هوآوی را فراموش کنید، ده ها نفر صاحب نام اپل هستند

بنابراین، بله، ده ها شرکت دیگر با موفقیت Vision Pro را در دسته های مختلف ثبت کرده اند. اما نه، این بدان معنا نیست که اپل باید نام رایانه فضایی خود را تغییر دهد – در چین یا جاهای دیگر.

در روزهای اخیر گزارشی مبنی بر بروز مشکل در برند Vision Pro منتشر شده است که برخی اشاره می کنند که قبلاً توسط هواوی در چین ثبت شده است.

یکی از مالکان برند Vision Pro وجود دارد که ممکن است برای اپل مشکل سازتر به نظر برسد: Cognex. این شرکت نه تنها در محصولات دو بعدی و سه بعدی با فناوری پیشرفته تخصص دارد، بلکه قدیمی ترین ادعای ایالات متحده را در مورد این برند دارد. برخی از متخصصان IP معتقدند که این ممکن است نشان دهنده این باشد که Cognex یک تامین کننده اپل برای Vision Pro است و بنابراین توافقی در مورد استفاده از علامت حاصل شده است.

جستجو در پایگاه داده علامت تجاری صدها برنامه کاربردی برای ثبت Vision Pro را نشان می دهد. برخی اعطا شده اند و جاری هستند، برخی اعطا شده اند و از آن زمان منقضی شده اند، برخی دیگر هنوز در انتظار هستند.

اصلا تعجب آور نیست. هنگامی که برای ثبت یک علامت درخواست می کنید، باید کالاها و خدماتی را که قصد استفاده از آن را دارید، مشخص کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است “Acme” را به عنوان یک علامت تجاری برای تله‌های جاده‌رانر مبتنی بر جعبه ثبت کنید، در حالی که شرکت دیگری ممکن است آن را برای مواد منفجره ثبت کند. هر دو علامت معتبر و قابل دفاع خواهند بود، اما فقط برای دسته بندی محصولات مربوطه خود.

این یک اصطلاح مالکیت معنوی است که می‌توانیم آن را به عنوان «ارتباط محصول» در نظر بگیریم. فرض کنید من و شما هر دو برای نام تجاری Zyzzyva International در دسته حشرات درخواست می دهیم – اما شما سوسک های گرمسیری زنده می فروشید و من هدفون می فروشم. در صورت مساوی بودن همه چیز، شما در این رده امتیاز را کسب خواهید کرد زیرا متمایزترین ادعای شماست.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

این حتی در مورد علامت تجاری اپل برای اپل صدق می کند. ادعای شرکت مبنی بر استفاده از آن برای سخت افزار، نرم افزار و خدمات بسیار متمایز است، بنابراین هیچ کس دیگری شانس ثبت آن را در آن دسته ها ندارد. اما اگر یک خواربارفروشی تخصصی ایجاد کنم که فقط سیب می‌فروشد، ممکن است ادعای متمایز بودن بهتری در رده میوه‌های تازه داشته باشم – حتی اگر آووکادوی اپل امتحانش را در دنیای واقعی بسیار گران کند.

اما حتی اگر ثبت‌های علامت تجاری Vision Pro را که هنوز فعال هستند، با موفقیت فیلتر کنیم، حداقل 58 مورد از آنها وجود دارد.

ادعاهایی مبنی بر این که این امر می تواند اپل را مجبور به تغییر نام دستگاه کند وجود دارد – اما این گزارش ها بر اساس درک بسیار ناقصی از وضعیت است.

اگر درخواست ثبت علامت تجاری برای هر دسته محصولی دارید، از همبرگرهای aardvark گرفته تا اسموتی های zyzzyva (یک سوسک استوایی، فکر می کردم همه می دانند) – همانطور که اپل تمایل دارد انجام دهد – برنامه های رقیب بر اساس آنچه که وجود دارد در نظر گرفته می شود. به نام “تمایز”.

بله، درست است که هواوی Vision Pro را به عنوان یک علامت تجاری در چین به ثبت رسانده است. اما همین امر در مورد بسیاری از شرکت های دیگر در بسیاری از کشورهای دیگر صدق می کند.