Counterpoint Research می گوید فروش کلی در سال جاری کاهش یافته است و برندهای گوشی های هوشمند حدود 8 درصد کمتر از سال 2022 درآمد داشته اند. اما اپل یکی از تنها دو برندی بود که شاهد افزایش بود.
با این حال، تخفیف های اپل معمولاً نسبتاً کم است، بنابراین 20٪ قابل توجه است.
بر اساس موفقیت نسبی اپل در سال گذشته
در جشنواره 618 سال گذشته، فروش آیفون 4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت، اما این در واقع خبر خوبی برای این شرکت بود، با توجه به اینکه بازار گوشی های هوشمند به طور کلی 25 درصد کاهش یافت.
عکس: Paul Felberbauer/Unsplash
در ابتدا به عنوان تبلیغی برای سالگرد 18 ژوئن غول تجارت الکترونیک JD.com شروع شد، اما بعداً توسط سایر شرکتهای تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار گرفت تا به یکی از محبوبترین زمانها برای مردم برای خریدهای آنلاین مهم تبدیل شود. تخفیف های قابل توجهی برای تحریک فروش ارائه می شود.
فروش ضعیف، اما اپل در برابر دانه
این اولین بار در سال گذشته تغییر کرد، زمانی که در وب سایت رسمی اپل چین تخفیف هایی را برای طیف وسیعی از محصولات ارائه کرد. محصولات تخفیف خورده شامل iPhone 13، iPhone SE، iPhone 12/12 mini، Apple Watch SE، AirPods Pro و AirPods (نسل سوم) بودند.
با این حال، این افزایش ارزان نبود، زیرا شرکت تحقیقاتی گزارش داد که تخفیف های معمولی آیفون حدود 20٪ است.
جشنواره فروش 618 در واقع جمعه سیاه چینی است – یا شاید سایبر دوشنبه، به طور دقیق تر، زیرا همه چیز در مورد فروش آنلاین است. این نام از تاریخ گرفته شده است: ماه ششم و روز هجدهم، اگرچه در واقع از 1 ژوئن تا 18 ژوئن ادامه دارد.
اپل دقیقاً توانست آن را معکوس کند و 8 درصد را به خود اختصاص دهد. افزایش دادن فروش آیفون در رویداد خرید امسال، اما هزینهای داشت…
618 جشنواره فروش چین
اپل مدتهاست که سیاست رسمی عدم تخفیف روی محصولات خود در چین را حفظ کرده است، در حالی که این کار را بیسروصدا انجام میدهد و به جای آن تخفیفها را به نمایندگیهای شخص ثالث ارائه میدهد، که سپس آنها را به مصرفکنندگان منتقل میکنند.
بر اساس گزارش موضوعی 618 دوره فروش کانترپوینت، فروش گوشی های هوشمند در چین در دوره فروش 618 در سال 2023 (اول ژوئن تا 18 ژوئن) 8 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که نشان دهنده تقاضای ضعیف مشتریان برای گوشی های هوشمند در میان بادهای منفی اقتصادی است. […]
اپل همچنان در بخش پریمیوم برتری خود را به ثبت رساند و رشدی 8 درصدی را نسبت به سال گذشته بدون مواجهه با رقابت قابل توجهی ثبت کرد.
اما تخفیف قابل توجهی لازم است
جشنواره فروش 618 در چین در سال جاری برای اکثر برندهای گوشیهای هوشمند یک کار سخت دیگر را به نمایش گذاشت و بازار به طور کلی شاهد کاهش 8 درصدی سال به سال بود.