهی به فصل تعطیلات، Canalys میگوید که اوضاع برای اکثر برندها خیلی بهتر نخواهد شد، در حالی که اپل از فروش انبوه سری آیفون 14 سود خواهد برد.
داده ها حاکی از آن است که سهم اپل از بازار گوشی های هوشمند در این کشور از 11 درصد به 16 درصد افزایش یافته است، اما اخبار برای سازنده آیفون خوب نبود.
ارسال آیفون به چین
بسیاری از محصولات در وب سایت رسمی اپل در چین شروع به تخفیف کرده اند. به نظر می رسد این اولین بار است که اپل تخفیف مستقیمی را در وب سایت رسمی ارائه می دهد. این کمپین به 4 روز محدود شده است و می توانید تا 600 یوان (حدود 89 دلار) تخفیف دریافت کنید.
برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:
آمبر لیو، تحلیلگر Canalys گفت: اپل در سه ماهه سوم رشد قابل توجهی را در سرزمین اصلی چین تجربه کرد. عرضه سالانه آن توسط مصرف کنندگان و کانال ها بسیار مورد انتظار است و تقاضای زیاد برای سری آیفون 14 پرو به عملکرد کلی اپل کمک کرده است.