آگهی استخدام تراشه های RISC-V گمانه زنی های بعید را در مورد اپل ایجاد می کند

البته اپل مدت‌هاست که تراشه‌های خود را برای موبایل و سایر دستگاه‌ها طراحی می‌کند. تراشه های سری A آن بر اساس معماری ARM (که اپل برای آن حق امتیاز پرداخت می کند)، توسط شرکت کوپرتینویی طراحی شده و سپس توسط TSMC ساخته شده است.

نامزد موفق، درک و دانش بسیار خوبی از معماری RISC-V ISA و همچنین دانش کاری در مورد ریزمعماری NEON در هسته‌های پردازنده ARM از دیدگاه برنامه‌نویسی برداری خواهد داشت.

RISC-V (“RISC Five”) نسل پنجم است پردازنده RISC برکلی – اگرچه دانشگاه آن را منبع باز ساخته است، بسیاری دیگر نیز روی آن کار کرده اند.

برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. بعد از.


برنامه نویس در تیمی کار خواهد کرد که «راه حل های نوآورانه RISC-V و روتین های پیشرفته را اجرا می کند. این برای پشتیبانی از محاسبات مورد نیاز برای مواردی مانند یادگیری ماشین، الگوریتم‌های بینایی، پردازش سیگنال و ویدیو است.

یک پست شغلی اپل نشان می دهد که این شرکت در حال بررسی استفاده از تراشه های RISC-V است، یک فناوری پردازنده منبع باز که رقیب معماری ARM مورد استفاده برای تراشه های سری A و M اپل است.

آ آگهی استخدام اپل دیروز منتشر شده نشان می دهد که این شرکت به دنبال برنامه نویسی برای کار بر روی تراشه های RISC-V است.

برخی معتقدند که اپل ممکن است در مراحل اولیه برنامه ریزی برای انتقال از ARM به RISC-V برای نسل های آینده تراشه های سری A و M باشد تا از پرداخت حق امتیاز اجتناب کند.

[ad_2]

Source link

بخش اپل سیلیکون 9to5mac فارسی کامپیوتر مجموعه دستورات کاهش یافته نوعی معماری ریزپردازنده است که از یک مجموعه دستورالعمل کوچک و بسیار بهینه شده به جای مجموعه دستورالعمل بسیار تخصصی که معمولاً در معماری های دیگر یافت می شود، استفاده می کند. RISC جایگزینی برای معماری Complex Instruction Set Computing (CISC) است و اغلب به عنوان کارآمدترین فناوری معماری CPU موجود امروزه در نظر گرفته می شود.

تصویر: اخبار اطلاعات

بسیار بعید است. تغییر معماری یک کار عظیم است که شامل سال ها برنامه ریزی و آماده سازی است. اگر اپل قصد داشت به تراشه‌های RISC-V روی بیاورد، مطمئناً قبل از تغییر مک‌هایش از اینتل به ARM این کار را می‌کرد.

با RISC، یک واحد پردازش مرکزی (CPU) اصل طراحی پردازنده دستورالعمل های ساده شده را اجرا می کند که می تواند کمتر انجام دهد اما می تواند سریعتر اجرا شود. نتیجه بهبود عملکرد است. یکی از ویژگی های کلیدی RISC این است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که با افزایش تعداد رشته های موازی اجرا شده توسط CPU و افزایش سرعت اجرای دستورالعمل های CPU، مجموعه رجیستر را افزایش داده و موازی سازی داخلی را افزایش دهند. ARM یا “Advanced RISC Machine” یک خانواده خاص از معماری مجموعه دستورالعمل است که بر اساس معماری مجموعه دستورالعمل کاهش یافته توسط Arm Ltd توسعه یافته است. پردازنده‌های مبتنی بر این معماری در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، کنسول‌های بازی و رایانه‌های رومیزی و همچنین تعداد فزاینده‌ای از دستگاه‌های هوشمند دیگر رایج هستند.

پس از سال‌ها گمانه‌زنی، اپل نیز دقیقاً همین رویکرد را با مک‌ها آغاز کرده است و پردازنده‌های اینتل را برای تراشه‌های سری M خود کنار گذاشته و از M1 شروع کرده است.

تراشه های RISC

با این حال، در حالی که برخی معتقدند این نشان می دهد که این شرکت به دنبال جایگزینی پردازنده های مبتنی بر ARM است، این یک سناریوی بسیار بعید است…

زمینه

اپل در حال حاضر یک موتور عصبی خاص برای این نوع وظایف هوش مصنوعی ساخته است، بنابراین ممکن است کار روی نسخه بعدی آن باشد.

RISC مخفف عبارت Reduced Instruction Set Computer است، یک رویکرد کارآمدتر برای محاسبات که توسط IBM، Stanford و UC Berkeley در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 توسعه یافت. تراشه‌های ARM تراشه‌های RISC هستند، و این چنین است که شرکت آن را تعریف می کند:

بعلاوه، CBS توجه داشته باشید که محدوده موقعیت بسیار خاص است.

مزیت معماری RISC این است که هزینه‌های ساخت تراشه را کاهش می‌دهد و بازده انرژی دستگاه‌های تلفن همراه را به حداکثر می‌رساند.

علاقه اپل به تراشه های RISC-V

این کار در گروه Vector and Numerics اپل است که زیرسیستم های تعبیه شده در محصولاتی مانند مک، آیفون، اپل واچ و تلویزیون اپل را طراحی می کند. این می تواند نشان دهد که استفاده از RISC-V در سخت افزار پشتیبانی انجام می شود، نه در پردازنده اصلی که یک دستگاه محاسباتی را تغذیه می کند.