آزمایشی صفحه کلید مک بوک: آیا واجد شرایط هستید؟

تسویه حساب توضیح می دهد: “اگر شما صاحب یک کامپیوتر کلاسی هستید و در چهار سال اول مالکیت صفحه کلید یا صفحه کلید جایگزینی دریافت نکرده اید، واجد شرایط پرداخت نیستید.”

چقدر دریافت خواهم کرد؟

دارندگان مک‌بوک اکنون می‌توانند در یک دعوای دسته‌جمعی به خاطر مشکلات صفحه‌کلید پروانه‌ای به دنبال پرداخت باشند

پس از دریافت این ایمیل، می توانید فرم شکایت را در وب سایت تسویه صفحه کلید مشاهده کنید. در اینجا شناسه و پین منحصر به فرد خود را وارد می کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات، به یک صفحه وب جداگانه هدایت می شوید که به شما می گوید در کدام “گروه تسویه حساب” هستید.

نکته کلیدی در اینجا این است که شما باید صفحه کلید مک بوک خود را تعمیر کرده باشید تا واجد شرایط پرداخت باشید (همانطور که در قسمت های بالا ذکر شد). صرف خرید مک بوک با صفحه کلید پروانه ای به شما حق پرداخت را نمی دهد.

اگر ایمیلی دریافت نکردید اما فکر می کنید واجد شرایط قوانین گروه هستید، می توانید به صورت دستی اطلاعات خود را پر کنید و اسناد لازم را در اینجا ارائه دهید.

شما تا 6 مارس 2023 فرصت دارید این فرآیند را تکمیل کنید و برای پرداخت در نظر گرفته شوید.

چه زمانی پرداخت ها ارسال می شود؟

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی

اپل در ماه نوامبر و زمانی که قاضی قصد آن را برای پرداخت 50 میلیون دلار تایید کرد، به طور رسمی به دعوی حقوقی دسته جمعی رسیدگی کرد. البته وکلا بخش بزرگی از آن 50 میلیون دلار را دریافت خواهند کرد، اما بقیه باید مستقیماً به کاربران مک‌بوک که تحت تأثیر حماسه صفحه‌کلید پروانه‌ای قرار گرفته‌اند تعلق گیرد.

چه کسانی واجد شرایط پرداخت هستند؟

اگر یک مک بوک واجد شرایط را از منبعی غیر از فروش مجدد خریداری کرده اید، باید ایمیلی از شرکت حقوقی که تسویه حساب را انجام می دهد دریافت کنید. در هر خرید یک ایمیل دریافت خواهید کرد. در هر یک از این ایمیل ها یک «شناسه منحصر به فرد» و یک «پین» پیدا خواهید کرد. همچنین ممکن است نسخه های چاپی این اطلاعات را از طریق پست دریافت کنید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


سه کلاس مختلف برای این نشست صفحه کلید پروانه ای وجود دارد. کلاس تسویه حساب جهانی شامل «همه افراد و نهادهایی در ایالات متحده است که بین سال‌های 2015 تا 2019 یک رایانه قابل حمل Apple MacBook، MacBook Air یا MacBook Pro مجهز به مکانیزم صفحه‌کلید پروانه‌ای را به غیر از فروش مجدد خریداری کرده‌اند».

اپل سپس با تعدادی از دعوای دسته جمعی در سراسر ایالات متحده مواجه شد. همچنین یک برنامه رایگان جایگزینی صفحه کلید ارائه کرد، اما کاربران مک بوک این را پاسخ مناسبی نمی دانستند زیرا آنها به سادگی صفحه کلید شکسته را با صفحه کلیدی جایگزین می کردند که در نهایت دوباره خراب می شد.

اگر صفحه‌کلید خود را توسط اپل تعمیر نکرده‌اید، می‌بینید که در «گروه ۴» هستید، یعنی واجد شرایط پرداخت نیستید. با این حال، می توانید اسنادی را به صورت دستی ارائه دهید که ثابت کند تعمیری توسط اپل انجام شده است.

دعوای قضایی بر سر خرابی کیبورد پروانه ای اپل در مک بوک رو به پایان است. به عنوان بخشی از تسویه حساب، اپل موافقت کرد که 50 میلیون دلار به کاربران مک بوک که دارای مک بوک آسیب دیده بودند، بپردازد. شما می توانید تا 395 دلار را به عنوان بخشی از این حل و فصل دعوی دریافت کنید، و در اینجا نحوه قرار دادن نام خود در لیست آمده است…

زمینه: آزمایش صفحه کلید پروانه

اگر اپل سابقه تعمیرات را داشته باشد، می‌بینید که به کدام گروه تعلق دارید و می‌توانید فرم را برای درخواست رسمی پرداخت خود پر کنید. او همچنین می تواند انتخاب کند که مخالفت کند، خود را کنار بگذارد یا کاری انجام ندهد. اگر کاری انجام ندهید، هیچ پرداختی دریافت نمی کنید.

پس از پایان مهلت 6 مارس، جلسه تایید نهایی در 16 مارس 2023 برگزار می شود. انتظار می رود پرداخت ها پس از آن ارسال شود، اما جزئیات بیشتری در حال حاضر در دسترس نیست.

صفحه کلید جنجالی پروانه ای اولین بار با مک بوک 12 اینچی در سال 2015 معرفی شد. از آنجا، اپل این طرح را روی مک بوک ایر و مک بوک پرو خود پیاده سازی کرد. نگرانی‌ها در مورد قابلیت اطمینان و دوام به سرعت ظاهر شد و کاربران از گیر کردن و شکسته شدن کلیدها، حروف دوتایی تصادفی و موارد دیگر شکایت داشتند. بین سال‌های 2015 تا 2019، صفحه‌کلید پروانه‌ای چندین بار تکرار شد که هیچ‌کدام به طور کامل مشکل کاربران مک‌بوک را حل نکرد.

در این کلاس استقرار کلی سه زیر گروه وجود دارد:

  • گروه 1: حداقل دو مورد جایگزین را از اپل یا یک ارائه دهنده خدمات مجاز در عرض چهار سال پس از خرید دریافت کنید.
  • گروه 2: ظرف چهار سال پس از خرید، یک Topcase جایگزین از اپل یا یک ارائه دهنده خدمات مجاز دریافت کردید، و تعمیر مشکلات صفحه کلید را حل نکرد.
  • گروه 3: شما یک یا چند کلید جایگزین را از Apple یا ارائه‌دهنده خدمات مجاز ظرف چهار سال پس از خرید دریافت کردید و تعمیر(ها) مشکلات صفحه کلید را حل نکرد.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

اعداد نهایی هنوز مشخص نشده است و به تعداد کل افرادی که ادعا می کنند بستگی دارد. با این حال، برآوردهای فعلی به شرح زیر است:

  • گروه 1: بین 300 تا 395 دلار
  • گروه 2: تا 125 دلار
  • گروه 3: تا 50 دلار

چگونه پول خود را مطالبه کنم؟