آشفتگی ضد انحصار اپل می تواند به راحتی و با حداقل هزینه پایان یابد – 9to5Mac

اگر منصف باشیم، حق با شرکت است. اگر نرخ بدافزار را بین iOS و Android مقایسه کنید، به خصوص زمانی که صحبت از ورود کاربران اندرویدی فراتر از فروشگاه Google Play به فروشگاه‌های شخص ثالث و برنامه‌های دانلود شده باشد، واضح است که App Store امن‌تر است.

اول، مشتری عادی غیر فنی اپل هر بار اپل را انتخاب خواهد کرد. به آنها یک فروشگاه برنامه اپل و یک فروشگاه برنامه Epic Games را پیشنهاد دهید، و اکثریت قریب به اتفاق فروشگاه اپل را انتخاب خواهند کرد.

دوم، حتی تکنسین ها هستند اکثر به اپل خواهد چسبید. یکی از دلایل اصلی خرید اپل کیت این است که من فعالانه اکوسیستم اپل را دوست دارم و از آن قدردانی می کنم. من دوست دارم همه چیز یکپارچه شده باشد زیرا تنها یک شرکت وجود دارد که همه چیز را مدیریت می کند. بنابراین حتی افرادی که گزینه های جایگزین را در نظر می گیرند و آنچه را که ارائه می دهند بررسی می کنند هنوز بیشتر به پیشنهادات اپل پایبند باشید.

در حالی که وجود دارد گاه به گاه پیشنهادی مبنی بر اینکه اپل باید تجزیه شود، اکثریت قریب به اتفاق قانونگذاران ضد انحصار به اپل نمی گویند که نمی تواند فروشگاه اپلیکیشن یا سرویس پخش موسیقی خود یا محصول کیف پول موبایل خود یا برنامه آب و هوا یا اشتراک بازی خود یا هر چیز دیگری را ارائه دهد.

macworld دن مورن پیشنهاد می کند که این سرسختی بخشی از DNA اپل است.

ممکن است چیزی در آن وجود داشته باشد. استیو اغلب کارهایی انجام می‌داد که مردم آن‌ها را عجیب و غریب می‌خواندند، و او بیشتر آن شرط‌ها را برنده می‌شد.

زمان آن رسیده است که رویکردی بالغ تری در پیش بگیرید. اپل، این واقعیت را بپذیر که فشارهای ضد انحصار به طور جادویی ناپدید نمی شوند، فقط به این دلیل که شما می خواهید. توجه داشته باشید که اکنون با یک تغییر داوطلبانه نسبت به تغییری که بعداً تنظیم شده است، معامله بهتری خواهید داشت. توجه داشته باشید که جنگیدن تا شکست، هزینه‌ای برای شهرت دارد و همین الان اقدام کردن، سودی در روابط عمومی دارد. مانند یک رهبر رفتار کنید، نه یک پیرو اکراه.

اپل نیز نکته مشابهی را در مورد Apple Pay بیان می کند. این یک روش بسیار بسیار مطمئن برای پرداخت است. به عنوان مثال، اپل برای هر تراکنش شماره کارت های یکبار مصرف تولید می کند و فقط این شماره منحصر به فرد را با پایانه های پرداخت به اشتراک می گذارد.

اما شرکت های شخص ثالث می توانند ضمانت های مشابهی را ارائه دهند

اما اگر منتظر بماند تا قانونگذاران شرایط را تعریف کنند، در نهایت با معامله بسیار بدتری مواجه خواهد شد. به عنوان مثال، در حال حاضر، بسیاری از مردم استدلال می کنند که کمیسیون 30٪ اپل برای توسعه دهندگان بزرگ بسیار زیاد است. اگر اپل منتظر باشد تا قانونگذاران اقدام کنند، ممکن است مجبور شود مقدار بسیار کمتری را بپردازد. اگر فقط به فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث اجازه دهد – که به ندرت هیچ کاربر آیفون استفاده از آن را به زحمت نمی‌اندازد – می‌تواند در حالی که شانه‌هایش را بالا می‌اندازد و به قانون‌گذاران می‌گوید که توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان آزادند از هر یک از فروشگاه‌های اپلیکیشن آیفون دیگر استفاده کنند، به کار خود ادامه دهد. آنجا.

اپل اکنون رهبر است و باید مانند آن عمل کند

نکته گسترده‌تر در اینجا این است که هر فروشگاه اپلیکیشن شخص ثالثی می‌تواند آزادانه بررسی کند، و دلیلی ندارد که حداقل به خوبی اپل کار خود را انجام ندهد.

حتی اگر داستان های ترسناک اپل دقیق باشد – اینکه فقط اپل می تواند به درستی از مشتریان در برابر دنیای بزرگ و ترسناک خارج از باغ دیواری خود محافظت کند – این واقعاً موضوع نیست.

همه رگولاتورها می گویند اپل باید به شرکت های شخص ثالث اجازه دهد تا در یک زمین بازی برابر رقابت کنند – به عبارت دیگر، اپل باید به ارائه فروشگاه رسمی App ادامه دهد و در عین حال به اشخاص ثالث نیز اجازه دهد. صاحبان آیفون می توانند انتخاب کنند که از کدام فروشگاه برنامه استفاده کنند. به ارائه Apple Pay ادامه دهید و به برنامه های بانکی اجازه دهید از تراشه NFC استفاده کنند. و غیره.

عنصر مشترک همه اینها این است که اپل از نظر مالی سود می برد در حالی که رقبای آن محروم هستند.

دفاع اپل

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

برای من، نگران کننده ترین چیز در مورد سرسختی شرکت در این مورد این است که این آشفتگی می تواند بنابراین به راحتی حل می شود، و من شرط می بندم که حتی هزینه زیادی برای شرکت ندارد.

اگر فکر می کنید در مورد انحصارات است، ابتدا این را بخوانید

به همین دلیل است که من از سرسختی اپل در مورد مسائل ضد انحصار گیج شده‌ام: عملاً هیچ هزینه‌ای برای باز کردن کارها وجود ندارد و انجام ندادن آن خطر قابل توجهی دارد.

اگر به اپل گوش می دهید، ربطی به پول ندارد. اوه نه قربان! این فقط برای محافظت از مشتریان است.

اگر اپل به طور داوطلبانه موارد را باز کند، می تواند (در حد منطق) شرایط خود را انتخاب کند. تا زمانی که او با مسائل به شیوه ای معقولانه منصفانه برخورد می کند، سیاستمداران دلیلی برای اصرار بر اینکه او یک قدم فراتر برود، نخواهند داشت.

برنامه های از پیش نصب شده اپل. اپل برنامه های خود را ایجاد می کند و اکثر آنها را از قبل روی آیفون نصب می کند. این به آنها مزیت بزرگی نسبت به برنامه های شخص ثالث رقیب می دهد، زیرا موقعیت پیش فرض این است که کاربران از برنامه های اپل استفاده می کنند. اگر صاحبان آیفون مجبور به انتخاب برنامه هایی برای دانلود شوند، شرایط بازی برابر تری خواهد داشت.

اما، اپل ادامه می دهد، همچنین از کاربران در برابر برنامه های تقلبی محافظت می کند. اوه…

شرط می بندم که حتی هزینه زیادی برای اپل نخواهد داشت – به دو دلیل.

بنابراین، هر گونه حفاظت ارائه شده توسط اپل می تواند توسط شرکت های شخص ثالث ارائه شود. با این حال، این حتی هدف اصلی من نیست.

اکثر مردم همچنان باغ دیواری اپل را انتخاب می کنند

این دیدگاه من است. و مال شما؟ لطفا در نظرسنجی ما شرکت کنید و نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

اما اپل امروزی، اپل استیو نیست – تازه‌کار که با شرکت‌های معتبرتر مبارزه می‌کند. دیگر این کودک کوچک در زمین بازی نیست که شجاعانه از قلدرها سرپیچی می کند. اپل اکنون مدافع 240 پوندی تیم مدرسه است که به طور فزاینده ای به نظر می رسد که می خواهد قلدری کند.

با این حال، این اصطلاح به طور کلی برای اشاره به قوانینی استفاده می شود که هدف آنها جلوگیری از مشارکت شرکت ها است هر نوعی اقدام ضد رقابتی، یعنی انجام هر کاری که به طور مصنوعی رقابت را در یک بازار مخدوش کند.

عکس: ستاره ی راک/پاشیدن

در بیشتر حوزه‌های قضایی در سراسر جهان، پیوستن شرکت‌های بزرگ برای ایجاد توافق‌نامه‌ها یا «اعتماد» برای رفتاری خاص – به عنوان مثال، فروش همه محصولات خود به همان قیمت بالا، غیرقانونی است. قوانینی که برای منع این نوع رفتارها طراحی شده اند، قوانین ضد تراست نامیده می شوند.

آشفتگی ضد انحصار اپل بدتر می شود و اعلامیه اپل پی امروز آخرین نمونه است. این شرکت اکنون در بسیاری از کشورها از سوی بسیاری از جناح‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است که نیمی از عمر روابط عمومی خود را صرف دفاع از موقعیت خود می‌کند – و قانون در نهایت آن را مجبور به تغییر در هر حال خواهد کرد.

ادامه می دهیم:

به اپل پرداخت کنید. اپل فقط به برنامه کیف پول موبایل خود دسترسی NFC را می دهد در حالی که آن را به رقبا رد می کند. همچنین، از آنجایی که برنامه‌های بانکی به تراشه NFC دسترسی ندارند، بانک‌ها و شرکت‌های کارتی مجبورند در صورتی که مشتریان خود از آیفون‌ها و اپل واچ‌ها برای پرداخت‌های بی‌سیم استفاده کنند، در Apple Pay ثبت‌نام کنند.

چیزی در DNA شرکت وجود دارد – احتمالاً تا حدی از بنیانگذار فقید استیو جابز نقل شده است – که این ایده را تبلیغ می کند که دو راه برای انجام کارها وجود دارد: یک روش اپل و یک روش بد.

اول، ما باید یک سوء تفاهم رایج در مورد قوانین ضد انحصار را برطرف کنیم: آنها فقط در مورد انحصارات اعمال می شوند. به معنای واقعی کلمه دارد هرگز مورد بوده است. در واقع، همانطور که در راهنمای خود اشاره می کنیم، اصل این اصطلاح فرض می شود چندین شرکت بزرگ کار در یک فضا:

Apple Music در مقابل Spotify. این یک مورد خاص است زیرا Apple Music در رقابت مستقیم با Spotify است و اپل برای جذب مشترکین پولی به برنامه خود مزایای بزرگی می دهد:

  • می توانید در برنامه Apple Music مشترک شوید.
    Spotify برای انجام این کار باید 30٪ به اپل بپردازد (که از نظر اقتصادی غیرممکن است)
  • اپل تبلیغات Apple Music را در iOS ارائه می دهد
  • Apple Music به عنوان بخشی از یک طرح تخفیف دار در دسترس است (Apple One)

همین مورد در مورد توکن های یکبار مصرف Apple Pay. این فناوری اپل نیست: بلکه یک پروتکل در سطح صنعت است که به عنوان EMV Payment Tokenization شناخته می شود (EMV مخفف Europay، MasterCard، Visa – سه نهادی که به طور مشترک این رویکرد را توسعه دادند). Google Pay و Samsung Pay همین کار را انجام می‌دهند و بانک‌های مجزا در ایجاد برنامه‌هایی که از فناوری یکسانی استفاده می‌کنند آزادند. با این حال، تنها Apple Pay می‌تواند از آن در آیفون‌ها استفاده کند، زیرا بدون دسترسی به تراشه NFC نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

بازار بزرگی برای اپلیکیشن های تلفن همراه وجود دارد. در سراسر جهان، اپل کنترل می کند حدود 27 درصد از این بازار در برخی کشورها اینطور است حدود 50 درصد. در بازار خانگی اپل، ایالات متحده است بیش از 50 درصد. هر قدر هم که اعداد را تکه تکه کنید، اپل همینطور است آ از بزرگترین شرکت هایی است که در این بازار جایگاه مسلط دارند.

بسیاری از اختلافات ضد تراست، با یک عنصر مشترک

اپل می گوید مطمئن می شود همه برنامه های مجاز در فروشگاه اپل ایمن هستند. این یک ادعای ریاکارانه است، زیرا عمدتاً محافظت های داخلی iOS – مانند sandboxing – است که کاربران را ایمن نگه می دارد. این بدون توجه به فروشگاه اپلیکیشنی که یک برنامه از آن منشا گرفته است صادق است.

یک سری مشکلات دیگر وجود دارد که برخی از آنها با اپ استور همپوشانی دارند…

Apple Arcade در مقابل Epic Games. اپل به خود اجازه می دهد تا یک فروشگاه یکپارچه برای بازی ها داشته باشد (البته با اجاره آنها به جای خرید آنها)، اما این اجازه را به شرکت های دیگر (مانند Epic Games) نمی دهد.

اپل در جبهه های مختلف با نبردهای ضد تراست مواجه است. نکته اصلی این واقعیت است که اپل کنترل کاملی بر روی آن دارد اپ استور. او نرخ کمیسیون خود را تعیین می کند و توسعه دهندگان iOS چاره ای جز پرداخت به او ندارند. بسیاری از تنظیم‌کننده‌ها می‌خواهند فروشگاه‌های اپلیکیشن متعدد مجاز باشند، بنابراین رقابت در فروش برنامه‌های آیفون وجود دارد و توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان می‌توانند انتخاب کنند که کدام فروشگاه‌ها را پشتیبانی کنند.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی