شرط جنرال موتورز باید این باشد که با مشارکت با گوگل و اسپاتیفای درآمد بیشتری نسبت به فروش وسایل نقلیه الکتریکی مجهز به Apple CarPlay بدست آورید. سایر خودروسازان قبلاً از CarPlay با قفل کردن عملکرد پشت دیوار پرداخت درآمد کسب کرده اند. و در حالی که یک بار CarPlay را با یک اشتراک برای گرفتن هزینه برای بستن کمربند ایمنی مقایسه کردم، رویکرد خام BMW بهتر از GM است.

من پیشبینی میکنم که جنرال موتورز این تصمیم را به موقع تغییر خواهد داد و بعد از همه، CarPlay را برای سواری به ارمغان خواهد آورد.
پس چگونه جنرال موتورز پشتیبانی CarPlay را در خودروهای الکتریکی کنار میگذارد، همانطور که رویترز برای اولین بار گزارش داد؟ بر اساس این گزارش، مدل 2024 تمام الکتریکی Chevy Blazer اولین خودروی الکتریکی خواهد بود که وارد این ماجراجویی جدید جسورانه می شود.
این یک چیز است که تسلا و ریویان هرگز از CarPlay پشتیبانی نکنند. هر دو شرکت خودروهای برقی نوآورانه ای ارائه می دهند: سدان ها و کراس اوورهای برقی فول سایز و جمع و جور از تسلا و اولین کامیون الکتریکی از ریوین به بازار. این چیز دیگری است که یک شرکت سعی کند جن CarPlay را پس از اینکه شناخته شده است از آن پشتیبانی می کند دوباره در بطری CarPlay قرار دهد.
دلیلی وجود ندارد که باور کنیم خودروسازان نمی توانند به ارائه CarPlay ساده و محتوایی ادامه دهند، اما خریداران خودرو در سال 2030 ممکن است انتظار داشته باشند که پشتیبانی از CarPlay به معنای تصاحب گسترده رابط کاربری باشد که اپل در WWDC 2022 از آن رونمایی کرد.
آیا موتور احتراق داخلی Chevy خود را که دارای CarPlay است با یک خودروی الکتریکی جدید از شورلت که ندارد جایگزین می کنید؟ در حال حاضر، بسیاری از تولیدکنندگان خودرو، وسایل نقلیه الکتریکی عالی را با یکپارچگی چشمگیر CarPlay ارائه می کنند. این کراس اوور برقی موجود در CarPlay Citizen خوبی است.
CarPlay 2013-2023
ادی کیو در سال 2013 از “iOS in the car” استفاده کرد و اپل یک سال بعد CarPlay را به عنوان آپدیت iOS 8 منتشر کرد. کارپلی در سال های اولیه به کندی توسط خودروسازان پذیرفته شد. پایونیر اولین بار CarPlay را در سال 2014 به خودروهای موجود معرفی کرد، سپس هیوندای اولین وسیله نقلیه جدید را با ادغام CarPlay در سال 2015 روانه بازار کرد.
اپل عاشق CarPlay است، شرکت ها عاشق ساختن اپلیکیشن برای CarPlay هستند و مهمتر از همه، خریداران خودرو انتظار CarPlay را دارند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که آیفون خود را به تقریباً هر ماشین مدرن متصل کنید و با رابط کاربری که قبلاً می شناسید به کتابخانه موسیقی، مخاطبین تلفن و سیستم ناوبری مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. در واقع، جنرال موتورز دریافت که مشتریان به اندازه کافی از CarPlay راضی هستند و در سال 2017 از طریق CarPlay سیستم ناوبری خود را به نفع اپل و Google Maps آغاز کردند.
یا شاید ارزش برند Chevy Blazer نسبت به Apple CarPlay بیشتر باشد و فقط جنرال موتورز اطلاعات لازم برای اثبات آن را دارد. مردم، هرگز ارزش وانت های دهه 70 را دست کم نگیرید.
اکنون، یک دهه پس از اولین حضور عمومی آن، خرید یک ماشین جدید بدون CarPlay سختتر شده است. با این حال جنرال موتورز خود را به عنوان یک دشمن جدید برای اپل و کارپلی معرفی می کند. دلایل حریصانه و شرورانه برای کنار گذاشتن Apple CarPlay از خودروهای الکتریکی جنرال موتورز به احتمال زیاد مقصر هستند، اما نمیدانم که آیا بینش اپل نیز عاملی است.
اگر GM یا CarPlay باشد، پیاده روی می کنم
برای جنرال موتورز، این تصمیم میتواند رأی قاطعانهای علیه آیندهای باشد که در آن خریداران خودرو انتظار دارند صفحهنمایش داخلی تجربهای یکپارچه طراحی شده توسط اپل را ارائه دهد. اگر این عاملی در تصمیم جنرال موتورز باشد، من کمتر مطمئن هستم که CarPlay در خودروهای جنرال موتورز باز خواهد گشت. جنرال موتورز در واقع ممکن است یک پیشگام باشد.
آیا جنرال موتورز حریص و نزدیکبین است یا جنرال موتورز اولین خودروساز بسیاری خواهد بود که قبل از اینکه اپل استاندارد جدیدی را با کارپلی نسل بعدی تعیین کند، از CarPlay خارج میشود؟ اگر خودروسازان ناامن از نسل بعدی CarPlay استقبال نکنند، شاید اپل باید روزی به فکر ساخت خودروی خود باشد. فقط یک اندیشه.
FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.