آخرین سال‌های حضور جانی آیو در اپل: رابطه با تیم کوک، دید اپل واچ و فرسودگی شغلی آینده

جانی آیو آینده اپل واچ را به عنوان یک کالای لوکس تصور می کرد. او نه تنها می خواست برای تبلیغ اولین ساعت یک چادر سفید مجلل 25 میلیون دلاری بسازد، بلکه “تمجید از Vogue را مهمتر از نظر هر منتقد فناوری می دانست.” به گفته Mickle، “چادر کلیدی بود برای اینکه این رویداد به اندازه یک نمایش مد گران قیمت باشد.”

سال 2014 بود و آینده اپل، بیش از هر زمان دیگری، به نظر به آقای آیو بستگی داشت. عشق او به خطوط ساده و تمیز قبلاً دنیا را از طریق محصولاتی به محبوبیت iMac، iPod و iPhone دوباره طراحی کرده بود. حالا او پشت میز کنفرانس با تیم کوک، مدیر عامل شرکت (…) نشسته بود. هر دوی آنها خواهان موفقیت دیگری بودند، اما آقای آیو تلاش می‌کرد تا محصولی جسورانه‌تر از هر محصولی در تاریخ این کمپانی نمایش داده شود.

“حالا که استیو جابز مرده چه اتفاقی برای اپل می افتد؟” این سوال میلیارد دلاری توسط وال استریت، طرفداران اپل و کارمندان شرکت در سال 2011 بود.

در میان این تغییرات، آقای جونی آیو به آقای کوک نزدیک شد و به او گفت که خسته است و می‌خواهد از کار بازنشسته شود. بدون آقای جابز، او بیشتر مسئولیت طراحی و بازاریابی محصول را بر عهده گرفته بود. افراد نزدیک به آقای آیو گفتند که او مبارزه با همکارانش را برای ارتقای شغلی طاقت‌فرسا می‌دانست و از مدیریت کارکنانی که صدها نفر از تیم طراحی 20 نفره او را برای سال‌ها رهبری می‌کرد، غرق شده بود.

می توانید مقاله کامل نیویورک تایمز را بخوانید اینجا در خروج جانی آیو. یکی از همکاران میکل نیز کتاب او را نقد کرد. که می توانید اینجا بخوانید.

در نهایت، تیم کوک، مدیر عامل اپل، با ایده آیو همراه شد، اگرچه طراح بعداً آن را به عنوان یک “پیروزی پیرییک” تکرار کرد.

آقای کوک می ترسید که خروج جونی آیو سرمایه گذاران را به سمت فروش سهام سوق دهد. برای جلوگیری از این امر، او و آقای آیو با طراح قراردادی بستند تا از مسئولیت های مدیریتی روزانه خود صرف نظر کند و اساساً روی محصولات جدید کار کند. او به صورت پاره وقت کار می کرد. این شرکت به او عنوان مدیر طراحی را داد و دو نفر از معاونان خود را ارتقا داد. فقط چند نفر در داخل اپل حقیقت را می دانستند: آقای آیو ناامید و خسته بود.

پس از مرگ استیو جابز، تیم کوک مراقب بود که جانی آیو را از دست ندهد. سه سال بعد، در سال 2014، “مدیران سابق شرکت تخمین زدند که خروج از آیو بیش از 50 میلیارد دلار از ارزش بازار اپل یا تا 10٪ را پاک می کند” و به همین دلیل کوک تصمیم گرفت ایده چادر آیو را دنبال کند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

با گذشت زمان، همانطور که همه ما می دانیم، اپل واچ از یک محصول مد به یک محصول تناسب اندام تبدیل شده است.

پست شغل: دیدگاه های مختلف جانی آیو و تیم کوک

او به همکارانش می گفت که بحث بر سر این رویداد و دعوای گسترده تر بر سر بازاریابی ساعت از اولین بارهایی بود که او در اپل احساس عدم حمایت کرد.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


در جای دیگری از مقاله، تریپ میکل بازگو می کند که چگونه جانی آیو، با تبدیل شدن به رئیس طراحی، او را “در مدیریت کارکنانی که صدها نفر را شامل می شد، چند برابر تیم طراحی 20 نفری که او سال ها مدیریت کرده بود، غرق کرد”.

به گفته حاضران در آن شب، او گفت: «هنر برای پیشرفت نیاز به فضای مناسب و حمایت دارد. “وقتی واقعا بزرگ هستید، این مهم است.”

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

بیش از یک دهه بعد، از زمان مرگ یکی از بنیانگذاران اپل، شرکت کوپرتینویی بهتر از همیشه کار می کند، اما کتاب جدیدی از نیویورک تایمز تریپ میکل زنگ زد بعد از استیو در مورد اینکه چگونه اپل به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل شد و روح خود را از دست داد صحبت می کند. یکی از دلایل این بود که جونی آیو شرکت را ترک کرد.

در مقاله منتشر شده امروز در دفتر خاطرات، میکل بخشی از کتاب خود را اقتباس می کند و در مورد آخرین سال های زندگی جونی آیو در تجارت صحبت می کند.

داستان فراتر از این قسمت است و در مورد دهمین سالگرد آیفون – آخرین محصول جانی آیو که با Mac Pro و Pro Display XDR فاش شد – و نحوه نمایش فیلم صحبت می کند. دیروز به او الهام بخشید