یکی از بنیانگذاران سیری می گوید که مشارکت OpenAI اپل احتمالا موقتی است


مشارکت OpenAI اپل – که برای آوردن قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد به سیری استفاده خواهد شد – احتمالاً فقط یک شراکت موقت است، در حالی که این شرکت فناوری چت بات خود را توسعه و تعمیق می‌دهد.

این پیش‌بینی توسط داگ کیتلاس انجام شد که پیش از خرید این فناوری توسط اپل، سیری را بنیان‌گذاری کرد.

مشارکت اپل OpenAI

معامله OpenAI اپل توسط گزارش شد بلومبرگ اوایل این ماه

طبق گزارش جدید بلومبرگ، اپل در حال نهایی کردن قراردادی با OpenAI برای آوردن بخشی از فناوری خود به آیفون در سال جاری است. با این قرارداد، این گزارش توضیح می‌دهد که اپل می‌تواند «یک ربات چت محبوب» را با پشتیبانی از ChatGPT به عنوان بخشی از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در iOS 18 ارائه کند.

طبق گزارش‌ها، سازنده آیفون این قرارداد را امضا کرد تا به‌سرعت سیری را بسیار هوشمندتر به عنوان بخشی از راه‌اندازی مجدد در iOS 18 کند.

اپل هنوز به طور علنی این همکاری را تایید نکرده است و انتظار می‌رود که این اعلامیه را کم‌کم نگه دارد، در حالی که انتظار نمی‌رود سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در هفته آینده روی صحنه حاضر شود.

اما اپل چت بات خود را نیز دارد

اپل مدتی است که روی چت ربات هوش مصنوعی خود با نام Apple GPT کار می کند. گزارش شده است که اپل حدود یک سال یا بیشتر از آن به صورت داخلی استفاده کرده است.

بعداً یک مقاله تحقیقاتی اپل نشان داد که این شرکت می‌خواهد ربات چت خود بتواند روی دستگاه کار کند تا حفظ حریم خصوصی را در حین انجام پردازش محلی، مانند خلاصه کردن متن ذخیره شده در آیفون، به حداکثر برساند. از طرف دیگر، با ChatGPT، تمام پردازش ها در سرورهای OpenAI قطع می شود.

یکی از بنیانگذاران سیری فکر می کند که OpenAI یک گام میانی است

یک جدید بلومبرگ این مقاله، که اساساً خلاصه ای از آنچه او قبلاً گزارش کرده است، شامل نقل قول کیتلاس است.

[Apple is] دستیار دیجیتال خود سیری را به هوش مصنوعی مجهز می کند. اما چت بات این شرکت هنوز به وظیفه خود نرسیده است.

داگ کیتلاس، پیشکسوت فناوری که شرکت سیری را قبل از خرید توسط اپل بنیانگذار و رهبری کرده است، گفت: مشارکت OpenAI احتمالا یک “رابطه کوتاه تا میان مدت” برای اپل است. اما می توانید مطمئن باشید که آنها برای توسعه مهارت های خود در اینجا سخت کار خواهند کرد.

از 9to5Mac بگیرید

گزارش منطقی است. اپل دوست دارد مجموعه کامل را در اختیار داشته باشد – سخت افزار، نرم افزار و خدمات – و این یکپارچگی فشرده کلیدی برای اکوسیستم است. در نهایت، سازنده آیفون احتمالاً می خواهد از فناوری هوش مصنوعی مولد خود نیز استفاده کند.

اما برای رسیدن به قابلیت‌های ChatGPT زمان لازم است و اپل واقعاً نمی‌تواند بیشتر از این صبر کند. یک توافق موقت به این مشکل رسیدگی می‌کند، در حالی که یک مزیت کلیدی دیگر را نیز ارائه می‌کند: محافظت در برابر نقص‌های موجود در فناوری هوش مصنوعی مولد فعلی.

هفته گذشته متوجه شدیم که ChatGPT و رقبای آن بسیار مستعد توهمات هوش مصنوعی هستند – جایی که یک سیستم با اطمینان پاسخ‌های کاملاً اشتباه یا کاملاً دیوانه‌وار می‌دهد.

در روزهای اخیر، توصیه های غذایی ابزارهای هوش مصنوعی شامل افزودن چسب به پیتزا، خوردن سنگ و تهیه اسپاگتی با بنزین بود.

ظاهرا اپل ویژگی های هوش مصنوعی خود را بتا می نامد و سلب مسئولیتی مانند “این پاسخ توسط ChatGPT ایجاد شده است” را اعمال می کند. به این ترتیب، شرکت می تواند از خود در برابر نتایج شرم آور اجتناب ناپذیر محافظت کند.

بلومبرگ می‌گوید هر کسی که بخواهد از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد iOS 18 استفاده کند، باید صریحاً شرکت کند و بر ماهیت آزمایشی راه‌اندازی اولیه تأکید بیشتری داشته باشد.

عکس امید آرمین در Unsplash

FTC: ما از لینک های وابسته به صورت خودکار و درآمدزا استفاده می کنیم. بیشتر.



Source link

بخش سیری 9to5mac فارسی