قیمت و خرید ظروف میناکاری اصفهان با بهترین قیمت بازار و بالاترین کیفیت | گالری تبلیغاتی امیران تبلیغ

در دربار شاهان این سلسله به ویژه ناصرالدین شاه که قلیان کشیدن از سرگرمی‌هایش بود، قلیان‌های میناکاری شده وجود داشت. در خانه‌های اشراف و بزرگان نیز قلیان، کمربند، آفتابه لگن، انفیه‌دان، گلاب‌پاش، گوشواره، اشکدان و قوطی سیگار میناکاری شده نیز به چشم می‌خورد. پس از انتخاب و ثبت سفارش خود در کمترین زمان سفارش تان را درب منزل تحویل بگیرید.

پروانه میناکاری

اثر مینای اصیل و مرغوب باید دارای رقم بوده، نام هنرمند، تاریخ و محل ساخت نیز بر روی آن حک شده باشد. پس از لعاب‌کاری، اشیاء لعاب‌زده شده را می‌بایست در فضایی دور از هرگونه گرد و غبار در کنار کوره یا در گرم‌خانه قرار داده و حتماً قبل از قراردادن شیء در کوره، مجدداً توسط هوای فشرده غبارروبی کرد. پودر لعاب به جهت غیرمحلول بودن و وزن حجمی زیاد به تنهایی نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین جهت معلق کردن ذرات لعاب در آب و چسبندگی بیشتر آن، از غلظت دهنده‌های طبیعی مانند «به دانه» استفاده می‌کنند. هم چنین ترکیبات مس برای تولید رنگ سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا این مواد در لعاب به راحتی حل می‌شود. در دوران قاجار، میناکاری کمی از تب و تاب افتاد و به اشیایی مانند سر قلیان و کوزه قلیان و کوزه و بادگیر قلیان محدود شد. در کاخ گلستان تاجی میناکاری شده از مس مربوط به آغامحمدخان دیده می‌شود.

قیمت و خرید ظروف میناکاری اصفهان با بهترین قیمت بازار و بالاترین کیفیت | گالری تبلیغاتی امیران تبلیغ در این زمان نقش‌های مینیاتوری همانند مجلس‌های بزم در دبار، شکار و اسب‌سواری بیشتر رواج داشت و میناکاری بر روی نقره انجام می‌شد. همچنین نقش‌های اسلیمی و ختایی به طرح‌ها افزوده شد و رنگ قرمز نیز بیشتر از همه دوره‌ها به کار میناکاران آمد. حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه صنایع دستی بازار مینا و chikadoo.ir می باشد. میناکاری بسته به روش تولید به دو دسته‌ی مینای خانه‌بندی و مینای نقاشی تقسیم می‌شود. در میناکاری سرد روی طلا بعد از طراحی طلا را در دمای اتاق به مدت دو روز قرار می دهند و به هیچ وجه نباید طلا را حرکت دهند.

شیرینی خوری مینا طرح گلبرگی

این نقوش برگرفته از نقوش باستانی خاصی است که در مساجد به چشم می خورد. مینا کاری اصفهان به هنر آتش و خاک نیز معروف است، زیرا کاشی‌های به کار رفته در گنبدهای مذهبی مساجد و فلزات به کار رفته در محصولات مختلف با رنگ‌های مینا لعاب می‌شوند. تقاضا برای این آثار به دلیل ارزش هنری و قیمت نسبتا پایین آن نسبت به دیگر صنایع‌دستی نسبتا زیاد است. این هنرمندان در خیابان چهارباغ و حوالی میدان نقش جهان آثار خود را عرضه می‌کنند. افرادی که ساکن اصفهان نیستند و در شهرها و دیگر کشورها زندگی می‌کنند می‌توانند به راحتی خرید اینترنتی ظروف میناکاری انجام دهند. روش ارسال صنایع‌دستی میناکاری اصفهان به سایر نقاط ایران بر اساس انتخاب مشتری در هنگام ثبت سفارش تعیین می‌شود.

اما در میان هنرمندان شناخته شده این عرصه، محمد ابن عبدالوحید هراتی در قرن ششم، استاد مرحوم زرقونی، استادی مرحوم صنیع زاده، استاد مرحوم فیض اللهی، آقایان غفاریان، هنردوست، اسماعیلی، فقیهی و … جزو بهترین‌ها هستند که اثراتشان کاملا مشخص بوده و ارزش بسیاری بالایی دارد. مواد رنگ مشکی با مخلوط کردن اکسید آهن (Fe2O3)، کروم و اکسید کبالت (CoO) به دست می‌آید و اگر مقدار آهن بیشتر شود رنگ مشکی متمایل به قهوه ای تغییر می‌کند و با اضافه کردن (CoO) اکسید کبالت رنگ مشکی حاصل می‌شود.

  • هم‌اکنون از رنگ‌های شیمیایی در نقاشی شی استفاده می‌گردد حال آنکه در گذشته رنگ‌های بکار گرفته شده گیاهی یا معدنی بودند.
  • تولید بشقاب میناکاری، گلدان،ساعت،شیرینی خوری،تنگ و … با هر تعدادی امکان پذیر می باشد.
  • میناکاری آقاجانی برای تمامی سنین و سلیقه ها محصولی با کیفیت در نظر گرفته است.
  • در واقع مخلوط محلول صمغ عربی و گلیسیرین، عمل حلال رنگ را انجام می‌دهد.