آیا آنچه به عنوان “فناوری” بیان می شود همان “تکنولوژی” است؟ 9to5mac Farsi

گفتیم که تکنولوژی موجب راحتتر شدن زندگی انسان میشود، زیرا بسیاری از کارها را ماشینآلات انجام میدهند، همین خود موجب از بین رفتن بسیاری از مشاغل میشود. واحدهای تولیدی مواد غذایی و رستورانها با استفاده از تکنیکهای تبلیغاتی جذاب، همواره سعی دارند تا محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنند. فناوری شیوه ها ، عمل ها و رفتارهایی است برای ساخت و به کار بردن ابزاری که گره گشای دشواری های انسان است ، در واقع به مجموعه ای از دانش های قابل دسترس برای ساخت انواع ملزومات برای پرداختن به حرفه ها و برای استخراج یا جمع آوری انواع مواد به کار گرفته می شود. این روزها مانند گذشته اگر رباتی در رستوران از ما پذیرایی کند و یا به صورت آنلاین مواد اولیه غذای خود را انتخاب کنیم، شگفتزده نمیشویم! تعیین این که تکنولوژی را می خواهیم بخریم یا خود می خواهیم آن را به وجود آوریم. بر همین اساس اگر یک رهبر عزم خود را برای تقویت مهارت رهبری با کمک تکنولوژی جزم کرده، باید بکوشد سطح بالایی از اعتماد را میان اعضای تیم خود به وجود بیاورد.

از دل همین اصل (متافیزیکی)، اصلی خاص به نام «حیاء» پدید میآید و از «حیاء» هم به نوبه خود شکل رفتاری مراوده سالم زن و مرد؛ در نتیجه این امر، ابزاری میسازیم متناسب با آن اصول.شکی نیست که وقتی تکنولوژی به یک زیستبوم دیگر منتقل میشود، ارزشهای خاص خود را منتقل میسازد. درست مانند مورد قبلی، سیستم توربوشارژ نیست برای نخستین بار در ماشینهای نظامی استفاده شد. افزایش رشد تومور در موشهایی که روزانه معادل یک نوشابه با این ماده مصرف میکردند، مشاهده شد. حال آنکه اگر بخواهیم براساس اصول متافیزیکی اسلام، علم و تکنولوژی بسازیم، متفاوت از این خواهد بود. با این حال اندیشمندان و فیلسوفان معاصر همواره در پی بازشناسی این نسبت بودهاند؛ از فیلسوفان مکتب فرانکفورت گرفته تا هیدگر و فیلسوفان موسوم به پسامدرن.

تولید چابک را میتوان ناشی از ویژگیهایی دانست که درطول قرن بیستم معرف تو لید بودند، از جمله عقلانیت، استانداردسازی و حذف عدم قطعیتها (وایت و همکاران45، 2005). همچنین، تولید چابک را میتوان به عنوان مجموعهای از ابزارها، تکنیکها و طرحهایی که یک کارخانه یا شرکت را قادر میسازد که تحت تغییرات غیر قابل پیشبینی رشد کند. چند هويت تکنولوژيک ديگر غير از سخت افزار وجود دارد که از جمله به نرم افزار و مهارت هاي انساني مي توان اشاره کرد. علاوه بر این، ساختن چیزهای جدید برای متاورس، جذابیت تازهای را ارائه میدهد که هرچند وقت یکبار در هر صنعتی به وجود میآید. یا کشورهایی با ظرفیت های عظیم صنعتی مثل انگلستان، آلمان، ژاپن و کره اصراری بر تامین نیاز صنعت حمل و نقل هوایی خود بر پایه تولیدات داخلی ندارد. فناوری مجموعه دانش جامعه در مورد هنرهای صنعتی است. توماس پی هیوز در سال 2004 کتابی به نام «دنیای ساخته شده توسط انسان: چگونه در مورد فناوری و فرهنگ فکر کنیم»تعریف خاص خود از فناوری را ارائه کرده است.

ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. اگرچه شرکت های دیگر نیز ساعت های هوشمند خود را به بازار عرضه کرده اند که می تواند با تلفن های همراه آن ها جفت شود. امروزه، در قرن بیست و یکم می توانیم رد پای تکنولوژی را در تمام زندگی خود پیدا کنیم؛ صنعت گردشگری نیز از این قاعده مستثنا نیست. شایان تأکید است که این درباره جایگزینی تکنولوژی اطلاعات با بازاریابی یا سرخود عمل کردن بازاریابی نیست. امروز واقعیت مجازی دیگر یک ابزار تخصصی یا حتی دستنیافتنی نیست. ساده ترین شکل تکنولوژی، توسعه و استفاده از ابزار های ساده است. در رویکرد عمومی برنامهریزی تکنولوژی، پیشبینی تکنولوژی به عنوان رابطی بین استراتژی سازمان و تحقیق و توسعه تلقی میشود که راههای متفاوتی را برای دستیابی به اهداف طولانیمدت تکنولوژی سازمان نشان میدهد.

ضمناً، بازار آن قدر رقابتی شده است- و سرمایهگذاران آن قدر سختگیر- که افراد کمی مایل به گرفتن بروشور راجع به یک تکنولوژی جدید و اثباتنشده هستند. مطالعات انجام شده از جمله کودیش و همکاران53، (1995)، گولدمن و همکاران(1995)، کروسیتو و یوسف(2003)، ون استرهوت(2006)، شرهی و همکاران( 2007) نشان میدهد که ملزومات چابکی سازمانی برای سریع واکنش دادن به متغیرهای محیطی، نیازمند مجموعهای از عوامل و منابع از جمله تکنولوژی مدیریت آن است که بتواند به تغییرات تقاضای مشتریان در محیط بازار و تغییرات غیرقابل پیش بینی پاسخ دهد. در واقع همین امر یکیاز پیش شرط های اساسی بقای یک کسب و کار در عرصه رقابت و حیات اقتصادی در عصر کنونی به شمار می آید.

امروزه بسیاری از فناوریها در نتیجه پژوهش به دست میآیند و پژوهشگاههای فناوری زیادی در سراسر جهان بر پا شدهاست. این در حالی است که فناوری پشت ارزهای دیجیتال و ایدههای جدیدتر مانند محاسبات غیرمتمرکز امیدوارکننده به نظر میرسد و به واقعیت نزدیکترند، اما جذابیت جریان اصلی آن هنوز نامشخص است. پس شما باید مطابق با نیازتان از آن ها استفاده کنید. تصمیمات اکتساب به انتخابهای میان گزینههای خرید یا ایجاد همکاری مربوط است، از زمانی که تکنولوژیها از طریق برخی شکلهای همکاری داخلی یا خرید از توسعه دهندگان خارجی توسعه داده شده باشند و یا پس از اکتساب، نیاز به جذب است که شامل جا به جایی تکنولوژی از بخش تحقیق و توسعه به کارخانه و یا از شرکتی خارجی و یا شریک خارجی به داخل واحد ساخت است.

تکنولوژی خودش را سایت 9to5mac تغذیه می کند. شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما اپلیکشینهای مرتبط با حوزه سلامت و تغذیه در حال حاضر آمار دانلود بالایی دارند و کمتر تلفن همراه هوشمندی را میتوانید پیدا کنید که یک اپلیکیشن مرتبط با حوزه سلامت بر روی آن نصب نشده باشد. علاوه بر این، در چند دهه گذشته میزان محتوای مرتبط با حوزه تغذیه و سلامت در فضای دیجیتال رشد چشمگیری داشته که نتیجهای جز بهبود و تغییر در ذائقه غذایی مردم به همراه نداشته است. فراز و نشیبهای فضای مجازی و فناوریهای دیجیتال در سالی که گذشت کم نبودند. این هواپیما به یکباره شروع به ارسال سیگنالهایی مبنی بر کم بودن و زیاد بودن همزمان سرعت کرد! با این حال، اتوماسیون بی رویه و بدون در نظر گرفتن عوارض را میتوان دلیل مهم این امر دانست. هلر: نکته مهم این است که شرکت ها باید با آغوش باز به روحیه چابکی روی بیاورند؛ یعنی خودشان چابک شوند نه اینکه کار را به صورت چابک انجام دهند (Be agile, rather than do agile).

به کاربر ویژه تبدیل شوید. بنابراین پیشبینی تکنولوژی این امکان را برای سازمانها (به ویژه سازمانهای تکنولوژی محور) فراهم میآورد که به صورتی هدفمند در مسیر آینده گام بردارند و اسیر حوادث آینده نشوند. این ترکیب برای استفاده در محیط کشاورزی بسیار سمی بود. این تکنولوژی جدید در حال حاضر برای ثبت معاملات ارزهای اینترنتی مانند بیت کوین استفاده میشود؛ اما کاربردهای تجاری بلاکچین آن بسیار بیشتر است. علاوه بر این آینده اقتصاد به لطف بلاکچین بسیار قابل اعتماد است. به زبان بسیار ساده، فناوری یا تکنولوژی، مهارتها، روشها و فرآیندهایی است که برای دستیابی به اهداف از آنها استفاده می شود.

حقوق دانان این گونه تکنولوژی را تعریف می کنند، تکنولوژی همان مالکیت معنوی است که باید مورد حمایت و حفاظت قرار بگیرد. خود این واژه نیز از همان دو واژه یونانی که پیشتر درموردشان صحبت کردیم گرفته شده است. امروزه بحث فضای ابری در سیستمهای رایانهای داغ است و صاحبان مشاغل مختلف به دنبال بهره برداری از این تکنولوژی روز در کسبوکار خود بوده تا در کنار افزایش امنیت و سرعت انجام امور، هزینههای خود را نیز کاهش دهند. نرمافزارهای مبتنی بر فضای ابری در کنار دسترسی سریع و راحت، امنیت دادههای مالی ازجمله مسائل مهم در دنیای تکنولوژی امروز را بهبود داده است و به دلیل پشتیبانی ۲۴ ساعته از اطلاعات امکان از دست دادن دادههای مالی را به صفر رسانده است. شناسایی: شناسایی، شامل توسعه آگاهی نسبت به همه تکنولوژیهای موجود و یا آن دسته تکنولوژیهایی است که ممکن است در آینده برای سازمــان اهمیت پیـدا کنند.فرایند شناسایـی به منظور پویش و بررسی تکنولوژیهای موجود و تکنولوژیهای در حال ظهور متشکل از یکسری فعالیتهای عادی و یکنواخت نظیر تکنولوژیهای تولیدی در داخل سازمان است.فعالیت شناسایی از طریق دسترسی به شبکه های خارجی و پایگاههای اطلاعاتی داخلی و ساختارهای ارتباطی منطبق با نیازهای مشخص شرکتها حمایت و پشتیبانی می شود.

فرهنگ موضوعی است که تغییرات را بسیار سخت میکند. اگر بپذیریم که ارزشها از واقعیتها جدا نیستند، آن گاه میتوان گفت که علوم جدید بر ارزشها و فرهنگ تأثیر دارند. ارزشهایی که با علم ممزوج هستند، با پذیرش آن علم، خودآگاه یا ناخودآگاه منتقل میشوند. حتما دیدهاید که وارد وب سایت یا فروشگاه آنلاینی شدهاید و بعدا در وبسایتی دیگر تبلیغات آن را مشاهده کنید. این فناوری ترکیبی، دیدن اشیاء مجازی در دنیای واقعی و ایجاد تجربهای که در آن فیزیکی و دیجیتال عملاً قابل تشخیص نیستند را ممکن میکند. به رسمیت شناختن صورت ، زمینه شکوفایی فناوری است که نقش روزافزونی در زندگی ما دارد.

به هرحال هرکدام که باشد، همیشه وسیلهای برای انجام یک هدف انسانی است. کارهایی که زمانی انجام و تکمیل آنها ساعتها طول میکشید، امروز میتوانند در چند ثانیه انجام شوند.به دلیل کاربردهای تکنولوژی، سطح استاندارد زندگی ما بالا رفته است. الگوریتمهای AI وML نقش بسزایی در آینده صنعت خودرو دارند و استفاده از آنها در ساخت مدلهای جدید، هر روز رایجتر میشود. علاوه بر اخبار تکنولوژی در این بخش میتوانید با معرفی محصولات جدید، نقد و بررسی ویدیویی و متنی جدیدترین گوشیهای موبایل و محصولات تکنولوژی، مقالات آموزشی در حوزههای متنوع، مقالات و ویدیوهای جذاب در زمینههایی مانند معرفی اپلیکیشن و آموزش عکاسی با موبایل، مقالات تحلیلی در زمینه نجوم و هوا فضا، آموزش نکتهها و ترفندهای جالب در حوزهی فناوری و هزاران مقالهی مفید دیگر در زمینهی علم و دانش همراه باشید. در دنیای کسب و کار، تاثیر ویژه فناوری بر ارتباط مشتریان مورد توجه قرار گرفته است.

بحث دیگر آرنت، فضای جریان تداومی بازخورد اندیشهها از راه گفتگو در یک فرایند هویتیابی آزادانه و عملگرایانه در عرصه برابر سیاسی است. تصمیمات اتخاذ شده برای عرصه عمومی مورد نقد و بررسی و بازخورد قرار میگیرد و شهروندان در امر سیاسی دقت و مشارکت مستقیم دارند. اطلاعاتی همچون حساسیتهای بیمار یا هر موضوع مهم دیگری در اختیار متخصصان پزشکی قرار میگیرد. فرد با داشتن یک کد اطلاعاتی ژنتیکی ثابت در مرکز این دولت رفاهی بسیار منضبط قرار میگیرد. بازارهای تکنولوژی بسیار پویا است و هر شرکت باید در مورد تغییرات و عکسالعمل مشتریان، شناخت مناسبی داشته باشد. اهمیت این پژوهش از بعد نظری بدین صورت است که در مطالعات انجام شده، فعالیتهای مدیریت تکنولوژی و قابلیتهای چابکی به صورت مجزا به کار رفته است و در این پژوهش به علت اهمیت این متغیرها در پاسخگویی به محیطهای پویا به صورت همزمان مدلسازی شده است که در مطالعات پیشین به آن توجه نشده بود.

این اطلاعات همچنین به رهبر سازمان کمک میکند کاربران مردد و مشتریانی که قابلیت تکرار خرید را دارند بشناسد و با تبدیل آنها به مشتری نهایی و وفادار منابع مالی خود را افزایش بدهد. هدف رویکردهای قابلیت و توانایی معرفی «دانش» یک بنگاه به شکلی مجزا از توانایی خدمت دهی به مشتریان و عکس العمل در مقابل رقبا است. شناسایی تنها به توسعههای تکنولوژیکی محدود نمیشود بلکه شامل تغییرات بازار نیز هست. سازه های مقاوم در برابر زلزله و نسوز که امروزه می بینیم نیز موهبتی از پیشرفت های تکنولوژی هستند. امروزه تعداد زیادی از ماشینها از برندهای مختلف، با سیستم گرمکن صندلی ارائه میشوند، خصوصا اگر صندلیها چرمی باشند.

اگرچه این ایده “چابک” به عنوان مجموعه ای از فرآیندها، جدید نیست، بازاریابی اخیراً آن را فریاد زده کرده است. مثلاً بازی ای مثل «کندی کراش» فقط باعث ترشح دوپامین میشود، یک تکنولوژی ناسالم به حساب نمیآید، اما باز هم باید مواظب بود و برای استفاده از آن محدودیت ها و مرزهایی قائل شد. بسیاری از ما فکر می کنیم که نوآوری پزشکی فقط مثلا در زمینه درمان سرطان است اما باید ذهن خود را آزادتر کرد. برخی با درک صحیح ماهیت و اهمیت تکنولوژی مدرن، از آن بهمثابه فرصتی بینظیر برای پیشرفت خود بهرهبرداری کردهاند و برخی دیگر بهصورت اقتضایی و نسنجیده به ورود تکنولوژی دستزده و با پیامدهای فرهنگی عدیده آن دست به گریباناند. شتاب دادن به نوآوری، واقعاً ضروری است، زیرا هنگامی که دانشمندی در مسیری معین گام برمیدارد، ممکن است سالها برای انجام تحقیقات لازم، تأیید نتایج و آمادهسازی آن برای نشر وقت صرف کند، و در نهایت اگر معلوم شود کار مفید نیست، زمان و تلاش بسیاری هدر رفته است. در این مصاحبه، اسکات برینکر، بنیانگذار و مدیر ارشد تکنولوژی (CTO) یونهای تعاملی و جیسون هلر، رهبر جهانی عملیات بازاریابی دیجیتال مکینزی، توضیح میدهند که مهمترین تغییراتی که کسبوکارها باید بهمنظور استفاده از تکنولوژی انجام دهند اغلب ربطی به خود تکنولوژی ندارد.

تکنولوژی مارک کیوبن، میلیاردر آمریکایی: خرید زمین در متاورس احمقانهترین کار ممکن است «مارک کیوبن»، کارآفرین و سرمایهدار میلیاردر آمریکایی میگوید خرید املاک مجازی «احمقانهترین کار ممکن» است و تبلیغات و هیاهوی پیرامون متاورس هر روز کمرنگتر میشود. در جای دیگر تکنیک روش و فن انجام دادن کار بهعنوان روش و سلیقه خاص در اجرای جزئیات یک امر بخصوص در هنرهای ایجادی نام برده شده است. همچنین در کنار این اولویتهای جدید، میتواند به بررسی جنبههای نوینی از مسائل قدیمی مانند حریم خصوصی و مدیریت اینکه چه کسی با چه کسی در دنیای مجازی چه کاری انجام میدهد هم بپردازد. این پیشرفت اغلب روشهای جدید تولید محصولات موجود، طرحهای جدید تولید محصولات با ویژگیهای مهم جدید، تکنیکهای جدید سازمانی، بازاریابی و مدیریت را امکان پذیر میسازد. صنعت ما در استفاده از کانال های جدید، تکنیک ها و غیره کار بسیار خوبی انجام میدهد ایتدا برمی انگیزاند و بعد گیج و سردرگم میکند.