قانون بازارهای دیجیتال تصویب شد. می تواند به معنای یک اپ استور رقابتی و موارد دیگر باشد


قانون بازارهای دیجیتال اروپا توسط پارلمان اروپا تصویب شده است و در را به روی تعهد اپل به مجوز فروشگاه های اپلیکیشن iOS رقیب باز می کند.

قوانین ضد انحصار همچنین اپل را مجبور می کند که به توسعه دهندگان اجازه دهد از پلتفرم های پرداخت شخص ثالث زمانی که برنامه ها از طریق اپ استور خود اپل فروخته می شوند، استفاده کنند و می تواند آن را مجبور کند iMessage را با برنامه های پیام رسان رقیب صحبت کند.

قانون بازارهای دیجیتال (DMA)

DMA یک قانون ضد تراست برای شرکت های فناوری است. هدف افزایش رقابت در این بخش با حذف برخی از مزایای غول‌های فناوری و تسهیل رقابت برای استارت‌آپ‌ها است.

ما قبلاً ابهامات اولیه را در مورد اینکه آیا اپل تحت تأثیر DMA قرار خواهد گرفت خلاصه کردیم، قبل از اینکه در سال گذشته تصمیم گرفته شود که واقعاً در محدوده قانون قرار می گیرد.

در نهایت توافقی در مورد محدوده قانون ضد انحصار اروپا پیش بینی شده حاصل شد. قبلاً مشخص نبود که آیا اپل در شرکت‌های هدف قرار می‌گیرد یا خیر، اما اکنون تأیید شده است که این تعریف به اندازه‌ای گسترده است که سازنده آیفون را نیز شامل شود.

DMA اکنون گذشت

رویترز گزارش می دهد که این قانون اکنون به تصویب مجلس رسیده است.

قانونگذاران اروپایی روز سه شنبه قوانین مهمی را با هدف محدود کردن قدرت غول های فناوری مانند گوگل، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت تصویب کردند. […]

شرکت ها به دلیل نقض DMA با جریمه تا 10٪ از درآمد جهانی سالانه روبرو هستند.

این چه تاثیری بر اپل خواهد گذاشت؟

قانون بازارهای دیجیتال به طور بالقوه از سه طریق بر اپل تأثیر می گذارد…

پلتفرم های پرداخت شخص ثالث برای فروش برنامه ها

اول، شرکت کوپرتینویی را مجبور می کند تا به توسعه دهندگان اجازه دهد از پلتفرم های پرداخت شخص ثالث استفاده کنند. این مشابه نتیجه پرونده US Epics Games است، جایی که دادگاه حکم داد که اپل باید به توسعه دهندگان اجازه دهد تا کاربران برنامه را به پلتفرم های پرداخت خارجی هدایت کنند.

فروشگاه های برنامه رقابتی و/یا بارگذاری جانبی

بزرگترین خطر برای اپل این است که این شرکت ممکن است مجبور شود به فروشگاه های برنامه رقیب یا بارگذاری جانبی برنامه iOS (نصب مستقیم از وب سایت های توسعه دهنده) اجازه دهد.

دادگاه ایالات متحده حکم داده است که سازنده آیفون “موقعیت غالب” در فروش برنامه های گوشی های هوشمند ندارد، بنابراین می تواند به هر کسی که می خواهد یک فروشگاه برنامه رقیب راه اندازی کند، نه بگوید. با این حال، تنظیم کننده های اروپایی نظر متفاوتی دارند.

رگولاتورهای اروپایی تمایل دارند بازار مربوطه را «برنامه‌های iOS» در نظر بگیرند و در اینجا اپل انحصار 100 درصدی فروش و توزیع آنها را دارد. جدا از موارد لبه، هیچ راهی برای یک توسعه دهنده برای انتشار یک برنامه iOS بدون فروش آن از طریق اپ استور وجود ندارد.

قابلیت همکاری iMessage

DMA همچنین می‌گوید رقابت برنامه‌های پیام‌رسان جدید با برنامه‌های موجود آسان‌تر است و راه برای انجام آن فعال کردن قابلیت همکاری پیام است.

قانونگذاران اروپایی توافق کرده اند که برنامه های پیام رسان اصلی موجود در اروپا باید “باز شوند و با پلتفرم های پیام رسانی کوچکتر تعامل داشته باشند”. به عبارت دیگر، اروپا از یک کاربر iMessage یا WhatsApp می‌خواهد که بتواند به یک کاربر سیگنال یا هر ترکیب دیگری از برنامه‌هایی که فکرش را بکنید پیام ارسال کند.

ساده ترین راه برای پیروی اپل، پشتیبانی از پروتکل پیام رسانی جهانی RCS است. گوگل سازنده آیفون را تشویق به انجام این کار کرد، اما اپل مدت‌هاست که iMessage و حباب‌های آبی معروف آن را نقطه‌ی فروش اکوسیستم خود می‌دانست.

برداشت 9to5Mac از قانون بازارهای دیجیتال

هرگز تردیدهای زیادی در مورد تصویب قانون بازارهای دیجیتال وجود نداشت و تردیدهای قبلی در مورد اینکه آیا اپل در محدوده آن قرار می گیرد یا خیر، سال گذشته برطرف شد.

با این حال، هنوز جای تفسیر در عبارت آن وجود دارد. مطمئناً اپل باید به توسعه دهندگان اجازه دهد از پلتفرم های پرداخت شخص ثالث استفاده کنند و/یا آنها را به گزینه های پرداخت جایگزین برای مواردی مانند اشتراک هدایت کنند. این یک مقدار کمی کمتر مطمئن است که فروشگاه های برنامه های رقابتی یک الزام خواهند بود، اگرچه به نظر می رسد که قطعاً این هدف روشن است.

الزام حذف موانع برای برنامه‌های پیام‌رسان جدید نیز واضح است، و بسیار محتمل است – البته نه 100% مطمئن – که این الزام باید از طریق قابلیت همکاری پیام‌رسانی برآورده شود.

اما ناشناخته دیگری در اینجا وجود دارد: برخی از این بیم دارند که اتحادیه اروپا منابع کافی برای اجرای قانون جدید فراهم کند.

مارگرت وستاگر، رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا […] یک کارگروه DMA با انتظار می رود که حدود 80 مقام به آن بپیوندند، که به گفته منتقدان کافی نیست، راه اندازی کنید.

آندریاس شواب، قانونگذار، که این موضوع را در پارلمان اروپا رهبری کرد، خواستار تشکیل یک کارگروه بزرگتر برای مقابله با جیب های عمیق فناوری بزرگ شد. دفتر مصرف کنندگان اروپا (BEUC) نیز همین نگرانی ها را تکرار می کند.

اورسولا پاچل، معاون مدیر کل BEUC گفت: “ما هفته گذشته زنگ خطر را با سایر گروه های جامعه مدنی به صدا درآوردیم که اگر کمیسیون کارشناسان مورد نیاز خود را برای نظارت بر رویه های فناوری بزرگ در بازار استخدام نکند، ممکن است قوانین با اجرای ناکارآمد فلج شود.” یک اعلامیه

قانون داشتن یک چیز است فعال کردن تنظیم کننده ها برای تحمیل تغییرات به شرکت های فناوری؛ داشتن منابع برای اعمال آن چیز دیگری است. یک چیز مسلم است: اگر اپل بتواند بی سر و صدا پلتفرم های پرداخت شخص ثالث را بپذیرد، با کمی تغییر در کارمزد خود، با سایر اقدامات مبارزه خواهد کرد. ما می توانیم منتظر نبردهای حقوقی برای سال های طولانی باشیم.

عکس: تیم ون در کویپ/Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی