نشست محرمانه بین اپل و TSMC گزارش شد. ظرفیت 2 نانومتر


گزارش جدید حاکی از آن است که “جلسه ای محرمانه” بین جف ویلیامز، مدیر اجرایی اپل و TSMC سازنده تراشه انحصاری این شرکت، برگزار شده است.

حدس زده می‌شود که هدف از این جلسه، انعقاد قراردادی باشد که به اپل اجازه می‌دهد تمام ظرفیت ۲ نانومتری TSMC را رزرو کند، همان کاری که با فناوری ۳ نانومتری انجام می‌داد.

زمینه

TSMC مدت‌هاست که سازنده تراشه‌های انحصاری اپل برای پردازنده‌های سری A و M بوده است، زیرا این شرکت تایوانی پیشتاز جهانی قابل توجهی در فرآیندهای کوچک‌تر است.

طبق گزارش‌ها، اپل 100 درصد ظرفیت تولید تراشه‌های 3 نانومتری TSMC را برای تراشه A17 Pro مورد استفاده در مدل‌های iPhone 15 Pro، تراشه‌های M3 مورد استفاده در جدیدترین مک‌ها و تراشه M4 مورد استفاده در iPad Pro جدید رزرو کرده است.

این قرارداد تضمین می‌کرد که اپل ظرفیت کافی برای پاسخگویی به تقاضا برای محصولات خود را داشته باشد، در حالی که رقبایی را که ممکن است سعی کنند با پردازنده‌های خود عقب‌نشینی کنند، حذف می‌کند.

جلسه محرمانه می توانست حدود 2 نانومتری انحصاری باشد

شرکت اطلاعات تجاری TrendForce به یک گزارش محلی اشاره می کند که جف ویلیامز، مدیر اجرایی اپل برای دیدار با رئیس TSMC به تایوان سفر کرده است.

طبق گزارشی از اکونومیک دیلی نیوز، ویلیامز اخیراً از TSMC بازدید کرد و شخصاً توسط سی سی وی رئیس TSMC پذیرایی کرد.

بر اساس این گزارش، این بازدید محتاطانه برای تضمین ظرفیت تولید پیشرفته TSMC، که احتمالاً یک فرآیند 2 نانومتری است، برای تراشه‌های هوش مصنوعی داخلی اپل انجام شده است.

از 9to5Mac بگیرید

کاملا منطقی است که اپل یک بار دیگر به دنبال انحصار در آخرین فرآیندهای TSMC باشد.

علاوه بر تراشه های مورد نیاز برای محصولات مصرفی، طبق گزارش ها، اپل در حال توسعه یک “تراشه هوش مصنوعی” جدید برای سرورهای مرکز داده به عنوان بخشی از راه اندازی iOS 18 در اواخر امسال است. این باید به تقویت نسخه بسیار قدرتمندتر سیری کمک کند، که توسط فناوری ChatGPT ارائه شده در قرارداد با OpenAI تقویت شده است.

حتی اگر اپل قصد داشته باشد بتواند LLM خود را روی دستگاه اجرا کند، به احتمال زیاد برای مجموعه کامل ویژگی‌های هوش مصنوعی که انتظار می‌رود ماه آینده معرفی شوند، قابلیت‌های محدودی داشته باشد و قدرت پردازش از راه دور مورد نیاز باشد.

عکس از Adi Goldstein در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی