کارخانه‌های تولید تراشه‌های اپل، علی‌رغم بازی‌های جنگی چین، قابل جابه‌جایی نیستند


این شرکت گفت، علیرغم نگرانی های فزاینده از تهاجم چین، کارخانه های تراشه های اپل TSMC را نمی توان به خارج از جزیره منتقل کرد.

سی سی وی، رئیس تراشه‌ساز، گفت که این شرکت پس از تمرین‌های شبیه‌سازی جنگ چین در اطراف جزیره، با «برخی از مشتریان» بحث‌هایی درباره این ایده انجام داده است، اما این موضوع عملی نبود…

ترس فزاینده از تهاجم چین

از آنجا که حمله روسیه به اوکراین برای رهبران جهان مشکل کافی نبود، نگرانی دیگر این بود که این اقدام می تواند جاه طلبی چین برای حمله به تایوان را جسور کند.

سرویس‌های امنیتی ایالات متحده و بریتانیا بعداً «هشدار بی‌سابقه‌ای» دادند که این یک احتمال واقعی است. این ترس ها زمانی تشدید شد که چین تصمیم گرفت تا جزیره را محاصره نظامی کند – اولین قدم احتمالی برای تهاجم – و دوباره زمانی که چین قصد خود را برای دستیابی به ارتفاعات نظامی جدید تا سال 2027، صدمین سالگرد ارتش آزادیبخش خلق اعلام کرد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، گفت که پکن ممکن است بخواهد تا آن سال برای حمله به تایوان آماده باشد.

از آن زمان، چین تمرین‌های نظامی دیگری را در آب‌های اطراف تایوان انجام داده است و به نظر می‌رسد نقشی را ایفا می‌کند که می‌تواند منجر به تهاجم شود.

کارخانه های تولید تراشه اپل را نمی توان جابه جا کرد

اگرچه وی از مشتریانی که این سوال را پرسیده اند نامی نبرد، اما مطمئنا اپل یکی از آنهاست. این سازنده آیفون حدود نیمی از تجارت TSMC را به خود اختصاص داده است.

رویترز اظهارات پس از مجمع عمومی شرکت را گزارش می کند.

وی پس از نشست عمومی سالانه تایوان به خبرنگاران گفت: “بی ثباتی در سراسر تنگه تایوان در واقع یک مورد برای زنجیره تامین است، اما من می خواهم بگویم که ما مطمئناً نمی خواهیم جنگ شروع شود.”

وی گفت: با توجه به اینکه 80 تا 90 درصد ظرفیت تولید آن در تایوان است، انتقال کارخانه های تولید تراشه به خارج از جزیره غیرممکن است.

با این حال، این شرکت برای اطمینان از اینکه چین نمی تواند در صورت تهاجم از کارخانه های خود استفاده کند، برنامه های اضطراری را توسعه داده است.

با توجه به اینکه 100 درصد تراشه‌های سری A و M اپل توسط TSMC ساخته شده‌اند، این اظهارات بار دیگر بر اهمیت ساخت کارخانه‌های ایالات متحده با قابلیت‌های پیشرفته‌تر تأکید می‌کند – اما این فرآیندی است که سال‌ها طول می‌کشد تا اجرا شود.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی