نقد و بررسی آیفون 14 نگاهی نزدیک به پرچمدار جدید اپل لیون تک

از این گذشته، همه دوربین‌ها از Photonic Engine جدید اپل بهره خواهند برد. آیفون ۱۳ مشخصات بسیار زیادی دارد، از جمله اینکه در آن از باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر استفاده شده و همچنین تراشه به کار رفته در آن‌ها نیز مصرف انرژی بهینه‌تری دارد. بنابراین در iPhone 13 Pro شاهد شارژدهی تا ۱.۵ ساعت بیشتر نسبت به iPhone 13 Pro هستیم و در مدل iPhone 13 Pro Max نیز این رقم به ۲.۵ ساعت شارژدهی بیشتر نسبت به نسل گذشته می‌رسد.

  • گوشی آیفون ۱۳ به اندازه کافی جمع و جور است و مشکلی در استفاده از آن با یک دست نخواهید داشت.
  • قابل ذکر است که آیفون 11 پرو کوچکتر تنها 10 ساعت و 5 دقیقه در تست باتری ما دوام آورده است، پس اگر واقعا نگران دوام باتری هستید، باید یک آیفون 11 پرو مکس خریداری کنید.
  • نوار بیرونی دستگاه از استیل ساخته شده است که برای اولین بار در سری آیفون ۱۲ به کار رفت و از نظر ظاهری ما را یاد آیپد پروهای چند سال قبل می‌اندازد.
  • جزئیات دیدنی است، کنتراست و محدوده دینامیکی قابل ستایش و رنگ‌ها هم به طرز چشمگیری دقیق هستند.

البته قبل از معرفی رسمی این گوشی نیز این مساله مشخص شده بود و بخاطر همین موضوع حین معارفه رسمی دستگاه و مشخص شدن صحت این موضوع، چندان شگفت زده نشدیم. علاوه بر اینکه طول عمر باتری گوشی در حالت استفاده نرمال از دستگاه مناسب است، در دیگر حالت‌ها نیز از تعادل خوبی در نتایج بهره می‌برد. برای مثال، طول عمر باتری در حالت مکالمه در شبکه‌های 3G برابر با 12 ساعت، وبگردی 13 ساعت و پخش ویدیو 14 ساعت می‌باشد. شاید اپل می‌توانست از طراحی نزدیک به گوشی‌های آیفون 6 و 6S در این گوشی استفاده کند، اما باید اعتراف کنیم که طراحی 5S برای یک گوشی 4 اینچی بسیار دلچسب‌تر از طراحی دو گوشی جدید آیفون می‌باشد.

قیمت آیفون SE 2022 چقدر است؟

آیفون SE بالاخره بعد از دو سال به روز شد اما هیجان زیادی در مورد آن وجود ندارد. این نسخه جدید، طراحی قدیمی را تغییر نمی‌دهد اما شرایط باتری کمی بهتر شده است. شما اتصال ۵G، پردازنده فوق‌العاده سریع و دوربین کمی بهتر را در این گوشی دارید اما هیجان یک گوشی تولید ۲۰۲۲ را شاید به بسیاری ندهد. یکی از محدودیت‌های طراحی آیفون SE این است که به خاطر اندازه کوچک و ضخامت کم آن، نمی‌توان باتری بزرگی را درون آن قرار داد. اما اپل به نحوی در این راستا تلاش کرده و ظرفیت باتری آیفون SE 3 در مقایسه با نسل قبلی حدود ۱۰ درصد بزرگتر کرده است. از نظر حافظه داخلی، نسخه پایه هنوز با حافظه ۶۴ گیگابایت عرضه می‌شود و البته قیمت آن کمی بالاتر از نسل قبلی و معادل ۴۳۰ دلار است.

نقد و بررسی آیفون 12 + چرا آيفون 12 نخریم؟

شارژدهی آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت به نسل قبل بهتر شده اما هنوز هم توان شارژ آن از ۲۷ وات فراتر نمی‌رود. شارژ کامل باتری با این توان به ۲ ساعت زمان نیاز دارد که حتی نسبت به میان‌رده‌های اندرویدی در سطحی پایین‌تر قرار می‌گیرد. اپل علاوه بر افزایش ظرفیت باتری، با کمک پروموشن و تراشه کم‌مصرف‌تر میزان شارژدهی را به شکل قابل توجهی افزایش داده. این بهینه‌سازی به حدی است که حتی با استفاده سنگین از آیفون ۱۳ پرو مکس هم نمی‌توانید شارژ آنرا در یک روز خالی کنید. این گوشی نه‌تنها از گوشی‌های هم‌رده، بلکه در بعضی تست‌ها مثل گیک‌بنچ از پرچمداران اندرویدی هم قوی‌تر است و با توجه به رزولوشن پایین نمایشگر، در اجرای بازی‌ها از آیفون ۱۳ پرو مکس نیز بهتر عمل می‌کند. به طور کلی با توجه به مشخصات ارائه شده، آیفون ۱۳ پرو یک ارتقای خیلی مهم برای نسل قبلی محسوب نمی‌شود و بنابراین کنار گذاشتن آیفون ۱۳ پرو برای این مدل جدید چندان منطقی نیست.

قرار داده شده است که بخش‌های مختلف این گوشی را مورد بازبینی قرار می‌دهد. همچنین جدولی از مهم‌ترین مشخصات فنی iPhone 14 Pro Max تهیه شده است که در ادامه آن را مشاهده خواهید کرد. اپل توجه بی سابقه وبلاگ 9to5mac.ir ای به ارتقاء قابلیت های ویدیویی iPhone 11 Pro Max داشته است. در این آیفون، دامنه دینامیک برای ارائه جزئیات بهتر همراه با تثبیت سازی سینماتیک برای ضبط ویدئوهای بدون لرزش، گسترش یافته است.