هر آنچه که لازم است از گوشیهای هواوی بدانید 9to5mac Farsi

متاسفانه در حال حاضر نشانههایی از روی مضر تکنولوژی به چشم میخورد و استفاده ناصحیح از تلفن همراه، اپلیکیشنها، شبکههای اجتماعی و حتی بازیهای رایانهای افزایش پیدا کرده است. گوشی موبایل یا همان گوشی هوشمند امروزه تبدیل به یکی از مهمترین لوازم در زندگی شده است. اما حال ما در آینده افرادی که 50 سال پیش زندگی میکردند حضور داریم میتوانیم به طور دقیق در مورد اثرات تکنولوژی بر روی زندگیمان صحبت کنیم، همچنین از اتفاقاتی که طی اینسالها رخ داده درس بگیریم تا در آینده مجددا طعم تلخ استفاده از تکنولوژی به شکل نادرست را نچشیم. نتایج این پژوهش در کارخانه فولاد کویر کاشان حاکی از تاثیر مدیریت تکنولوژی بر قابلیتهای چابکی و همچنین ارتباطی معنی دار و مثبت بوده است و میتوان دریافت که در صورت بهکارگیری، پیاده سازی و یا ارتقاء مدیریت تکنولوژی، میتوان امیدوار بود که شرکت چابک خواهد بود یعنی با سرعت بیشتری به نیازهای مشتریان پاسخ داده، انعطاف پذیرتر بوده و ضمن داشتن شایستگی ها و مزایای ویژه در مقایسه با رقبا، کالاهایی با کیفیت و کارکنانی بهره­ورتر و کاراتر داشت. توضیحات مربوط به «کپی رایت»، «تعارض منافع» و «مشابهت یابی مقالات» در بخش راهنمای نویسندگان به دقت مورد مطالعه قرار گرفته و ضمن مد نظر قرار دادن الزامات مذکور در این خصوص فرمهای مربوطه به طور دقیق تکمیل و در هنگام ارسال مقاله در سامانه نشریه بارگذاری گردد.

همانگونه که در جدول 1 نشان داده شده است ، ممکن است بسیاری از این فعالیتها نامهای مختلفی داشته باشند، اما در واقع آنها در عمل به دنبال دستیابی به قابلیتهای تکنولوژیکی هستند. در حالی که سری P گوشی huawei را برای افرادی تولید میکند که طراحی و رنگهای جذاب برایشان در اولویت قرار دارد و دوست دارندکه بهترین دوربین گوشی موبایل را در اختیار داشته باشند. بنابراین ، لازم است که خود را با این تکنولوژی ها سازگار کنید تا بهترین تجربه را در اختیار کاربران خود قرار دهید. سازمان چابک سازمانی است که توان پاسخگویی سریع و اثربخش به تغییرات ایجاد شده در محیط خود را داشته باشد (لین و همکاران39، 2006). عرصه کسب و کار امروز عرصه رقابت است و سازمانها از هر نوع که باشند بایستی برای بقا در محیط رقابتی و متغیر تجاری و بهرهبرداری از تغییرات پیرامون خود به توان پاسخگویی سریع در راستای تامین نیازهای متنوع مشتریان که ویژگی یک سازمان چابک است، دستیابند (شریفی و ژانگ40،1992). نتایج این پژوهش به مثابه یک چراغ راهنمایی برای مدیران بنگاه است که استقرار نظام مدیریت تکنولوژی به صورت جامع (در نظر گرفتن تمام فعالیت های نظام به صورت یکپارچه) نقش موثری در چابک شدن سازمان دارد.

تکنولوژی در اقتصاد رقابتی امروز، نقش مهم و حیاتی ایفاء می کند و پرواضح است که استراتژیهای رقابت جهانی به طور فزایندهای در حال تبدیل به تکنولوژیهستند که به سمت بسترهایی بسیار پویا، با سرعت بالا و محیطی پر تلاطم حرکت کردهاند (باداوی1، 1998). در سالهای اخیر، تکنولوژی پیشرفت­هایی با سرعتی چشمگیر داشته است. تاثیر تکنولوژی توسط فعالان، دانشگاهیان و دولت به عنوان یک سر منشا مزیت رقابتی برای صنایع تولیدی به طور گسترده و وسیع پذیرفته شده است. بیش از ۸۰ درصد تحلیلگران دنیای تکنولوژی باور دارند که این اتفاق برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ رخ خواهد داد و اولین دولت ها، با توجه به سیستم های مدیریت محتوا قادر می گردند تا به جای سر شماری، از تعداد افراد حاضر در کشور اطلاع کسب کنند. در تعریفی دیگر مدیریت تکنولوژی به مفهوم مدیریت سیستم هایی است که به ایجاد، کسب و استفاده از تکنولوژی کمک می کنند. فناوری در زندگی امروز ما به حدی افزایش یافته که قابل توصیف نیست. ما نمیتوانیم جلوی پیشرفت تکنولوژی را بگیریم و همچنین قصد نداریم استفاده از تکنولوژی را متوقف کنیم، زیرا در آن زمان منزویتر و دور از جامعه خواهیم بود، اما اتفاقی که کمک میکند تا استفاده از تکنولوژی برای همه جذابتر و سالمتر باشد، فرهنگسازی است.

فناوری بلاک چین به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد تا از سیستم های منبع باز برای پروژه های خود استفاده کنند که روند توسعه را بسیار ساده تر می کند. همچنین کار برای پژوهشگران نیز ساده شده است. این نوآوری های جدید در زمینه امنیت سایبری به شما کمک می کند امنیت اطلاعات را ساده کرده و تداوم کسب و کار خود را بهینه کنید. البته این سه قلمرو در کنار حوزة کامل اطلاعات میتواند به عنوان یک فوق ساختار لحاظ گردد که وجود آن تشکیل دهندة تفاوت اولیه بین فرهنگ ما و تمام فرهنگ های گذشته است.تعریف تکنولوژی به عنوان علم کاربردی، توجیه کنندة تعامل بین اجزاء گوناگون این فوق ساختار نیست. یک گوشی با سیستم عامل قدرتمند، باتری مناسب، و البته پایینترین قیمتی که ممکن است در بازار و یا به صورت آنلاین بتوانید پیدا کنید. همچنین در صورتی که تجربه خرید از فروشگاه ما را داشته اید با درج کامنت می توانید میزان رضایت خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. دوربینی با مگاپیکسل بیشتر به خودی خود تصاویر بهتری را به همراه نخواهد داشت. همچنین این لنز که به خودی خود میتواند به بزرگنمایی ۳.۹ برابری دست یابد، قادر است با تکیه بر زوم دیجیتال و ایجاد فاصله کانونی ۲۷۰۰ میلیمتری، تا ۲۰۰ برابر زوم بیشتر را به همراه آورد که شما حتی در زوم ۱۰۰ برابری آن نیز شاهد افت کیفیت تصویر نخواهید بود.

این مسائل که از اهمیت فزایندهای برخوردار هستند، به عنوان سرعت توسعه تکنولوژی و افزایش سایت 9to5mac پیچیدگی شناخته میشوند. کمپانی سامسونگ یک شرکت چندملیتی بوده که از بزرگترین شرکت های کره جنوبی محسوب شده و در صنایع مختلف مانند کالای دیجیتال، لوزام خانگی، صوتی و تصویری فعالیت میکند. مهمترین مدل سامسونگ در بازار جهان سری پرچمدار گلکسی نوت ۱۰ محسوب میشود که نزدیک به سه ماه از عرضه آن میگذرد. این درحالیست که شروع قیمت گوشی پرچمدار آیفون 13 پرو مکس سامسونگ 1،100 دلار است و این به معنای اختلاف قیمت چند صد دلاری بین این دو گوشی است. همانطور که میدانید تنها برخی از دستگاههای پرچمدار هواوی این بروزرسانی را دریافت کردهاند؛ اما حالا هواوی فهرست دستگاههای سازگار با این بروزرسانی بزرگ را گستردهتر کرده است.

جدیدترین فناوری های این حوزه شامل توسعه الگوریتم هایی است که از کاربران در برابر حملات فیشینگ ، محافظت می کند. محبی، رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی با اشاره به این که گوشیهایی که بهصورت مسافری وارد کشور میشدند، شامل هیچ گارانتی و خدمات پس از فروشی نبودند، گفت: «اما حالا تمامی گوشیهایی که بهصورت رسمی وارد شدهاند، ١٨ماه گارانتی دارند و چنانچه بر خلاف آن چه تعهد کرده عمل کنند، با آن برخورد میشود. متاسفانه پیشرفت روزافزون تکنولوژی به افزایش استفاده ناصحیح از آن نیز کمک کرده، بهطوری که بسیاری از تکنولوژیها یا ترندهای جدید دنیای فناوری به جای آنکه در جهت مثبت مورد استفاده قرار بگیرد، تاثیرمنفی بر روی جامعه گذاشته است. گوشی های سری Y هواوی، ارزان ترین محصولات این برند را شامل می شوند؛ هرچند سری گوشی های هوشمند Y9 قیمت بالاتری در مقایسه با گوشی های این سری هواوی دارند. این فعالیت یک بخش حیاتی از شایستگی تکنولوژیکی را شکل میدهد که شامل بازتابی از پروژههای تکنولوژی و فرآیندهایی است که در داخل و یا خارج شرکت انجام شدهاند (ستیندامار و همکاران، a2009). البته فاجعه در این زمینه کمی عمیقتر است، کار به جایی رسیده که ایجاد روابط و حتی ازدواج تنها به دلیل شوآف در شبکههای اجتماعی به یک چالش در جهان تبدیل شده و موردی است که بسیاری از روانشناسان نسبت به آن هشدار دادهاند.

تولید چابک را میتوان ناشی از ویژگیهایی دانست که درطول قرن بیستم معرف تو لید بودند، از جمله عقلانیت، استانداردسازی و حذف عدم قطعیتها (وایت و همکاران45، 2005). همچنین، تولید چابک را میتوان به عنوان مجموعهای از ابزارها، تکنیکها و طرحهایی که یک کارخانه یا شرکت را قادر میسازد که تحت تغییرات غیر قابل پیشبینی رشد کند. این تکنولوژی های جدید برنامه نویسی فرصت هایی خلاقانه را برای توسعه دهندگانی که علاقه مند به یادگیری مهارت های جدید هستند فراهم می کند. قطعا استفاده از تکنولوژی نیاز به قانون و قوانین جدید دارد. این دوربین سلفی با تمرکز بر اقتصادی بودن کیفیتی 20 مگاپیکسلی دارد.

انواع گوشی موبایل این روزها عضوی جدا نشدنی از زندگی روزمره همه ما است. با استفاده از این نوع فناوری امروزه ما می توانیم همکلاسی های دوران مدرسه خود را از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک،توییتر و اینستاگرام پیدا کنیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم. یا بهطور مثال این دو موقعیت را مقایسه کنیم، تمامی فعالیتهای شما از کار کردن تا تغذیه و استراحت و حتی ورزش در یک اتاق اتفاق بیفتد یا آنکه شما مجبور باشید برای هرکدام از این فعالیتها به بیرون از خانه بروید و خود مشغول به کار شوید. برخلاف این روزها که طراحی ظاهری به میزان خمیدگی گوشیها و یا رنگ آنها محدود میشود، در روزگار نهچندان دور، شاهد گوشیهای مربعی، اشکی، انواع مختلف تاشو و البته صفحه کلیدهای متنوع بودیم. البته در اینجا مفهوم زندگی ناسالم بیشتر به مقوله فرهنگ و رفتارهای انسانی میپردازد، اما اگر پا به پای تکنولوژی به آینده پیش رویم، ممکن است از منظرهای فیزیکی و سلامت جسمانی نیز زندگی ناسالمتری داشته باشیم و در این نقطه تعادل زندگی راحتتر و سالمتر بر هم میخورد و این همان نقطهای است که ما نگران آن هستیم. از تکنولوژی که مشکلات انسانها را رفع نکند استقبال زیادی نمیشود و در نهایت آن تکنولوژی شکست میخورد.

هوآوی در تولید گوشی های خود تمام تلاش خود را داشته است تا گوشی هایی را به بازار عرضه دارد که عمر طولانی دارد. به طور مثال مدیران امروزه سعی می کنند فعالیت های خود را در نقاطی از دنیا دایر کنند که نرخ دستمزد با آهنگی کند تر رشد می کند. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نایب رئیس شورای عالی فضایی کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به سوالی پیرامون چگونگی به سرانجام رسیدن پروژه ماهواره خیام در دولت سیزدهم، اظهار داشت: این یک کار ملی و دستاورد ملی متعلق به همه و مربوط به تلاش همه دولتهاست و آنچه مهم است این است که ما توانستیم در کنار قدرت شماره یک یا دو فضایی دنیا کار مشترک تعریف کنیم و توافقات بسیار خوبی را با آژانس فضایی روسیه برای ادامه همکاریها داشتیم و این اتفاق با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم اتفاق افتاد. با ظهور اینترنت بسیاری از کسب و کار ها رونق گرفته که همین موضوع باعث شده بیشتر افراد به صورت دورکاری کار کنند چون می توانند از طریق اینترنت به راحتی با مشتریان خود از سراسر دنیا تعامل برقرار کنند.

علاوه بر این، ابزارهای تکنولوژی مانند کیندل و تبلت جای خواندن و نوشتن را می گیرند. هرچند این تحریم برای کاربرانی که از قبل انواع گوشی هواوی را داشتند مشکلی به وجود نیاورد؛ باعث شد شرکت چینی نتواند در مدلهای جدید خود از سرویسهای گوگل نظیر پلی استور، گوگل سرچ و قابلیت سینک مخاطبین و تقویم بهره بگیرد.چشمبادامیها همانند گذشته به AOSP یا پروژهی متنباز اندروید دسترسی داشتند؛ اما باید فکری برای جای خالی اپلیکیشنهای گوگل میکردند. آنر یکی از زیربرندهای کمپانی هواوی بود که در سال 2020 فروخته شد تا بتواند بهعنوان یک شرکت مستقل فعالیت خود را ادامه دهد. من معمولا آنچه در Twitter مینویسم به Facebook و Friendfeed هم منتقل میکنم و هر وقت کسی درباره آن نظری بدهد آن را دنبال میکنم. گاهاً شده است که می خواهیم یک گوشی جدید بخریم، قیمتش را هم می دانیم، اما بنا به هر دلیلی، مثلاً، پول کافی نداریم، وقت خرید نداریم و یا هر چیز دیگری، آن را به هفته و یا روزهای بعد موکول می کنیم. هیچیک از گوشی های جدید هوآوی از سرویسهای گوگل پشتیبانی نمیکنند، اما خوشبختانه این موضوع به هنگام استفاده از این گوشیها هیچ مشکلی را برای کاربران ایجاد نمیکند؛ زیرا هوآوی سرویسهای اختصاصی خود را مانند اپ گالری برای دانلود برنامههای مختلف دارد.

در سال 1991 میلادی گروهی از متخصصان صنعتی مشاهده کردند که نرخ افزایش تغییرات در محیط تجاری از توانایی های سازمانهای تولیدی سنتی در جهت تطبیق و سازگاری با آن، سریعتر و شتابانتر است. به عنوان مثال، یک مطالعه که به بررسی مقالات منتشر شده در مجله Technovation پرداخته است، دو موضوع عمده را شناسایی کرده است که از این قرار است: نوآوری تکنولوژی و مدیریت تکنولوژی (نیمبیسان و ویلمن27، 2004). در این تحقیق بیان میشود که 84 درصد از مقالات این مجله مربوط به این موضوعات بوده است یا به شکلی به آن وابسته بوده است. با این حال تاکنون مطالعه­ای که تاثیر این فعالیتهای شش­گانه را بر قابلیتهای چابکی بررسی کند انجام نشده است و در این مطالعه هدف این است تا با ایجاد و تبیین مدلی، به بررسی نقش فعالیتهای مدیریت تکنولوژی در قابلیتهای چابکی سازمان مورد مطالعه پرداخته شود. در مورد چين بنا به حدس و گمان ميتوان بر اين فرض بود که انحراف از مسير و سرانجام سترون شدن انگيزه خلاق، ناشي از ارزشهائي بود که حکومت و ديوان سالاري قدرتمند آن کشور القا ميکرد، يعني نتيجه احترام کمي بود که چين به انگيزههاي سودطلب ميگذاشت و به سبب فقدان انگيزه واقعي فعاليت اقتصادي بود.

از طرفی، شبکههای اجتماعی نیازهایی را برای جامعه ایجاد کرده که تا پیش از آن وجود نداشت، نیاز به سفر خارج از کشور و گرفتن تولدها و مهمانیهای لاکچری از جمله اتفاقاتی هستند که به دلیل وجود نیاز توسط شبکههای اجتماعی در جامعه متداول شده است. از این فناوری همچنین میتوان در صنعت سینما استفاده کرد، هرچند که تاکنون هم این اتفاق افتاده و به ویژه در فیلمهای اکشن و پرچالش از این فناوری استفاده میشود. این پژوهش، مدل توسعه داده شدهای است که تاکنون در پژوهشهای قبلی ارائه نشده است؛ گرچه مطالعات قبلی به تاثیر تکنولوژی به عنوان یکی از منابع کلیدی برای رقابت پذیری بنگاه اشاره کرده اند و این خود موجب افزایش درک پژوهشگران در مطالعات مدیریت تکنولوژی شده است و در این مطالعه شکافی که در مطالعات تجربی وجود داشت، تکمیل گردید. به این ترتیب ما میتوانیم ویدیوهایی را بسازیم که در آن یک فرد در حال گفتن حرفهایی است که تاکنون آنها را به زبان نیاورده و یا در حال انجام کاری است که تاکنون انجام نداده و در عین حال کیفیت این ویدیوها آنقدر بالاست که حتی شما باور نخواهید کرد که واقعی نیستند.

همچنین دوربین پشتی سهگانه گلکسی A50 در مدل A51 جای خود را به دوربین چهارگانه داده و این افزایش تعداد دوربینها، افزایش وضوح تصویربرداری را نیز به همراه داشته است. طیف گسترده ای از اختراعات فناوری به ما کمک کرده است که اوقات فراغت خود را پر کنیم. اما شکوفایی دانش بشر با اختراعات پی در پی در سال ۱۷۶۰ چنان شوکی به ساختار اقتصاد جهان وارد کرد که آن را انقلاب صنعتی نامیدند. بهعنوان مثال، کنسرسیومی (انجمنی که معمولا از چندین شرکت تشکیل شده است) از شرکتهای پشتیبان پروژه ای بهنام Gigastack قصد دارد نیروگاه بادی دریایی Horn sea Two Ørsted را به ۱۰۰ مگاوات الکترولیزر برای تولید هیدروژن سبز در مقیاس صنعتی مجهز کند.

این فناوری به قدری رشد کرده است که تا سال آینده ، این دستگاه ها قادر خواهند بود صدای افراد مختلف را تشخیص داده و یک تجربه شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه دهند. داده ها و اطلاعات را می توان در سراسر شبکه بدون نیاز به واسطه انتقال داد. کمتر از سه سال دیگر، حدود ۹۰ درصد از کاربران دسترسی نامحدودی خواهند داشت به فضای ذخیره سازی اطلاعات. اگر مقدار t محاسبه شده از مقدار بحرانی کمتر و یا با آن مساوی باشد، فرضیه پژوهشی رد و در صورت بزرگتر بودن از مقدار بحرانی، فرضیه بیان شده تایید میشود. شرکت هواوی Huawei در یک سال اخیر با عرضه گوشی های ارزان قیمت تونسته سهم قابل توجهی از بازار گوشی موبایل رو به خودش اختصاص بده . همچنین، مرور ادبیات مرتبط با مدیریت تکنولوژی(مطابق شکل 1) نشان می­دهد که شش فعالیت اساسی برای نظام مدیریت تکنولوژی قابل تبیین است. همچنین، مطالعه انجام شده توسط مولوی و همکاران(1392) در صنعت هوایی ایران نشان می­دهد از میان 7 توانمندساز در نظر گرفته شده، مدیریت تکنولوژی، به عنوان دومین توانمندساز شناخته شد. اهمیت این پژوهش از بعد نظری بدین صورت است که در مطالعات انجام شده، فعالیتهای مدیریت تکنولوژی و قابلیتهای چابکی به صورت مجزا به کار رفته است و در این پژوهش به علت اهمیت این متغیرها در پاسخگویی به محیطهای پویا به صورت همزمان مدلسازی شده است که در مطالعات پیشین به آن توجه نشده بود.

کیفیت ساخت و طراحی یک گوشی میتواند تأثیر به سزایی در قیمت نهایی آن داشته باشد. نایب رئیس شورای عالی فضایی با بیان اینکه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم منجر به تبدیل قرارداد خرید ماهواره به قرادادی برای انتقال تکنولوژی شد، گفت: با توافقات صورت گرفته، ما خیامهای ۲ و ۳ و ۴ را به صورت مشترک با روسیه خواهیم ساخت. در سال 2021 پیشرفت های زیادی در زمینه توسعه وب مشاهده شد و ما در این مطلب به معرفی 6 تکنولوژی برتر توسعه وب که انقلابی در سال 2021 ایجاد می کند ، پرداختیم و با هم مهم ترین آنها را مرور کردیم. تکنولوژی Blockchain اکنون قابلیت آن را داراست که در مواردی فراتر از بیتکوئین مورد استفاده قرار گیرد. طبق برآوردها ، تا سال 2023 8 میلیارد دستیار صوتی دیجیتالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ۸۰ درصد متخصصانی که به نظر سنجی یادشده پاسخ داده اند، باور دارند که در هفت سال آینده چنین فناوری به شکل تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.