گوگل قصد دارد دسترسی کاربران سافاری به ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی خود را مسدود کند


تسلط گوگل در صنعت جستجو هدف تحقیقات مداوم وزارت دادگستری است – و رابطه آن با اپل بخش مهمی از این پرونده است. گزارشی جدید از اطلاعات امروز ما بر روی چگونگی کار گوگل برای کاهش اتکای خود به مرورگر Safari اپل، پیش از نتیجه احتمالی پرونده ضد تراست تمرکز می کنیم.

یکی از جنبه های پرونده وزارت دادگستری علیه گوگل، قرارداد این شرکت با اپل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض آیفون است. گوگل سالانه بیش از 20 میلیارد دلار به اپل پرداخت می کند تا این وضعیت پیش فرض را حفظ کند، که وزارت دادگستری می گوید مانع رقابت در صنعت موتورهای جستجو می شود. شایان ذکر است که اپل به عنوان یکی از طرفین دعوی نامیده نمی شود، اما این پرونده شهادت مدیران اپل مانند ادی کیو را نشان می دهد.

گزارش امروز توضیح می دهد که گوگل می خواهد سهم جستجوهای کاربران آیفون را خارج از خود سافاری افزایش دهد:

چندین سال است که گوگل با تلاش برای متقاعد کردن صاحبان آیفون به استفاده از برنامه Google یا برنامه Chrome برای جستجوی خود، سعی در محافظت از خود در برابر این احتمال دارد. در حالی که گوگل پیشرفت کرده است – درصد جستجوهای انجام شده از این طریق را به 30٪ از 25٪ در پنج سال قبل افزایش داده است – این پیشرفت در نیمه دوم سال گذشته راکد شد.

به گفته سه نفری که روی این تلاش کار کرده اند، این 30 درصد بسیار کمتر از هدف گوگل برای افزایش تعداد جستجوهای آیفون انجام شده از طریق برنامه های خود به 50 درصد تا سال 2030 است.

میلیاردها دلاری که گوگل سالانه به اپل می‌پردازد، از یک قرارداد تقسیم درآمد حاصل می‌شود که به موجب آن اپل بخشی از درآمد تبلیغاتی را از جستجوهای گوگل در سافاری دریافت می‌کند. با سوق دادن کاربران به برنامه های کروم و گوگل، گوگل پول کمتری به اپل می پردازد و آن را کمتر در برابر مقررات آسیب پذیر می کند.

با این حال، متقاعد کردن کاربران برای استفاده از برنامه های خود به جای Safari، برای گوگل یک چالش بوده است. منابع گفتند: «غلبه بر این واقعیت که Safari از قبل روی دستگاه‌های اپل نصب شده است، بسیار دشوار است. اطلاعات.

در این گزارش همچنین آمده است که گوگل رابی استین، مدیر سابق اینستاگرام و یاهو را برای نظارت بر کنار گذاشتن سافاری استخدام کرده است. در این زمینه، مدیران گوگل می‌بایست عملکرد مروری هوش مصنوعی خود را به برنامه‌های خود محدود کنند. این بدان معناست که کاربران سافاری مرورهای هوش مصنوعی را در نتایج جستجو نخواهند دید، اما کاربران برنامه‌های خود گوگل این کار را خواهند دید. در این گزارش آمده است، با این حال، گوگل “در نهایت تصمیم گرفت این تصمیم را اتخاذ نکند.”

اوایل سال جاری، گوگل رابی استین، مدیر محصول سابق اینستاگرام و یاهو را استخدام کرد که به گفته کارمندان فعلی و سابق، مسئول انتقال مشتریان آیفون به اپلیکیشن های موبایل گوگل خواهد بود. یکی از منابع گفت، از جمله تلاش‌های این شرکت این است که چگونه گوگل می‌تواند از هوش مصنوعی مولد برای جذاب‌تر کردن برنامه‌هایش استفاده کند.

افرادی که روی این محصول کار می کردند، مدیران گوگل در نظر داشتند ویژگی جدید AI Overviews خود را که پاسخ های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را برای جستجوهای جستجو نشان می دهد، در برنامه های موبایل خود بیاورند، اما به Safari این کار را نکردند. اما گوگل در نهایت این ابتکار را کنار گذاشت.

این گزارش به وضوح نشان می‌دهد که گوگل سال‌ها در تلاش بوده تا از شر Safari خلاص شود، اما موفقیت چندانی نداشته است. اینکه آیا نتایج تغییر خواهد کرد یا نه، باید دید، اما منطقه نگرانی واقعی کمیسیون ضد انحصار وزارت دادگستری ایالات متحده است که انتظار می رود تصمیم آن “در ماه های آینده” باشد.

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش appl 9to5mac فارسی