آموزش تعمیر گوشی موبایل سونی Sony 9to5mac Farsi

این گوشی دارای چیپ پردازنده Qualcomm Snapdragon 636 SDM636 است که با یک پردازنده ۸ هسته ای، تحت تکنولوژی ۶۴ بیتی، با فرکانس ۱۸۰۰ مگاهرتز به پردازش سایت 9to5mac دیتاها می پردازد. این گوشی نیز در برابر و گرد و غبار مقاوم است؛ سیستم عامل این گوشی اندروید نسخه ی 5.0 لالی پاپ است و با باتری به ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعت آمده. به همین دلیل نمایندگی رسمی گوشیاتو، در عرضه ی ساعت های هوشمند سامسونگ و اپل نیز فعالیت دارد تا بتواند از این طریق نیز، نیاز های مشتریان عزیز را مرتفع سازد. ارتباطات همراه سونی (به انگلیسی: Sony Mobile Communications) بخش موبایل و تجهیزات ارتباطی همراه شرکت ژاپنی سونیاست، این شرکت سابقاً تحت نام سونی اریکسون (به انگلیسی: Sony Ericsson) فعالیت میکرد، شرکتی که مشترکاً توسط دو شرکت سونی ژاپن و شرکت ارتباطاتی سوئدی اریکسون در سال ۲۰۰۱ برای تولید موبایل تأسیس شده بود.

از میان دیگر قابلیتهای سخت افزاری گوشی اکسپریا Ace 3 میتوان به تراشه اسنپدراگون 888 5G، شش گیگابایت حافظه رم، 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت اشاره کرد. اکسپریا XA1 از تمامی باندهای کاری موجود در دنیا، از ارتباط نسل 2 تا ارتباط نسل 4 پرسرعت پشتیبانی کامل به عمل می آورد. قطع ارتباط میان باطري و گوشي میتواند علت خاموش و روشن نشدن موبایل سونی شود. معمولا زمانی که گوشی خاموش شده و روشن نمی شود، برد اصلی بررسی می شود. ولی باز بخش گوشی های این شرکت همچنان گوشی های را در سال معرفی می کنند که چنگی به دل نمی زنند. تنها ویژگی که در پلاس به چشم می آید، این است که آن را در زمره گوشی های Lightweigh یا سبک وزن قلمداد می کنند که این تفاوت های چند گرمی، به چشم خیلی ها نمی آید! رؤیای «پرتو مرگ» چندین دهه خواب از چشم دانشمندان ربوده بود. نسبت اندازه صفحه نمایش این گوشی 21:9 است یعنی یکی از کشیدهترین گوشیهای موجود در بازار.

سونی برای دوربین اصلی گوشی Xperia XA1 از سنسور معروف و انحصاری خود، IMX300 بهره گرفته است که در واقع یک سنسور 25 مگاپیکسلی است، اما به دلیل محدودیت های موجود بر روی 23 مگاپیکسل بسته شده است. آیفون ۱۳ به لطف دارا بودن استاندارد IP68 میتواند مقاومت قابل توجهی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار داشته باشد و به همین دلیل میتوان گفت که این تلفن هوشمند به سادگی میتواند در برابر اتفاقات ناگوار احتمالی مقاومت نسبتا خوبی را از خود نشان دهد. به نظر میرسد سونی قصد دارد همچنان با گوشیهای اکسپریا Ace خود به این نیاز بازار پاسخ دهد. گوشی اکسپریا ۱۰ پلاس دارای دوربین دوگانه در عقب گوشی است. با بررسی هایی که دیروز برای گوشی سونی اکسپریا ۱۰ داشتیم، و با یک نگاه سطحی که به ویژگی های سونی اکسپریا ۱۰ پلاس انداختم، تفاوت خاص و چشم گیری بین این دو گوشی مشاهده نکردم. این پسوند برای اولین بار پس از نام آیفون ۱۰ اس قرار گرفت.

در قسمت جلویی اپتیک، یک دوربین سه گانه پشتی و یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی Exmor RS با دیافراگم متغیر f/۲.۰ تا f/۴.۰ وجود دارد. در بالای این گوشی میتوان یک بریدگی قطرهای شکل را مشاهده کرد که سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. به طور کلی با بررسی نمایشگر های گوشی های جدید سونی، در سال ۲۰۱۹ به این نتیجه می رسیم که تکنولوژی های مرتبط با نمایشگر گوشی های هوشمند این روزها ارتقا پیدا کرده اند و اگر سونی تمایل داشت قطعا می توانست بهترین فیچر ها را برای گوشی های خود ارائه کند اما به ظاهر قصد داشته از رقبا عقب بماند. اما یکی از بهترین قابلیتهای اضافه شده به جدیدترین گوشیهای اپل، ویژگی Cinematic Mode در زمان فیلمبرداری است. اینترنت اشیا یکی از جالب ترین روندهای فعلی در توسعه وب است. یکی از نامطلوب ترین و ناراحت کننده ترین اتفاقاتی که برای یک گوشی رخ میدهد بالا نیامدن گوشی می باشد. ذرات درخشان و اکلیلهای روی این قاب جلوهی فوقالعادهای به آن میدهد. سونی سال گذشته و در خلال کنفرانس خبری خود در کنگره جهانی موبایل 2016 برای اولین بار گوشی اکسپریا XA را در کنار محصولات بزرگی چون اکسپریا X و اکسپریا X Performance معرفی کرد و پس از چند ماه، این گوشی هوشمند به بازارهای جهانی راه یافت.

همانند دیگر عکسهای این گوشی، تصاویر سلفی Xperia 1 IV هم رنگهایی طبیعیتر داشته و در مقایسه با آیفون و گلکسی پردازش بسیار کمتری بر روی عکس نهایی انجام میدهد. با وجود آنکه قیمت گوشی آیفون در مقایسه با سایر تلفنهای هوشمند موجود در بازار بالا است، بازهم عده زیادی از مصرفکنندگان به خرید گوشی آیفون تمایل دارند که این تمایل نشان دنده محبوبیت برند موبایل iphone در بازار است. این گوشی با اندروید پیش فرض 5.1 میاید و به زودی به نسخه ی 6.0 مارشمالو آپدیت خواهد شد. زد 5 پریمیوم همانند دو برادر دیگر خود دوربین 23 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 5.1 مگاپیکسلی در جلو دارد. نسخه ی اندروید این گوشی 5.1 است و به زودی آپدیت 6.0 مارشمالو را دریافت خواهد کرد. این تجزیه و تحلیل و همچنین سازگاری با هر نوع محیط نوری، تولید رنگ را تا حد زیادی به آن چه که میبینید میرساند. صفحه نمایش این گوشی مجهز به پوششی است که آن را در برابر جذب اثر انگشت و آلاینده ها مقاوم میسازد. این محصول از فناوری شارژ سریع نسل دوم کمپانی مدیاتک با نام Pump Express Plus بهره میبرد و فناوری منحصر به فرد شارژ Qnovo سونی که باعث بهبود عملکرد چرخه های شارژ و عدم آسیب به باتری در دراز مدت میشود و به نوعی باتری هوشمند خوانده میشود همچون سایر اعضای خانواده X در این محصول نیز وجود دارد.

اکسپریا XA1 که نسل جدید و ادامه دهنده راه گوشی خوش قواره و بسیار جذاب XA میباشد نیز در این مراسم به جهانیان معرفی شد. سونی در مراسم ویژه خود در کنگره جهانی موبایل از لاین جدید گوشی های خانواده X پرده برداشت. داغ شدن بیش از اندازه گوشی مورد دیگری است که باعث روشن نشدن گوشی SONY می شود. اما بهرحال این دو گوشی بیش از آنکه فکرش را بکنید به هم شباهت دارند. پس اگر گوشی شما بیش از اندازه گرم شده است، تمامي برنامههاي در حال اجرا و برنامههای فعال در پشت زمينه (auto sync) دستگاه را ببندید و سپس بعد از خنك شدن گوشی، دوباره آن ها را اجرا کنید. در عین حال لازم است که برای اطلاع کاربران، کمی به ویژگی های گوشی سونی اکسپریا ۱۰ پلاس بپردازم.

دوربین آیفون X می تواند به وضوح اقتدار کمپانی اپل را نمایش دهد و دارای ویژگی های بسیار متعدد و جالب توجه دارد. جنگ رابطه رودرروی واحدهای سیاسی است که در آن عقلانیت به محاسبه­گرایانه­ترین وجه به صحنه میآید. این محصول سونی را بایستی یک مدل برای عاشقان عکاسی سلفی دانست، چرا که دوربین جلوی آن یک فلش را نیز در کنار خود میبیند تا در محیطهای تاریک هم عکسهای درخشانی از چهره شما بیندازد. با اینکه میتوان بهراحتی یکی از بهترین گوشی های آیفون را از میان مدلهای موجود انتخاب کرد، اما طرفداران این برند بهشدت چشم انتظار گوشی آیفون 13 هستند. مشتریان هنگام خرید موبایل اپل یا فروش گوشی آیفون بایستی موارد بسیاری را مد نظر قرار دهند تا بهترین گوشی اپل را برای خرید یا فروش مشخص کنند. گوشی آیفون 11 پرو مکس، پرچمدار سال 2019 اپل میباشد که امکانات بسیاری را به شما هدیه می دهد. باز هم تغییر در طراحی ، آیفون به منطق طراحی آیفون 4 برگشت و قاب پشت رو از جنس شیشه و فریم دوری رو از جنس آلومینیوم ساخت! مشکلات موجود در دوربین موبایلهای آیفون اغلب از اختلالات موجود در سخت افزار ناشی میشود. این دستگاه از تراشه میان رده MT6795 ساخت کمپانی مدیاتک استفاده میکند.

شرکت اپل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی میباشد که در زمینه ساخت لوازم الکترونیکی، نرم افزار کامپیوتر و ارائه دهنده خدمات آنلاین فعالیت دارد. البته اپل تا مدتی پیش از نمایشگرهای LCD بهره میبرد که نسبت به رقبای خود از تکنولوژی قدیمیتری برخوردار بود. به طور مشابه همین مشکل را در عملکرد گوشی هم مشاهده میکنیم. آیفون ۸ از تراشه A11 Bionic استفاده میکند که در آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس هم مشابه است. تصاویر منتشر شده از این گوشی هوشمند نشان میدهد که آن دارای طراحی فشرده و جمع جوری است و قرار است با ظاهری شبیه به گوشیهای آیفون SE روانه بازار شود. از نظر میزان بالانس رنگ، گوشی سونی اکسپریا 1 به طور پیشفرض رنگهای سرد را بیشتر نمایش میدهد.

او مردی بود که به تنهایی تصور جهانیان از تجار ژاپنی را تغییر داد. به همین دلیل محققان و تحلیلگران با توجه به شرایط پیشآمده روشهای جدیدی ارایه کردهاند. این مدل از گوشی اپل فوقالعاده با دوام بوده و به دلیل داشتن استاندارد IP68 ضد آب است. پدر و مادر مورد نظر در ترازِ آرمانها و مطلوبهایِ این متن، از اینکه فرزندشان به وسیلهٔ متخصصین و صنعت شبیهسازى و یا دیگر امکانها و روشهایی که علوم تجربی و تکنولوژی در جهان جدید ایجاد میکند، پدید آمدهاست و از سلامت جسمى و روانى و از زیبایىِ ظاهرى و باطنى «در حدى که مربوط به وراثت است» برخوردار میباشد، خوشنود و خرسند میشوند.

دفتر مرکزی شرکت در شهر میناتو، توکیو در ژاپن قرار دارد. با تمام ویژگیهای خوبی که این گوشی برای ارائه کردن دارد، حتی اگر بهترین گوشی Sony محسوب نشود، قطعا جزو بهترین محصولات این شرکت است. نویسنده (گان) در مرحله اول ارسال مقاله باید تمام بخشهای مقاله شامل جدولها، تصاویر و شکلها (شکلها و جدولها در انتهای مقاله گنجانده شود) را در یک فایل با فرمت PDF ارسال کنند. همچنین این گوشی دارای دوربین سه لنزی فوق العادهای است که شامل لنز اصلی، اولترا واید و تله فوتو 12مگاپیکسلی است. این دوربین دوگانه شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی است. آغاز سال ۱۴۰۰ با تغییر در تعرفه واردات مسافری گوشی و افزایش آن به ۱۲ درصد همراه بود و همین امر در کنار سختگیریهایی که برای واردات گوشی به صورت مسافری در نظر گرفته شد، باعث شد آمار واردات مسافری به میزان چشمگیری کاهش یافته و تقریبا نصف شود.

این کمپانی با ارائه با کیفیتترین و بروزترین لوازم الکترونیکی در جهان، طرفدارانی همیشگی برای خود پیدا کرده است و موضوع جالب اینکه این افراد بطور ویژهای از این برند طرفداری میکنند؛ البته حق هم دارند چرا که این کمپانی بطور نامحسوسی بر اساس شعار ویژه و نیز محصولات خاص و ارزشمند خود این حس را در ذهن مشتریان خود القا میکند که یک فرد خاص در این کره خاکی است. البته ظاهر آیفون 13 به لطف رنگبندی جدید تنوع خاصی به خود گرفته تا در نوع خود به بهترین شکل ممکن جلوهی خاص آیفون جدید را به رخ همگان بکشاند. با ورود این ارزشها به سبک زندگی افراد، ذائقه غذایی نیز تغییر کرده و کیفیت، تبدیل به یکی از ارکان اصلی شده که در انتخاب غذا به آن توجه میشود. مدرنیته نگاهی انسان­گرا و سوژهمحور در جهت استیلا بر طبیعت و کل وجوه ناخود آگاه زندگی بشر دارد. آیفون SE به جهت رقابت با میانردههای سایر کمپانیها به بازار میآید و تکنولوژی اپل را با هزینه کمتر در اختیار کاربران قرار میدهد. پس میتوان گفت دیپلماسی دیجیتالی عبارت است از: اثرگذاری، اقناع و انگیزش بازیگران با جمعآوری، تجزیه و تحلیل، پردازش و توزیع اطلاعات در زمان مناسب، بدون محدودیت مکانی از طریق تکنولوژی اطلاعات در جهت منافع ملی است (بیات،1385: 52). مک کورمیک می­گوید: شبکه­ای شدن جامعه­ بین الملل باعث میشود هویتهای به حاشیه رفته که زمانی برای پاسداشت هویت خود سرکوب میشدند و یا منطق خشونت را دنبال میکردند اکنون فرصت مییابند که از آرمانهای خود با محوریت گفتگو و اندیشه دفاع کنند که این خود نوعی پیشرفت برای صلح بینالملل و جلوگیری از نسلکشیها محسوب میشود (McCormick, 2002: 22). با توجه به همین امر است که تحلیلگران عرصه­ اطلاعات گسترش تلویزیون را با مدرنیته و ملی­گرایی همراه میدانند.

بدون حاشیه بودن صفحه نمایش این محصول در دو طرف، حس بسیار خاصی به کاربر میدهد و باعث میشود این حس به کاربر القا شود که در حال تماشای تصویری بدون مرز میباشد. بنابراین، برای شکلها و جدولهای استخراجی از سایر مقالات لازم و ضروری است، مجوز ناشر بهطور اختصاصی به نام مجله علوم و تکنولوژی پلیمر دریافت شود. اما عملکرد صوتی بسیار قدرتمندی دارد که در کنار سایر ویژگیهای این گوشی، از آن یک گوشی خوب برای کسانی که حاضرند چنین بودجهای برای خرید این گوشی بگذارند، میسازد. اما شاید بتوان مهمترین بخش از این گوشی میان رده و قدرتمند را دوربین آن در نظر گرفت؛ جایی که سازندگان از سنسوری 21 مگاپیکسلی در بخش پشتی با قابلیت فیلمبرداری 4K استفاده کردهاند. باتری آن 2700 میلی آمپر ساعت میباشد. باتری گوشی Xperia 10 Plus یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر است و تنها از طریق usb قابل شارژ است. گوشی Sony Xperia 1 III ، ارزان نیست، اما اگر به اندازه کافی برای خرید یکی از بهترین گوشی های سونی 2021، پول دارید، شکی نیست که از Sony Xperia 1 III نا امید نخواهید شد. اگر به دنبال یکی از بهترین گوشی های سونی 2021، در بازار هستید، Sony Xperia 5 II بهترین گزینه برای شما است.

سونی بر روی صفحه نمایش این محصول تأکید بسیار زیادی دارد و آنرا خارق العاده توصیف میکند. در عین حال تفاوت چندان زیادی در دوربین، پردازنده و سایر المان های اصلی این گوشی مشاهده نکردیم مگر تغییرات بسیار جزیی! در حال حاضر شرکت سونی بهعنوان بزرگترین تولیدکننده وسایل الکترونیکی و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی در جهان، شناخته میشود، همچنین همراه با سامسونگ و الجی، جزو سه تولیدکننده برتر تلویزیون در جهان بهشمار میآید. سری SE گوشیهای هوشمند شرکت اپل با بهرهمندی از قیمتهای ارزانتری به نسبت پرچمداران این شرکت، طرفداران بسیار زیادی در بین کاربران داشته و توانسته فروش بسیار خوبی را در بازار به خود اختصاص دهد. با شنیدن نام سونی در ذهن همهی ما کیفیت فوقالعادی سیستمهای صوتی و تصویری آن تداعی میشود و جدا از این، گوشیهای نوستالژیک سونی اریکسون هم خاطرات زیادی را برایمان زنده میکنند و حتی اگر خودتان تجربهی استفاده از گوشیهای سونی اریکسون را نداشته باشید، قطعاً زمانی که قیمت گوشیهای رنگارنگ سونی اریکسون به یک ترند پرطرفدار تبدیل شده بود را بخاطر میآورید. از علائم این بریک این است که، گوشی هیچ علائم حیاتی ندارد! اولین چیزی که از برتری ( البته نمی توان این ویژگی را برتری دانست و صرفا آن را در لیست اضافات، می گنجانیم ) سونی اکسپریا ۱۰ پلاس نسبت به گوشی اکسپریا ۱۰ به چشم می آید بزرگ تر شدن اندازه نمایشگر پلاس می باشد.

ممکن است گوشی Xperia 1 پرچمدار حقیقی 2019 کمپانی سونی باشد. اما بهرحال ویژگیهای خوب این گوشی از آن یک پرچمدار و یکی از بهترین گوشی های هوشمند سونی میسازد. دوربین ثانویه این محصول همچون پرچمدار خانواده X، مجهز به ثبت تصاویر سلفی با اشارات دست نیز میباشد که در کنار شاتر اختصاصی دوربین میتواند راهکار بسیار جذابی برای شکار تصاویر سلفی باشد. مهمترین ویژگی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و طرفداران زیادی هم دارد امکان وصل شدن گوشی یا فلش مموری به تلویزیون می باشد که اکثرا به همین روش فیلم و سریالهای مورد نظر خود را می بینند و حتی می توانند در جمعهای دوستان و خانواده به راحتی و در صفحه بزرگ تلویزیون عکسهای خود را ببیند و همه بتوانند نظر دهد، این امکان بسیار پر کاربرد است و در خرید تلویزیون حائز اهمیت است.

البته جیوه در گذشته کاربرد دیگری داشت. مشخصات دوربین این گوشی روی کاغذ بسیار خوب بنظر میرسد، اما متاسفانه در عمل چیز دیگری را نشان میدهد. Xperia L4، به اندازه گوشی های دیگری که در لیست بهترین گوشی های سونی 2021 قرار دارند، پر زرق و برق نیست، اما نسبت به قیمت مناسب خود، کارایی بسیار خوبی دارد. بالا نیامدن گوشی یا بوت نشدن سیستم عامل قرار گرفته در آن ، از آن دسته مشکلاتی است که برای بسیاری از کاربران به وجود می آید، و معمولا پس از نصب یک برنامه یا رام در گوشی موبایل ایجاد میشود. مناطق جنوبی، شمالی، شرقی، غربی، مرکزی و حتی حومه پایتخت، تحت پوشش سرویس دهی زودکمک قرار دارند و از این نظر، محدودیتی وجود ندارد.