ویژگی‌های دسترس‌پذیری iOS 18 که زندگی را تغییر می‌دهند مورد استقبال قرار می‌گیرد


ویژگی‌های دسترس‌پذیری iOS 18 که دیروز توسط اپل رونمایی شد، توسط یک کمپین مربوط به معلولیت به عنوان «تغییرکننده زندگی» مورد استقبال قرار گرفت.

کالین هیوز، مدافع قابلیت دسترسی، اپل را به دلیل پاسخگویی به یک درخواست کلیدی که از طریق آن انجام داده بود، تحسین کرد 9to5Mac در ماه مارس …

برای تشخیص صدای شخصی تماس بگیرید

هیوز در اوایل سال جاری به ما گفت که بسیاری از ناتوانی‌ها بر وضوح گفتار تأثیر می‌گذارند، به این معنی که استفاده از دستورات صوتی از طریق سیری و کنترل صوتی برای شرایطی مانند فلج مغزی، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) و دیستروفی عضلانی دشوار است. همین امر در مورد کسانی که از سکته مغزی بهبود می یابند نیز صدق می کند.

این وضعیت تاسف بار کسانی را ایجاد می کند که بیشتر به دستورات صوتی نیاز دارند و سخت ترین زمان را برای درک آنها توسط دستگاه های اپل دارند.

او پیشنهاد کرد که اپل باید یک ویژگی تشخیص صدای شخصی ارائه دهد.

یکی از راه‌های اصلی که هوش مصنوعی می‌تواند کنترل صدا را بهبود بخشد، تشخیص شخصی گفتار است. این ویژگی می تواند به افرادی که گفتار غیر استاندارد دارند کمک کند، به این معنی که ممکن است برای بیان واضح خود دچار مشکل شوند. هوش مصنوعی بدون توجه به عواملی مانند صدای ضعیف، اختلالات گفتاری، مشکلات تنفسی یا اختلالات عضلانی، می‌تواند یاد بگیرد که گفتار آنها را با دقت و طبیعی‌تر تشخیص دهد و رونویسی کند. گوگل تخمین می زند که 250 میلیون نفر گفتار غیر استاندارد دارند.

اپل اکنون دقیقاً همین را ارائه می دهد

اعلامیه های دسترسی دیروز اپل در iOS 18 دقیقاً شامل این ویژگی بود.

با استفاده از میانبرهای صوتی، کاربران آیفون و آیپد می توانند جملات سفارشی را که سیری می تواند برای راه اندازی میانبرها و انجام کارهای پیچیده، درک کند، اختصاص دهند.

Listen for Atypical Speech، یکی دیگر از ویژگی های جدید، به کاربران این امکان را می دهد که تشخیص گفتار را برای طیف وسیع تری از گفتار بهبود بخشند. Listen for Atypical Speech از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای تشخیص الگوهای گفتار کاربران استفاده می کند.

این ویژگی‌ها برای کاربرانی با شرایط اکتسابی یا پیشرونده‌ای که بر گفتار تأثیر می‌گذارند، مانند فلج مغزی، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)، یا سکته مغزی، طراحی شده‌اند، این ویژگی‌ها سطح جدیدی از سفارشی‌سازی و کنترل را ارائه می‌کنند و از ویژگی‌های معرفی‌شده در iOS 17 برای کاربران غیر صحبت می‌کنند. یا در خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن است.

هیوز گفت که این تغییرات احتمالاً برای افرادی که از این نوع شرایط رنج می برند، تغییر دهنده زندگی خواهد بود.

من یکی از میلیون‌ها نفری هستم که بیشتر به مزایای کنترل صوتی نیاز دارم، اما گفتار غیرمعمول من گاهی اوقات درک من را برای سیری و کنترل صدا دشوار می‌کند.

مجموعه پیشرفت‌های دسترسی به صدا که دیروز اعلام شد، بزرگترین پیشرفت‌هایی است که تا به امروز دیده‌ام، و من واقعاً از اپل برای گوش دادن سپاسگزارم.

این تغییرات به معنای واقعی کلمه زندگی من و کسانی را که با همین چالش ها روبرو شده اند تغییر خواهد داد.

کنترل صدا بهبود یافته نیز کلید

هیوز همچنین به گرمی از بهبود کنترل صدا استقبال کرد و گفت که او برای مدت طولانی از آن حمایت کرده است. به خصوص سخت است که دستگاه‌های اپل را به درک عبارات غیرمعمول – مانند تجهیزاتی که افراد دارای معلولیت ممکن است نیاز داشته باشند – دشوار باشد، بنابراین پشتیبانی از کلمات پیچیده و واژگان سفارشی بسیار زیاد است.

این پیشرفت برای کسانی که الگوهای گفتاری آنها شامل اصطلاحات منحصر به فرد یا پیچیده است، یک بازی را تغییر می دهد.

شامپاین را باز می‌کنم، خوشحالم که اپل گوش داده و گام‌های مهمی برای دسترسی به فناوری تشخیص صدا برای همه برداشته است.

تصویر: 9to5Mac

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی