ژانر محتوای «دخترانه فناوری» میتواند هدفی داشته باشد، بهویژه برای زنان، رنگینپوستان و دیگر گروههایی که بهطور سنتی در صنعت حضور ندارند و امیدوارند شغلی پیدا کنند.
بون گفت: “فالوورهای من یا افرادی که با من تماس می گرفتند یا نظر می دادند 80٪ زنان سیاه پوست بودند.” “برای من مهم بود که بتوانم با دیگر زنان سیاه پوست ارتباط برقرار کنم تا آنها را تشویق کنم، “شما می توانید در این صنعت کار کنید یا در این نقش کار کنید.” […]
اپل عموماً کارمندان را از اشتراکگذاری تصاویر از دفاتر شرکت، چه از طریق قراردادهای کاری یا NDA جداگانه، منع میکند.
TikTok همچنین سقوط نایب رئیس اپل در خرید را ثابت کرد، زمانی که او به شوخی به سوال یک سازنده در مقابل دوربین با نقل قولی از یک فیلم پاسخ داد. این نقل قول حاوی نکات رنگارنگی بود و اپل این شوخی را ندید: آن را اخراج کرد.
ویدیوی نایلا بون «یک روز از زندگی یک دختر سیاهپوست که در فناوری کار میکند» هیچ اسرار شرکتی را فاش نکرد، اما تصاویری را در دفتر کارش در اپل نشان داد – مانند آنچه در زیر میبینید…
نایلا بون، خالق TikTok که خود را یک ریز اینفلوئنسر میداند، محتوای روز کارگر را با سایر وبلاگهای نامرتبط مانند ویدیوهای مسافرتی، وظایف Trader Joe و پرسش و پاسخ دنبالکنندگان پخش میکند. در ماه آوریل، زمانی که به عنوان یک پیمانکار در اپل کار می کرد، بون ویدیویی از اولین روز کاری خود از دفتر اپل منتشر کرد که روتین صبحگاهی خود و حرکت در اطراف را با کلیپ هایی از ساختمان، یک بار نانوایی در دفتر و یک ناهار با آن نشان می داد. همکاران این ویدئو با عنوان “یک روز از زندگی یک دختر سیاهپوست که در فناوری کار می کند” تقریباً 400000 بار مشاهده شده است و صدها نظر از بون برای مشاوره شغلی و سوالاتی در مورد کار و زندگی روزمره اش خواسته اند.
کارگران فناوری میلیون ها بازدید از این ویدیوهای براق بلندپروازانه را به دست آوردند. اما مرزهای نامرتب در اطراف فیلمبرداری در محل کار منجر به هشدارهای منابع انسانی و حتی اخراج از شرکت های فناوری شده است که سازندگان می گویند برای هدایت اینفلوئنسر-کارمند شرکتی آماده نیستند. از سوی دیگر، کسبوکارها اساساً از تبلیغات رایگان سود میبرند – آنها فقط باید ریسک کنند که تأثیرگذاران خود بیش از حد نشان دهند یا چیزهایی را آشکار کنند که ممکن است دوست نداشته باشند دنیا ببیند.
برخی از سازندگان در مورد کارهایی که انجام میدهند و نشان نمیدهند بسیار مراقب هستند، اما این میتواند به این معنی باشد که دیگر یک ویدیوی واقعی روزانه نیست – مانند لبهمیا ساتو پارودی می کند.
یک پیمانکار اپل اخراج شد – یا “به طور غیرمنتظره متوجه شد که قراردادش تمدید نشده است” – پس از انتشار یک ویدیوی یک روزه TikTok.
بون گفت لبه او فقط سعی می کرد به سایر زنان رنگین پوست نشان دهد که این نوع حرفه می تواند گزینه ای برای آنها باشد و در نتیجه به اپل کمک کند تا نیروی کار نماینده تری پیدا کند.
یک روز از زندگی یک جوان 20 ساله در TikTok که در زمینه فناوری کار می کند ممکن است به این شکل باشد: روز را با یک صبحانه رایگان و یک لاته شروع کنید. بلافاصله برای یک استراحت ناهار چند ساعته بیرون بروید. به دفتر بازگردید و در فضای بزرگ و روشن پرسه بزنید، از اتاق خواب یا اتاق خواب دیدن کنید هری پاتر– فضای جلسه موضوعی “کار را تمام کن.” سپس حرکت در ساعت 5 بعد از ظهر.
من و دوستانم در زمینه فناوری قبلاً گزارش شده بودیم [our] Chloe Shih می گوید: “هی، این کار را نکن.” Shih، یک یوتیوببر با بیش از 51000 مشترک، میگوید که سازندگان باید بین ایجاد برند و آزادی بیان خود با خواستههای کارفرمایان خود تعادل ایجاد کنند که اشتراکگذاری را محدود میکند، چه از طریق سیاستهای صریح و چه با ترسهای ضمنی.
این تنها یک نمونه از مشکلاتی است که در حال تبدیل شدن به یک مشکل رو به رشد است زیرا اعضای بیشتری از نسل TikTok در غول های فناوری مشغول به کار می شوند.
علاوه بر نگرانی در مورد خطر افشای عمدی یا سهوی کار پیش از عرضه روی محصولات اعلام نشده، شرکت ها همچنین نگران پیامدهای امنیتی بالقوه افشای پست های بازرسی امنیتی، قالب های نشان و غیره هستند.
برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:
این اولین بار نیست که فیلمبرداری ویدیوهای مربوط به کار TikTok یک کارمند اپل را با مشکل مواجه می کند. چند ماه پیش، پاریس کمبل، مهندس اپل، پس از انتشار محتوای مفید برای شخصی که پس از گم شدن آیفون خود باج گیری شده بود، تهدید به از دست دادن شغل خود شد. این ویدیو در خانه گرفته شده است، اما به او گفته شد که صرفاً خود را به عنوان کارمند اپل معرفی کرد – که او به طور غیرمستقیم انجام داد – نقض سیاست است.
در ماه مه، بون به طور غیرمنتظره ای کار خود را در اپل از دست داد، زیرا قراردادش تمدید نشد. او همچنین ویدیوهایی در مورد آن ساخته است – سه کلیپ از دست دادن شغل او تاکنون حدود 150000 بار مشاهده شده است.
FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.