آیا اپل در ماه مارس امسال رویدادی برگزار خواهد کرد؟ این چیزی است که ما می دانیم

[ad_1]

طی چند سال گذشته، اپل با برگزاری اولین رویداد ویژه سال خود در ماه مارس یا آوریل، روندی کلی را رقم زده است. فقط ژانویه است، اما شایعات در حال حاضر نشان می دهند که اپل تعدادی اعلانات مختلف را برای قسمت اول سال آماده کرده است.

آیا اپل در ماه مارس امسال رویدادی را برنامه ریزی می کند؟ این باید دید، اما در اینجا چیزی است که ممکن است اعلام شود در صورت انجام … و احتمالاً همه اینها به سرنوشت یک محصول بستگی دارد.

تاریخچه رویداد ماه مارس اپل

دو رویداد اپل در سال وجود دارد که هستند اساسا تضمین شده: WWDC در ژوئن و یک رویداد ویژه در ماه سپتامبر، معمولاً برای اعلام آیفون آن سال. جدای از این دو رویداد، اپل به طور منظم رویدادهای بهاری را در ماه مارس یا آوریل و همچنین یک رویداد پاییزی در ماه اکتبر یا نوامبر برگزار می کند.

در اینجا خلاصه ای کوتاه از تاریخچه رویدادهای اخیر اپل برای بهار آورده شده است:

  • 8 مارس 2022: رویداد “Peak Performance” با آیفون SE جدید، مک استودیو، استودیو نمایشگر و موارد دیگر.
  • 20 آوریل 2021: رویداد “Spring Loaded” با iMac 24 اینچی، AirTag، iPad Pro جدید و موارد دیگر.
  • 25 مارس 2019: رویداد “It’s Showtime” با تمرکز بر خدماتی از جمله Apple Card، Apple TV+ و Apple Arcade.
  • 27 مارس 2018: رویداد “بیایید یک سفر میدانی داشته باشیم” در شیکاگو با تمرکز بر آموزش و iPad.

به استثنای سال 2020، که سالی بود که رویدادهای اپل به شدت تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفتند، اپل یک رویداد بهاری را چیزی شبیه به یک رویداد معمولی ساخته است. با توجه به تمام اعلامیه‌های احتمالی که قرار است ارائه کنیم، شرط می‌بندیم که رویداد اپل در ماه مارس یا آوریل امسال بسیار محتمل است.

هدست AR/VR اپل

اپل می تواند دو سیستم عامل مختلف را برای اکوسیستم هدست خود برنامه ریزی کند: xrOS و realityOS

فیل در اتاق در حال حاضر هدست واقعیت افزوده/واقعیت مجازی اپل است که مدت ها مورد انتظار و موردانتظار بود. اپل منابع زیادی را به سمت این پروژه هدایت می کند و پس از چندین تاخیر، به نظر می رسد که بالاخره به یک اعلامیه نزدیک می شویم.

بلومبرگ اخیراً اعلام کرده است که اپل قصد دارد هدست AR/VR خود را در بهار امسال معرفی کند. این شرکت امیدوار است که این اعلامیه را قبل از WWDC که در ماه ژوئن برگزار می شود، اعلام کند. اپل در ابتدا امیدوار بود که این دستگاه را در ژانویه معرفی کند، اما باز هم تاخیرها مانع از وقوع آن شد.

اگرچه انتظار می رود هدست اپل در بهار امسال معرفی شود، اما تا اواخر پاییز 2023 برای مصرف کنندگان به فروش نمی رسد. اپل این دستگاه را زودتر از موعد اعلام می کند تا بازخورد جمع آوری کند و به توسعه دهندگان زمان دهد تا برای دستگاه جدید برنامه ریزی کنند. . راه جالب، بلومبرگ می‌گوید اپل قبلاً برخی از توسعه‌دهندگان را با واحدهای اولیه این هدست معرفی کرده است.

اولین نسخه از هدست AR/VR اپل که احتمالاً «Reality Pro» نامیده می‌شود، لزوماً یک محصول مصرفی نیست. این هدست از طراحی مشابه سایر هدست های موجود در بازار بهره می برد و از هدبند با بلندگوهای داخلی استفاده می کند. مینگ چی کو، با این حال، فکر می‌کند طراحی اپل این هدست را سنگین‌تر از سایر هدست‌های موجود در بازار می‌کند.

البته هدست اپل از نظر فناوری، سخت افزار قابل توجهی را ارائه می دهد. انتظار می‌رود که Reality Pro دارای نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی 4K برای هر چشم باشد، یک نمایشگر رو به بیرون که حالات چهره کاربر را به افراد دیگر نشان می‌دهد، تا ده‌ها دوربین و سنسورهای دیگر که همگی توسط تراشه M2 هدایت می‌شوند.

رندر هدست واقعیت ترکیبی اپل
تصویر از طریق اطلاعات

همچنین سایر محصولات موجود در اکوسیستم اپل را پیوند خواهد زد. به عنوان مثال، اپل به شدت به AirPods برای انتقال صدا و با استفاده از تراشه H2 آخرین مدل AirPods Pro متکی است.

در نهایت، انتظار می‌رود هدفون‌های اپل گران باشند و شایعات حاکی از آن است که قیمت آن از حدود 3000 دلار شروع می‌شود. این دوباره به دلیل “مواد و اجزای شاسی فوق العاده ممتاز مانند آلومینیوم، شیشه و فیبر کربن است.”

مک بوک پرو جدید

هدست واقعیت در بهار امسال ستاره هر رویداد اپل خواهد بود، اما چند احتمال دیگر نیز وجود دارد. اول، ما هنوز منتظریم تا اپل مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی را با تراشه های جدید M2 Pro و M2 Max در داخل آن به روز کند.

این ماشین ها از پاییز گذشته شایعه شده بود، اما با تاخیرهای مداوم مواجه شدند. در حال حاضر انتظار می‌رود که این به‌روزرسانی‌ها در بهار امسال اعلام شوند، اگرچه تاخیر در لحظه آخر دور از ذهن نیست.

مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی جدید تقریباً مشابه نسل قبلی خواهند بود که در ابتدا در سال 2021 معرفی شد. تنها به‌روزرسانی‌ها داخلی و با بهبود عملکرد به لطف تراشه‌های M2 Pro و M2 Max خواهند بود.

مک پرو با سیلیکون اپل

Apple Silicon Mac Pro

انتقال از اینتل به Apple Silicon تقریباً کامل شده است، اما یک دستگاه وجود دارد که ما هنوز منتظر آن هستیم: Mac Pro. جان ترنوس، رئیس اپل در رویداد مارس سال گذشته خود گفت که مک پرو با سیلیکون اپل اعلامیه ای برای یک روز دیگر است. آن روز اما هنوز فرا نرسیده است.

اخیرا، بلومبرگمارک گورمن گزارش داد که اپل قصد دارد اپل سیلیکون مک پرو را در بهار امسال معرفی کند. مک پرو جدید تست شده در اپل دارای macOS 13.3 است که انتظار می رود در بهار منتشر شود.

مک پرو با اپل سیلیکون طراحی مشابه مدل فعلی اینتل را حفظ خواهد کرد. تمرکز بر مقیاس پذیری در اندازه SSD، GPU و قابلیت های شبکه خواهد بود. با این حال، کاربران قادر نخواهند بود مقدار رم داخل را افزایش دهند، زیرا معماری سیلیکون اپل نیاز دارد که تمام حافظه به خود تراشه M2 متصل شود.

Mac Pro با Apple Silicon با M2 Ultra در داخل قابل تنظیم است. اپل در ابتدا یک تراشه “M2 Extreme” را برنامه ریزی کرد که در اصل دو تراشه M2 Ultra ذوب شده بود، اما به دلیل هزینه و پیچیدگی تولید کنار گذاشته شد.

سایر ارتقاءهای مک M2

محدوده مک بوک ایر پرو اپل

به غیر از Mac Pro جدید، چند مک دیگر وجود دارد که ممکن است از نظر تئوری برای استفاده از پردازنده M2، از جمله iMac 24 اینچی و مک مینی ارتقا یابد. بلومبرگ گزارش داد که بعید است iMac 24 اینچی تا زمانی که تراشه M3 در اواخر سال جاری یا در سال 2024 آماده شود، به روز نخواهد شد.

مک مینی باید به‌روزرسانی دریافت کند، به ویژه به این دلیل که اپل هنوز نسخه مجهز به اینتل را می‌فروشد. 9to5Mac گزارش داد که M2 Mac mini جدید دارای کد داخلی J473 است. همچنین یک مک مینی با تراشه M2 Pro با کد J474 با هشت هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد در حال توسعه است. مدل دوم احتمالاً جایگزین مدل اینتل می شود که هنوز در حال فروش است.

رنگ های جدید آیفون

امکان دیگر رنگ های جدید برای خط آیفون است. سال گذشته، اپل در رویداد ماه مارس خود دو رنگ سبز جدید را برای آیفون 13 معرفی کرد. در سال 2021، اپل آیفون 12 را با رنگ بنفش جدید در رویداد ماه آوریل خود عرضه کرد.

هنوز هیچ شایعه ای در مورد رنگ های جدید آیفون برای امسال وجود ندارد. برای زمینه، به‌روزرسانی سبز آیفون 13 سال گذشته تنها در آخرین لحظه لو رفت.

گرفتن 9to5Mac

من به پیش بینی خود اطمینان دارم که اپل امسال یک رویداد بهاری برگزار خواهد کرد، چه در ماه مارس یا آوریل. تنها چیزی که می تواند تغییر کند این است که هدست Reality Pro با تاخیر بیشتری روبرو شود.

اگر هدست Reality Pro به تعویق بیفتد یا اگر اپل قصد دارد آن را قبل از WWDC در ماه ژوئن اعلام کند، احتمال یک رویداد بهاری به شدت کاهش می یابد. Mac Pro جالب خواهد بود، اما یک محصول خاص است. همه به‌روزرسانی‌های دیگر M2 Mac به‌روزرسانی‌های تکراری و خاص خواهند بود. این برای تضمین یک رویداد کامل کافی نیست.

اگر اپل در ماه مارس یا آوریل میزبان رویدادی برای معرفی هدست Reality Pro است، انتظار داشته باشید که این شرکت رویدادی را برگزار کند که سال‌هاست ندیده‌ایم. اپل روی هدست AR/VR شرط بندی کرده است و می خواهد تا آنجا که ممکن است به این تبلیغ نگاه کند. من در مورد تبلیغات در سطح آیفون صحبت می کنم. اینکه آیا خود محصول در نهایت این همه تبلیغات را به دست می آورد یا خیر، باید دید.

شما چی فکر میکنید؟ آیا اپل رویدادی را در ماه مارس یا آوریل برگزار خواهد کرد؟ خوبه در نهایت سال معرفی هدست Reality Pro خواهد بود؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

FTC: ما از لینک های وابسته خودکار درآمدزا استفاده می کنیم. ذیل.


برای اخبار بیشتر اپل، 9to5Mac را در YouTube بررسی کنید:

[ad_2]

Source link

بخش appl 9to5mac فارسی