هرآنچه در مورد آیفون 14 اپل می‌دانیم تکنولایف

این تراشه چهار تریلیون عملیات را در هر بار گرفتن عکس انجام می‌دهد که به موتور فوتوتونیک اپل کمک می‌کند که از یک “موتور عصبی قدرتمند” استفاده می‌کند که چندین تصویر را در یک عکس ترکیب می‌کند. سیستم دوربین جدید اپل، باعث بهبود عملکرد در نور کم را تا دو برابر در دوربین اصلی، تا سه برابر در دوربین Ultra Wide، تا دو برابر در دوربین تله فوتو و تا دو برابر در دوربین TrueDepth می‌شود. اپلیکیشن dynamicSpot، با تمرکز بر قابلیت‌های مالتی‌تسک، به عنوان شبیه‌ساز ویژگی داینامیک آیلند آیفون 14 برای گوشی های اندرویدی منتشر شد. به نظر می‌رسد این شرکت آمریکایی قصد دارد همچنان وابستگی‌های خود به خطوط تولید چین را کمتر کند. ۱۴۰۱ © تمامی حقوق این وب سایت برای تکراتو – اخبار تکنولوژیمحفوظ بوده و نقل مطالب تنها با ذکر منبع سایت بصورت لینک، مجاز است.

تضمین کیفیت

حتی دیجی تایمز اعلام کرده است که فرایند تولید این تراشه می‌تواند ۳ نانومتری باشد. افشاگری دیگری هم وجود دارد که گویا هر دو آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ وبلاگ 9to5mac.ir پرو مکس از ۸ گیگابایت حافظه رم استفاده خواهند کرد. این روند با توجه به ۶ گیگابایت حافظه رم در اکثر گوشی‌های آیفون، پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

صفحه نمایشی که در این گوشی آیفون 14 پرو استفاده شده است از نوع LTPO Super Retina XDR OLED می باشد که از نرخ به روز رسانی تصویر ۱۲۰ هرتز و قابلیت پشتیبانی از hdr۱۰ و Dolby vision و شدت نور ۱۰۰۰ نیت را دارد. این صفحه نمایش از اندازه ۶٫۱ اینچ بهره برده است که از حاشیه های کمی هم در بدن استفاده می کند به طوری که نسبت صفحه نمایش به کل بدنه ۸۷ درصد میباشد. زمانی که کاربران در منطقه کم سیگنال قرار داشته باشند می‌توانند از طریق ماهواره پیام متنی ارسال کنند. یک سیستم فشرده‌سازی اندازه پیام‌های متنی را به یک سوم کاهش می‌دهند این سیستم می‌تواند با استفاده از این فناوری پیام‌های متنی را در کمتر از ۱۵ ثانیه ارسال کند.

گوشی موبایل اپل آیفون 13 پرو Apple iPhone 13 pro ظرفیت 256 گیگابایت

گفته‌های زیادی در مورد دوربین فوق عریض وجود ندارد ولی حدس می‌زنیم این لنز نیز با بهبودهای خوبی همراه باشد. مینگ‌چی کو افشاگر معروف نیز در این زمینه گفته که اپل می‌خواهد به جای دوربین تله‌فوتوی متشکل از لنز‌هایی با ۶ عنصر از دوربینی استفاده کند که از لنزهای آن از ۷ عنصر تشکیل می‌یابند. بر اساس گمانه‌زنی‌های اخیر، اپل گوشی آیفون 14 پرو مکس را با قیمت 1199 دلار روانه‌ی بازار خواهد کرد. این در حالی است که گزارش‌های قبلی نیز از احتمال افزایش قیمت نسخه‌های قدرتمندتر نسل جدید گوشی‌های آیفون خبر داده بودند.

  • آیفون ۱۴ پرو از اپل پای و ویزا و مسترکارت و گواهینامه هم پشتیبانی می کند همانطور که می‌دانید آیفون۱۴ پرو از فیس آیدی برای امنیت استفاده کرده است که بسیار کارآمد می باشد.
  • به‌استثنا مدل‌های پرو که حالا بدون ناچ و با یک حفره داینامیک دوربین سلفی عرضه شدند.
  • به نظر می‌رسد که اپل افزون بر ارسال آیفون به رسانه‌ها برای بررسی، محصول جدید خود را برای ستارگان سرویس تی‌وی پلاس هم فرستاده است.
  • دوربین فوق‌عریض اما ظاهرا هیچ تغییر خاصی نداشته و همان دوربین آیفون 13 است.
  • در کنار این تراشه از 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X استفاده شده که از نظر فناوری از مدل‌ها پرو عقب‌تر است.
  • در عوض شما می‌توانید از طریق اپ Find My، موقعیت خود را برای مخاطبین به‌اشتراک گذاشته و همچنین پیام‌های کوتاه برای اورژانس ارسال و درخواست کمک کنید.

این نسل از پردازنده های آیفون دارای 6 هسته پردازشی با چینشی مشابه M2 بوده و تا قدرت بیشتری را در مقابل A15 دریافت کرده اند. شاید این پیشرفت جای شگفتی داشته اما این عدد نشان می دهد پردازنده A15 هنوز در دسته قوی ترین ها حضور دارد. حافظه های ذخیره سازی آن به ترتیب ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و 1 ترابایت توسط اپل در نظر گرفته شده است. مینگ چی کو تحلیل‌گر ارشد اپل، ادعا می‌کند که دو مدل ۶.۱ اینچی برای نسخه‌های پایه و پرو و دو مدل ۶.۷ اینچی برای نسخه‌های پرو مکس و مکس وجود خواهد داشت. مشخصات دقیق‌تری از راس یانگ که یک افشاگر با سابقه خود است، ارائه شده است. او ادعا کرده است که آیفون ۱۴ از یک صفحه نمایش ۶.۰۶ اینچی اولد با وضوح ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل استفاده خواهد کرد و نرخ تازه‌سازی آن هم ۶۰ هرتزی خواهد بود.